Metal Gear Solid 4 - Era intryck?

Inaktiv
Skrivet av Gagoff:

Nu när jag hunnit klara Act 3 så måste jag säga att det stör mig lite, hur jag spelade i 30 minuter och glodde på cutscenes i 2 timmar den senaste sessionen....

visst var det underbart!:up:

Medlem

att det är mycket cutscenes i mgs-serien torde inte komma som en nyhet för någon

Medlem
Skrivet av Rainbearer:

att det är mycket cutscenes i mgs-serien torde inte komma som en nyhet för någon

Nä, det väntade jag mig. Men detta var... lite som att man satt "Ja, jättebra att de fyller i storyn, men... jag vill ju spela lite också".

Som t.ex mot slutet av Act 3 - Spoilervarning -

När man smugit sig fram till Big Mama, får se en jättelång sekvens, sen får man åka på motorcykel och skjuta ner "fåglar", där halva är filmsekvens och halva är lira. Du kraschar, kort filmsekvens. Tar ut en boss, 20-30 minuter med filmsekvens

Sen var Act 3 klar, och jag ville spara och stänga av. Sparade, och istället för att stänga av spelet med ps-knappen tänkte jag bara se hur många sekvenser det var att se innan man verkligen började på Act 4 och kunde pausa spelet i sig. Tror jag räknade 4-6 sekvenser samt ett mini-spel...

Inaktiv

Är det möligt att spela om man inte har spelat de tidigare spelen?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Är det möligt att spela om man inte har spelat de tidigare spelen?

Jadå, fast jag vet inte hur mycket du skulle njuta av det då det är så grymt mycket filmsekvenser.
Om du kollar i den här tråden http://www.fz.se/forum/thread.php?id=41674
så frågas det ungefär samma sak.
En av länkarna i den tråden är http://www.gametrailers.com/game/6748.html vilket jag tyckte var väldigt informativ då jag endast spelat det första MGS till PS1. Det är ca 80-100 minuters material dock

Medlem

Har kört det 1 gång hos en polare, de är riktigt snyggt gjort och kul


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

d0e
Medlem

Ser riktigt tungt ut. Som en grymt bra hollywood film baserad på japansk hårdkokt manga action. Kommer gå bra för ps3an. Helt klart. Går det att trycka förbi sekvenserna ? Finns inget värre än att se samma sekvens om och om igen efter 3e gången gillt.

Medlem

Start-knappen och "skip" tror jag det är


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Är det möligt att spela om man inte har spelat de tidigare spelen?

Visst kan du spela det men du skulle inte förstå så mycket av storyn.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Har äntligen fått mitt förhandsbokade ex nu:). Och har lirat i 8timmar non stop sen jag fick det. Och det är fan BEST GAME EVAR!!!

Medlem

Spelade nyss, riktigt imponerande. Någon som testat online?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

^- Man hade nästan tröttnat på det när man bara kommit igenom den otroligt jobbiga reggning för att överhuvudtaget komma in och spela.

Spelade någon timme här om dagen till jag kom på att jag hade många bättre alternativ att lira. MGO är medelmåttigt, inte en total katastrof. Men har man andra titlar som Rainbow six 6 eller CoD4 så tröttnar man nog ganska snabbt, gjorde jag iallafall ;p

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Man hade nästan tröttnat på det när man bara kommit igenom den otroligt jobbiga reggning för att överhuvudtaget komma in och spela.

Spelade någon timme här om dagen till jag kom på att jag hade många bättre alternativ att lira. MGO är medelmåttigt, inte en total katastrof. Men har man andra titlar som Rainbow six 6 eller CoD4 så tröttnar man nog ganska snabbt, gjorde jag iallafall ;p

Hehe okej, regga mig igår så det ska vål inte vara några problem. *Startar*


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Så MGO följer med MGS4, eller hur kommer det funka?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Så MGO följer med MGS4, eller hur kommer det funka?

Precis. I huvudmenyn för MGS4 så kan du välja att starta MGO. Finns en liten uppdatering du måste dra ner till MGO, men har du fet lina borde det inte ta lång tid. Själv åt jag frukost under tiden
Sitter i Skottland med 20/0.768 och valde peer-to-peer-alternativet

Medlem

Aha, vad najs ^_^ Inte för att jag tror att det är ett top notch multispel, men det är ett najs tillägg till den förmodligen underbara SP upplevelsen


signatur

Videomupp

Medlem

tja, eftersom filmerna i spelet är enormt häftiga så försökte jag se dom igen,, " i efterhand" men det kanske inte går? eller blir alla filmer upplåsta efter att man kört igenom spelet en gång?

tycker spelet är så jäkla in i helsike bra alltså,, och filmerna gör ju att man faller ännu djupare ner i handlingen,, tycker dom är för korta!

Medlem

Spelet är 100% underbart:D


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Yes snart level 2 på running i MGO

Förresten ni som inte vill se alla filmerna i mellan kan trycka start sedan SKIP. Noobs


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

Jo... MGS4 har fruktansvärt många cutscenes. Jag är däremot en riktig sucker för handlingen i spelet.

Det enda som jag kan ha lite svårt för med spelet är att dem cutscenes som finns sänker replay värdet en del för spelet.

Däremot är multiplayer i spelet otroligt välgjort och roligt. Känns nästan som om spelet var gjort för det.

Edit: Nu hamnade det här lite ur kontext men ni har tålamod med mig hoppas jag.

Medlem

Årets spel säger jag.
Har älskat selsperien i rund ett år sen jag köpte den tredje.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

12
Skriv svar