gta4!! 360 mycket snyggare eller?

Inaktiv
Skrivet av Gooso:

Men ps3 har ju inte företagen maxat ännu eftersom den är ju så svår att utveckla till eftersom den använder en lite speciell processor. Men 360 som liknar en vanlig pc mest är ju enklast att utveckla till eftersom folket vet hur man utvecklar till det. 360 har ju redan blivit maxad, det har inte ps3...

Är man tvungen att köpa en ny version som är maxad eller? Det är väl bra att konsollen används till 100 % som ni ju säger?

Är man tvungen att ladda ner ny mjukvara som buggar eller?

En konsoll gör väl alltid sitt bästa för att få ut det mesta ur spelen?

Fattar inte vad du menar med "maxad/maxar"

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av mosoloa1:

Men om det nu stämmer... varför försvarar du Xbox360 då?!

Försvara!?

Han tycker helt enkelt att det är så. Jag kan hålla med honom om att Gears ligger i topp när det gäller snyggast konsolspel.

Jag äger just nu ingen 360, utan lirar på Wii och ps3. Men jag håller fortfarande fast vid att 360 är den konsol som visat störst muskler när det gäller grafik. Ps3 ligger inte långt efter när man jämnför med spel typ Uncharted.

Det här med att att säga att Uncharted kör med "fejkad" grafik tycker jag är lite småroligt.
Vad exakt betyder det?
Varför skulle man rendera en jädra massa träd om man ändå inte ska kunna knalla fram till dom, eller än mindre igenom dom. Klart man gör en schysst backdrop istället och lägger krutet på annat istället. Jag har kört igenom Uncharted två gånger och var tvungen att dra igång det en extra gång när folk fick upp ögonen för denna "fejkade" grafik bara för att inse att jag inte lagt märke själv till det under dom 20 timmar jag lagt ner på spelet innan.

Med detta sagt så grämer det mig att jag inte kommer att råd med någon 360 när Gears 2 dundar in på marknaden senare i år.

Så Mosoloa1, men kan faktsikt gilla saker man inte äger. Man behöver inte ens förklara eller försvara varför.

No comments...:|


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av mosoloa1:

Bara noobs som tror att Xbox360 har snyggare grafik, de är lika snyggt.

lagg, MGS4.

Vänta här, stopp i 2 sekunder. MGS4 är inte ens hälften så snyggt som Gears of War är, MGS4 har faktiskt fått en hel del kritik för risig grafik, och att du säger "noobs" tycker 360 har bättre grafik bevisar bara hur "nybörjare" du själv är. Det beror väl på vilka spel man kollar, dock så är Gears of War ett av de snyggaste konsollspelen någonsin, i kamp med närmast Uncharted skulle jag säga. Dock så vinner Gears of War rent tekniskt efter som grafiken i Uncharted är "fejk". Det är bara några fåtal träd t.ex. som är riktiga medans resten är en bakrund som knappt kräver någonting.

Och nej, jag äger ingen 360, och ja, jag äger en PS3 som jag förövrigt anser är den bästa konsollen jag någonsin ägt, och jag har ägt en hel del

Men om det nu stämmer... varför försvarar du Xbox360 då?!

Därför jag inte är dum i huvudet som vissa andra verkar vara. Bara för du/jag inte har råd med båda konsollerna så behöver vi ju inte klanka ner på en annan och ljuga om det uppenbara? GoW är skit snyggt, det vet alla förutom trångsynta fanboys som du. Väx upp.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av Tassel:
Skrivet av mosoloa1:

Men om det nu stämmer... varför försvarar du Xbox360 då?!

Försvara!?

Han tycker helt enkelt att det är så. Jag kan hålla med honom om att Gears ligger i topp när det gäller snyggast konsolspel.

Jag äger just nu ingen 360, utan lirar på Wii och ps3. Men jag håller fortfarande fast vid att 360 är den konsol som visat störst muskler när det gäller grafik. Ps3 ligger inte långt efter när man jämnför med spel typ Uncharted.

Det här med att att säga att Uncharted kör med "fejkad" grafik tycker jag är lite småroligt.
Vad exakt betyder det?
Varför skulle man rendera en jädra massa träd om man ändå inte ska kunna knalla fram till dom, eller än mindre igenom dom. Klart man gör en schysst backdrop istället och lägger krutet på annat istället. Jag har kört igenom Uncharted två gånger och var tvungen att dra igång det en extra gång när folk fick upp ögonen för denna "fejkade" grafik bara för att inse att jag inte lagt märke själv till det under dom 20 timmar jag lagt ner på spelet innan.

Med detta sagt så grämer det mig att jag inte kommer att råd med någon 360 när Gears 2 dundar in på marknaden senare i år.

Så Mosoloa1, men kan faktsikt gilla saker man inte äger. Man behöver inte ens förklara eller försvara varför.

Det här med fejkad grafik på Uncharted. Jag håller med dig, man märker det inte, men det ligger ändå i bakrunden, det var inget jag klagade på, bara någon jag fastställde, så rent tekniskt är GoW bättre eftersom det "målar upp" världen bättre, eller hur man nu ska uttrycka det.


signatur

En styck signatur.

Medlem

GoW kan ju se jävligt bra ut ,men hela världen är helt död, ingenting går att skjuta sönder, samt att det max är 15 karaktärer samtidigt på tv:n. Så något tekniskt under skulle jag inte kalla GoW för. Tycker personligen att PS3:an är är störtskön maskin som tillskillnad från 360 inte går sönder konstant samt att man kan spela spelet och höra ljudet ifrån spelet utan att konsollens fläkt överöstar allt i rummet.

12
Skriv svar