Microsofts Flight Simulator återuppstår (typ)

Robot
Microsofts Flight Simulator återuppstår (typ)

Dovetail skakar liv i den gamla flygsim-licensen – det första av två spel är bara månader bort.

#microsoft, #dovetail-games, #flight-school, #flight-simulator


Medlem
Microsofts Flight Simulator återuppstår (typ)

Roligt. Jag hade så gärna velat ha det här med modern grafik!


signatur

Burn in the light.

Medlem

Hurra! Fler simulatorer åt folket

Medlem

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra en flygsim som endast kan flyga i SP. Ny flyger jag visserligen bara stridsflygsimmar, men en rejält stor del av det roliga är att flyga tillsammans med andra.

Medlem
Skrivet av Tomten:

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra en flygsim som endast kan flyga i SP. Ny flyger jag visserligen bara stridsflygsimmar, men en rejält stor del av det roliga är att flyga tillsammans med andra.

Däför att civila flyg simulatorer inte är spel utan seriösa program för att få känna på och lära sig flyga på riktigt.
Allt handlar till 100% om flygupplevelsen.

Medlem

Kör X-Plane 10 istället. Flygmodellen är bättre än FSX då flygplanens aerodynamik automatiskt kalkyleras beroende på deras form. Dessutom går det att flyga online, finns en drös med plugins och flygplatser i 3D.

Nuvarande version är 10.45 och väntar ivrigt på att 11:an skall släppas så småningom.

Det finns en drös med flygplan, dock är nackdelen är att dom inte är superdetaljerade, men väldigt roliga att flyga, men det kommer mer detaljerade flygplan snart, ser riktigt fram emot IXEG:s Boeing 737-300 som är just nu i beta-fas samt många fler flygplan som är under utveckling av tredjepart.

De flygplan jag skulle rekommendera är:
Saab 340A---
Väldigt detaljerat (både på insidan och utsidan) två-motorigt turboprop flygplan. Tror att denna är det bästa flygplanet.

FlyJSim 737-200 samt 727-100---
Detaljerad cockpit, dock ej någon kupé. Ingen FMS-utrustning då det är den gamla modellen, utan här får man navigera efter VOR och NDB.

Mitsubishi MU-2-----
Originellt flygplan som är rätt gammalt i X-Plane. Men riktigt charmigt att flyga och landa på små flygplatser, lite småbuggigt då det är gammalt.

JRollon CRJ200---
Också gammalt flygplan, inte fullt så detaljerat. Men är charmigt.

Rotate MD-80----
Riktigt charmigt flygplan, dock skulle jag vänta ett tag med att köpa det, då det är nyligen släppt med fullt av buggar och ej slutförda detaljerade system. Just nu inte för den som verkligen vill ha ett fullt systemdetaljerat flygplan, men den grafiska detaljrikedomen är underbar.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Tomten:

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra en flygsim som endast kan flyga i SP. Ny flyger jag visserligen bara stridsflygsimmar, men en rejält stor del av det roliga är att flyga tillsammans med andra.

Däför att civila flyg simulatorer inte är spel utan seriösa program för att få känna på och lära sig flyga på riktigt.
Allt handlar till 100% om flygupplevelsen.

Fullständig simulering av varenda mutter med andra ord. Det är exakt vad de simulatorer jag flyger också är, fast då med militärflyg med allt vad det innebär. Vad är din poäng?

Medlem
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Tomten:

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra en flygsim som endast kan flyga i SP. Ny flyger jag visserligen bara stridsflygsimmar, men en rejält stor del av det roliga är att flyga tillsammans med andra.

Däför att civila flyg simulatorer inte är spel utan seriösa program för att få känna på och lära sig flyga på riktigt.
Allt handlar till 100% om flygupplevelsen.

Fullständig simulering av varenda mutter med andra ord. Det är exakt vad de simulatorer jag flyger också är, fast då med militärflyg med allt vad det innebär. Vad är din poäng?

Han är rädd att det skall komma en pajas och landa framför honom och sedan inte flytta sig från landningsbanan...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ska hålla koll på detta! Har fullt upp med att lära mig systemen i Falcon BMS så det tar upp det mesta i flight sim väg just nu

Medlem
Skrivet av Vantskruv:

Kör X-Plane 10 istället. Flygmodellen är bättre än FSX då flygplanens aerodynamik automatiskt kalkyleras beroende på deras form. Dessutom går det att flyga online, finns en drös med plugins och flygplatser i 3D.

Nuvarande version är 10.45 och väntar ivrigt på att 11:an skall släppas så småningom.

Det finns en drös med flygplan, dock är nackdelen är att dom inte är superdetaljerade, men väldigt roliga att flyga, men det kommer mer detaljerade flygplan snart, ser riktigt fram emot IXEG:s Boeing 737-300 som är just nu i beta-fas samt många fler flygplan som är under utveckling av tredjepart.

De flygplan jag skulle rekommendera är:
Saab 340A---
Väldigt detaljerat (både på insidan och utsidan) två-motorigt turboprop flygplan. Tror att denna är det bästa flygplanet.

FlyJSim 737-200 samt 727-100---
Detaljerad cockpit, dock ej någon kupé. Ingen FMS-utrustning då det är den gamla modellen, utan här får man navigera efter VOR och NDB.

Mitsubishi MU-2-----
Originellt flygplan som är rätt gammalt i X-Plane. Men riktigt charmigt att flyga och landa på små flygplatser, lite småbuggigt då det är gammalt.

JRollon CRJ200---
Också gammalt flygplan, inte fullt så detaljerat. Men är charmigt.

Rotate MD-80----
Riktigt charmigt flygplan, dock skulle jag vänta ett tag med att köpa det, då det är nyligen släppt med fullt av buggar och ej slutförda detaljerade system. Just nu inte för den som verkligen vill ha ett fullt systemdetaljerat flygplan, men den grafiska detaljrikedomen är underbar.

https://www.youtube.com/embed/AFOSAo4DJQg

Ingen flygsimulatortråd är komplett utan att någon ska säga att X-Plane är bättre pga fysiken

Men ja, X-Plane är oslagbar på den biten, men där tar det också stopp. Utbudet på bra addons är klent, och flygplanen som följer med är mestadels skit. Ser dock också fram emot 11:an. Jag hoppas på att de gör vädret mycket bättre, för där har det inte hänt särskilt mycket. REX till X-Plane 9 var fantastiskt, men av någon anledning så har det inte kommit någon uppdatering till 10:an.

Vad gäller Flight School så känns det som att man kommer ledsna ganska så snabbt. Men Flight Simulator som släpps senare i år låter väldigt intressant. Jag gillar vad LM har gjort med Prepar3d, men det går tyvärr inte att göra så mycket med den gamla ESP:n i och med att den är så himla utdaterad och för beroende av processorn. ESP:n som Dovetail använder är en kraftigt modifierad version av på den som användes i Flight. Så på den tekniska fronten så har Dovetail ett klart övertag över LM och Prepar3d.

Medlem
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Tomten:

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra en flygsim som endast kan flyga i SP. Ny flyger jag visserligen bara stridsflygsimmar, men en rejält stor del av det roliga är att flyga tillsammans med andra.

Däför att civila flyg simulatorer inte är spel utan seriösa program för att få känna på och lära sig flyga på riktigt.
Allt handlar till 100% om flygupplevelsen.

Fullständig simulering av varenda mutter med andra ord. Det är exakt vad de simulatorer jag flyger också är, fast då med militärflyg med allt vad det innebär. Vad är din poäng?

Du får istället fråga dig hur ofta civila flygplan flyger tillsammans med andra, förstår du verkligen inte poängen?

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Tomten:

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra en flygsim som endast kan flyga i SP. Ny flyger jag visserligen bara stridsflygsimmar, men en rejält stor del av det roliga är att flyga tillsammans med andra.

Däför att civila flyg simulatorer inte är spel utan seriösa program för att få känna på och lära sig flyga på riktigt.
Allt handlar till 100% om flygupplevelsen.

Fullständig simulering av varenda mutter med andra ord. Det är exakt vad de simulatorer jag flyger också är, fast då med militärflyg med allt vad det innebär. Vad är din poäng?

Du får istället fråga dig hur ofta civila flygplan flyger tillsammans med andra, förstår du verkligen inte poängen?

Kontrolltorn, flygledning och aktiva flygplatser, nej civila flygplan har aldrig kontakt med andra människor... Suck.

Medlem

Dovetail Games.. dom gjorde ju ett så bra jobb med Train simulator.
Otroligt skeptisk.....

Medlem
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Tomten:

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra en flygsim som endast kan flyga i SP. Ny flyger jag visserligen bara stridsflygsimmar, men en rejält stor del av det roliga är att flyga tillsammans med andra.

Däför att civila flyg simulatorer inte är spel utan seriösa program för att få känna på och lära sig flyga på riktigt.
Allt handlar till 100% om flygupplevelsen.

Fullständig simulering av varenda mutter med andra ord. Det är exakt vad de simulatorer jag flyger också är, fast då med militärflyg med allt vad det innebär. Vad är din poäng?

Att civila plan inte skjuter på varandra och det hela går ut på att flyga seriöst. Måste vi skriva ut det i 3D med neonfärgat material för att du ska fatta? Du har redan 57000 spel att välja på, typ Jane's Advanced Strike Fighters, Flanker, DCS m.m.

Skrivet av Hipshot:

Han är rädd att det skall komma en pajas och landa framför honom och sedan inte flytta sig från landningsbanan...

Det eller att hänga i luften med paus på, vilket tyvärr hände ganska ofta i FSX multiplayer... och det fanns inget kick/ban verktyg för MS tänkte inte så långt.

Medlem
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Tomten:

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra en flygsim som endast kan flyga i SP. Ny flyger jag visserligen bara stridsflygsimmar, men en rejält stor del av det roliga är att flyga tillsammans med andra.

Däför att civila flyg simulatorer inte är spel utan seriösa program för att få känna på och lära sig flyga på riktigt.
Allt handlar till 100% om flygupplevelsen.

Fullständig simulering av varenda mutter med andra ord. Det är exakt vad de simulatorer jag flyger också är, fast då med militärflyg med allt vad det innebär. Vad är din poäng?

Du får istället fråga dig hur ofta civila flygplan flyger tillsammans med andra, förstår du verkligen inte poängen?

Kontrolltorn, flygledning och aktiva flygplatser, nej civila flygplan har aldrig kontakt med andra människor... Suck.

Haha! Lägg av. Hur kul hade det varit?

Medlem

Känns som en riktigt stor miss om släppen ej stödjer VR bra.. Flygsimulatorer och bilspel tillhör den kategorin jag mest ser fram emot att fördriva tid inom med Oculus.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av suuulan:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Tomten:

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra en flygsim som endast kan flyga i SP. Ny flyger jag visserligen bara stridsflygsimmar, men en rejält stor del av det roliga är att flyga tillsammans med andra.

Däför att civila flyg simulatorer inte är spel utan seriösa program för att få känna på och lära sig flyga på riktigt.
Allt handlar till 100% om flygupplevelsen.

Fullständig simulering av varenda mutter med andra ord. Det är exakt vad de simulatorer jag flyger också är, fast då med militärflyg med allt vad det innebär. Vad är din poäng?

Du får istället fråga dig hur ofta civila flygplan flyger tillsammans med andra, förstår du verkligen inte poängen?

Kontrolltorn, flygledning och aktiva flygplatser, nej civila flygplan har aldrig kontakt med andra människor... Suck.

Haha! Lägg av. Hur kul hade det varit?

Finns massvis med multiplayer servrar för FSX, så uppenbarligen finns det hur mycket folk som helst som tycekr det är kul.

Medlem
Skrivet av Ichinin:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Tomten:

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra en flygsim som endast kan flyga i SP. Ny flyger jag visserligen bara stridsflygsimmar, men en rejält stor del av det roliga är att flyga tillsammans med andra.

Däför att civila flyg simulatorer inte är spel utan seriösa program för att få känna på och lära sig flyga på riktigt.
Allt handlar till 100% om flygupplevelsen.

Fullständig simulering av varenda mutter med andra ord. Det är exakt vad de simulatorer jag flyger också är, fast då med militärflyg med allt vad det innebär. Vad är din poäng?

Att civila plan inte skjuter på varandra och det hela går ut på att flyga seriöst. Måste vi skriva ut det i 3D med neonfärgat material för att du ska fatta? Du har redan 57000 spel att välja på, typ Jane's Advanced Strike Fighters, Flanker, DCS m.m.

Skrivet av Hipshot:

Han är rädd att det skall komma en pajas och landa framför honom och sedan inte flytta sig från landningsbanan...

Det eller att hänga i luften med paus på, vilket tyvärr hände ganska ofta i FSX multiplayer... och det fanns inget kick/ban verktyg för MS tänkte inte så långt.

Haha, du är ju helt otrolig. Så om man "skjuter varandra" är man inte seriös, det är alltså omöjligt att flyga ett seriöst militärt uppdrag för det går bara att flyga seriöst i civilflygsims? Skärp dig. Så många spel har jag inte att välja på för seriös flygsim. DCS, Rise of Flight och Il-2 är väl de enda och bara DCS simulerar allt i planen fullt ut. Men vad är poängen, kan inte jag som flyger combat flight sims uppskatta en flygning i MP i en civil flygsim, man måste välja alltså?

Skrivet av suuulan:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Tomten:
Skrivet av Alexraptor:
Skrivet av Tomten:

Jag förstår verkligen inte hur man kan göra en flygsim som endast kan flyga i SP. Ny flyger jag visserligen bara stridsflygsimmar, men en rejält stor del av det roliga är att flyga tillsammans med andra.

Däför att civila flyg simulatorer inte är spel utan seriösa program för att få känna på och lära sig flyga på riktigt.
Allt handlar till 100% om flygupplevelsen.

Fullständig simulering av varenda mutter med andra ord. Det är exakt vad de simulatorer jag flyger också är, fast då med militärflyg med allt vad det innebär. Vad är din poäng?

Du får istället fråga dig hur ofta civila flygplan flyger tillsammans med andra, förstår du verkligen inte poängen?

Kontrolltorn, flygledning och aktiva flygplatser, nej civila flygplan har aldrig kontakt med andra människor... Suck.

Haha! Lägg av. Hur kul hade det varit?

Det är många FSX-flygare som tycker det är skitkul, tex de som flyger på vatsim.

Medlem

Dom räknar nog med att folk som vill ha MP kommer köra på Vatsim / IVAO om denna simulator blir tillräckligt populär för att dom båda ska utveckla stöd.

Medlem

[quote=Vantskruv]Kör X-Plane 10 istället. Flygmodellen är bättre än FSX då flygplanens aerodynamik automatiskt kalkyleras beroende på deras form. Dessutom går det att flyga online, finns en drös med plugins och flygplatser i 3D.

Nja.. det är ju det XP10 påstår och Laminar är en teoretisk aerodynamisk modell som låter bra men som kanske inte alltid stämmer i simulatorverkligheten eller i verkliga verkligheten.

Ja den är modernare än FSX och i vissa delar P3D som är Microsofts ESP(FSX) som Lokheed Martin köpt och vidareutvecklar för kommersiell simulatorverksamhet.
LM har tagit denna plattform från version 1.2 till 3.1

Jag har båda och jag föredrar fortfarande P3D .
LM utvecklar den långsiktigt och stödjer fortsatt en mängd produkter som härstammar från FSX samt en mängd nyutvecklade och mycket avancerade tillägg.
Utvecklingen av tillägg för P3D är mycket större än utbudet kring XP10.
Skillnaden mellan FSX och P3D 3.1 är enorm men P3D är inte 64-bitar ännu, men kommer nog längre fram, om det behövs.
De optimerar koden på ett mycket bra sätt och flyttar kraftuttaget från CPU till GPU, hanterar minnesåtgång för att använda begränsade minnesutrymmet som 32-bitarsappar brottas med.
Kanske kommer DX12 stöd innan 64-bitarsversion.

XP10 är hyfsat bra men får nog jobba hårt för att komma ikapp på många fronter.
Att Laminartekniken skulle göra den mer verklighetstrogen är inget jag märkt av.

Oavsett.. bra och roligt att det kommer nyheter inom flightsim-genren !!
Mer sånt !


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem
Skrivet av FRULZ:

Känns som en riktigt stor miss om släppen ej stödjer VR bra.. Flygsimulatorer och bilspel tillhör den kategorin jag mest ser fram emot att fördriva tid inom med Oculus.

Ja det är ju sant men det kräver ju att upplösningen på VR-kiten är riktigt bra.
Provade P3D/FSX med Oculus SDK2 och det var i det närmaste omöjligt att använda.
Pixeleringen gjorde att man inte kunde sitta rakt upp i cockpit och se vad mätarna visade, fick böja sig framåt hela tiden.
Där sket det sig big time, det var bara att gå tillbaks till vanlig skärm och Track_IR...


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Vad glad jag blev, det var verkligen på tiden!

1
Skriv svar