Bästa användningen av sixaxxis gyro (hittils)
Nu har jag inte spelat så grymt många spel på ps3:an, men de flesta verkar ha nån användning för gyro-funktionen, krystad eller inte?
Vilken spel har kommit på den bästa användningen för den och tycker ni att den ska användas mer?
Själv tycker jag att den har använts någorlunda på Ratchet and clanks minigames. Men den hade lika gärna kunnat skippats för vanlig kontroll.
- uncharted när man ska balansera på stockar.....i demon x_x enda jag har
- skaka av sig fiender i resistance fall of man
- flyga i warhawk, helt ovärt men ballt
sånna där mini grejer funkar det UNDERBART att ha sixxaxis till..
men när hela spelet bygger på det *host* lair *host* så förstår jag inte vad utvecklare tänker..
men bara små saker är hur kul som helst
Är bättre när man ska välja avstånd för hur långt man ska kasta granaten
det gillar jag faktiskt inte!
väljer heldre distans och vart jag vill att den ska landa, genom att bara guida ett kors på marken..
fattar inte hur dom vill att man ska vrida o vända ;D
men när hela spelet bygger på det *host* lair *host* så förstår jag inte vad utvecklare tänker..
men bara små saker är hur kul som helst
Nej nej nej... Lair är inte alls dåligt pga. sixxaxis-funktionen, tycker kontrollerna fungerar jättebra i det spelet. Tar dock ungefär 1 timme att lära sig kontrollerna bra, alla verkar inte ha det tålamodet..
Men visst, sixxaxis är trevligare när det kommer till småfunktioner där det används.
Pain om någon kört det när man ska skaka fram super ooch och man skakar som en riktig dåre för att få det där lilla extra som egentligen inte finns
Om man spelat spelet kanske man förstår, men för mig som inte gjort det är det rena grekiskan!
Det låter nästan existenciellt.
Pain om någon kört det när man ska skaka fram super ooch och man skakar som en riktig dåre för att få det där lilla extra som egentligen inte finns
Om man spelat spelet kanske man förstår, men för mig som inte gjort det är det rena grekiskan!
Det låter nästan existenciellt.
Jo men det är svårt att förklara
Wii like to play? Or Do Wii?