Dags att testa PS3..Frågor angående vissa titlar.

Medlem
Dags att testa PS3..Frågor angående vissa titlar.

Nu är familjens Wii såld och min Xbox 360 såldes precis innan nyår. Tycker jag fick bra betalt för samtliga konsoler så ingen ångest här inte :).

Har tagit mig igenom de spel jag tyckt vart intressanta och de flesta "stor" titlar till de båda konsolerna. Fördelen med 360 vart helt klart spelsortimentet. Har sällan haft så många spel att ta mig igenom som på den maskinen de senaste halvåret. Dock tyckte jag att ljudnivån på själva konsolen vart riktigt störande om man inte pumpade upp volymen på max(ungefär som en dator som startar upp med väldigt högljud fläkt på både cpu o nätagg), vilket inte alltid är så lätt när man har en familj som ligger och sover när man kommer hem sent på kvällen från jobbet.

Hur som helst har jag nu faktiskt beställt mig en PS3a med spelet Uncharted som första test. Och självklart en "Blueray fjärrkontroll" som de fint kallar den. Priset vart väldigt lockande på komplett.se just nu (3999kr för 40gb versionen).
Och då jag lyckades med bedriften att faktiskt byta våran gamla ps2a med spel imot en 1 månad gammal 360 ifjol av en äldre herre så har jag inte alls behovet av PS2 stödet som fanns på 60gb versionen. Så detta vart perfekt för mig.

Men nu undrar jag lite om vad som gäller för PS3an och dess spel.
Jag har länge kikat på spelet Heavenly Sword och läste en hel del fina artiklar om arbetet bakom spelet innan de släpptes. Men nu verkar spelet inte alls vara så bra som folk trodde att de skulle vara? Ni som spelat de eller har spelet i era ägor vad är de som gör att spelet inte levde upp till sin hype?

I övrigt undrar jag vad de är för Tekken spel många verkar köra på PS3? Är det ett av de föregående PS2 liren som de ökat upplösningen på eller är de en ny fristående titel? Köper man detta via sonys internet tjänst? Vad kostar ett sådant spel och kan man köra någon form av multiplayer?

Kanske någon som har lite tips på andra spel eller tillbehör som är ett måste?
Assasin Creed har jag kört på 360in tidigare så de är ute ur leken.
Och jag har redan HDMI kablar liggandes så de behöver ni dock inte påminna mig om :P.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

Medlem

Jag måste bara säga att det är roligt att för en gångs skull läsa om ett riktigt välplanerat köp. (Med tanke på att precis allting var inräknat inför köpet.)

Och för mig så är problemet med Heavenly Sword att det saknas en hoppknapp samt att striderna blir otroligt stökiga med otydliga kommandon och halvkass AI. Men det största minuset enligt många är ju längden som är på c:a 4h, detta är dock inget minus enligt mig.

Tekken spelet är mycket riktigt Tekken 5 med nya karaktärer samt 1080p grafik. Man kan säga att det är Tekken 5 och Tekken-spelet till PSP sammanslagna och man kan köpa det för runt hundringen om jag minns rätt. Och ja, det finns MP. Både online och P1 v.s. P2 om jag minns rätt.

Och några heta spel till konsolen är helt klart Ratchet & Clank: Tools of Destruction, vilket var det roligaste jag spelade under föregående år. Rainbow Six: Vegas är också otroligt bra och likaså The Elder Scrolls IV: Game of the year. Och min personliga åsikt är att även Resistance är värt sitt pris, likaså Call of Duty 3 som finns för c:a 300kr nuförtiden.

Jag skulle även rekommendera ett köp av en extra SIXAXIS så att du har en reserv ifall de, Gud förbjud, skulle plockas bort ifrån marknaden när den nya, horribla Dual Shock 3 lanseras. (Jag är inget fan av rumble.)

Sedan om du spelar med vänner så finns ju Snakeball på PS:Store, vilket är otroligt roligt. Du bör även kolla närmre på Calling all cars samt Super stardust HD vilka båda är riktigt roliga spel.

Edit:
Du kan även hitta det otroligt roliga Timeshift för ringa 299kr på Webhallen, detta är värt varenda öre.

Medlem

Håller med Kebbe.
Ratchet & Clank är inget du får missa. Ett sånt sanslöst röj har jag sällan skådat, samt att det spelet ser ut som en dröm och att dom faktiskt har gjort ett riktigt bra jobb när dom översatte spelet till Svenska. En solklar topptitel helt enkelt.

Vill också tipsa om Dirt! (om du nu inte har lirat det på 360).
Gillar man rally så blir det inte mycket bättre än så här.
Även Motorstrom är ruggigt kul och det kan du säkert komma över för en rimlig penning idag.
Sen måste jag vurma lite för Unreal Tournament 3, ruggigt bra spel. Tyvärr inte släppt i Europa än men klart ett köpvärt spel.
Eftersom PS3 är regionsfri när det gäller spelen ska jag väl tipsa om www.videogamesplus.ca
En mycket tillförlitlig onlineshop i Kanada med bra service och relativt snabba leveranser. Orkar man inte vänta på att spelen släpps här samt att man vill spara c:a 200:- per spel så är det bara att handla därifrån.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Inaktiv

De (VGP) hade helt Grymm pris på Rock Band nu i julas, priset låg på cirkus 1350kr, jmf med 1999kr här. Synd bara att totalpriset med frakt (endast DHL Express, 2-3 dagar) gick på ~3400kr

Inaktiv

ratchet and clank: tools of destruktion.

Otroligt otroligt otroligt roligt spel! köp nu.
Jag säger detta efter de två andra för att du ska köpa.
Bra miljöer, Bra allt!


signatur

My way is better than yours :D

Medlem

Kanon! Tackar så mycket för alla svar, ska genast inhandla ratchet and clank: tools of destruktion. Blir en perfekt test av den nya "GameStop" butiken som öppnat här i stan.


signatur

"It aint about power, it's about balance!" InitialD

1
Skriv svar