Playstation 3 FAQ

Medlem
Skrivet av The Wizard:

Kanske är en riktigt dum fråga...men jag kör ändå. Sitter just nu och funderar på att skaffa en PS3 slim 250GB. Den sägs vara tystare, bättre kylning osv. Men vad jag hört/förstått det som. Så är den inte lika snabb som den större föregångaren och det går inte heller att spela vare sig PS1/PS2 spel på den.

Jag som missuppfattat/förstått fel eller stämmer detta?. Sen undrar jag om det är någon som har just Slim versionen utav PS3 som kan dela med sig av sina åsikter/tankar kring den.

Tack i förhand.

Lika snabb borde den ju vara,
och playstation 2 spel kan bara dom tidigaste ps3 maskinerna köra,
playstation 1 spel på skiva går väl att köras på samtliga ps3 maskiner,

jag köper playstation 1 spel till ps3 genom playstation network, psn,
finns en del ps1 spel där, och dom kostar 45 kronor styck,

250 gigs ps3an kostar väl en bra bit mer än 120 giggarn ?

Själv så köpte jag ps3 120 giggarn och bytte hårddisk själv på den, satte in en 320 gigs hd.

Medlem

Är det någon som vet hur man kollar hur mycket utrymme man har kvar på hårddisken? Jag börjar bli orolig att min HD börjar bli lite full...

Medlem

Någonstans i inställningar. Systeminställningar och sen systeminformation typ :]

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det någon som vet hur man kollar hur mycket utrymme man har kvar på hårddisken? Jag börjar bli orolig att min HD börjar bli lite full...

Det är ju fredag idag, så idag är det väl inte bara din hd som blir full ?

Medlem

Fråga, Kan man installera PS3 spel som man köper in till hårdisken, så man slipper använda skiva?


signatur

Rwa?

Medlem

Såvitt jag vet finns det inga spel som du köper på skiva som du kan installera för att slippa skivan

Vissa spel kan man installera en del av innehållet till hårddisken för att förminska laddningstiderna (och därmed ljudnivån), men man måste ändå ha skivan i.
En del spel kräver tillomed detta, att installera en del av spelet för att kunna starta det.

Spel du köper på psn och laddar hem kräver självklart ingen skiva

Medlem
Skrivet av Zlampan:

Såvitt jag vet finns det inga spel som du köper på skiva som du kan installera för att slippa skivan

Vissa spel kan man installera en del av innehållet till hårddisken för att förminska laddningstiderna (och därmed ljudnivån), men man måste ändå ha skivan i.
En del spel kräver tillomed detta, att installera en del av spelet för att kunna starta det.

Spel du köper på psn och laddar hem kräver självklart ingen skiva

oh ok tack det förklarar en del


signatur

Rwa?

Medlem

Du tänker kanske på att modda din maskin,, men då får du nog kolla runt på andra forum.


signatur

Wasted.White.Boys

Medlem

Dödgrävar'n har hittat hit ser jag

Medlem
Skrivet av Jozo:

Är det någon som vet hur man kollar hur mycket utrymme man har kvar på hårddisken? Jag börjar bli orolig att min HD börjar bli lite full...

Inställningar ----> systeminställningar ----> Systeminformation


signatur

Wasted.White.Boys

123
Skriv svar