The Witcher 3 fick stryk av Fallout 4 på spelvärldens Oscars-gala

Medlem
Citat:

STRATEGY/SIMULATION GAME OF THE YEAR

  • Winner: Heroes of the Storm

Eeeh vafan?

Medlem

Har man spelat witcher 3 och sedan doppat sinnet i Fallout 4 en stund så vill man bara hem till Velen igen..

Medlem

Hela galan är ett enda stort skämt...

Medlem

Vill inte tala illa om fallout.

Men att överhuvudtaget överväga att inte ge Witcher 3 pris som förra årets bästa rollspel är ju bara löjligt. Nån sorts tvärtemot attityd?

TW3 har höjt ribban för genren så högt att även de som inte gillar spelet borde hålla med om att denna bedrift, i sig, förtjänar priset.

Men ett pris hit eller dit spelar ju verkligen ingen roll, TW3 har ju kammat hem det mesta ändå.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Gillar bägge spelen, men det kan nog lugnt sägas att Witcher 3 är bättre i nuläget. När FO4 har några hundra moddar i ryggen är läget troligen annorlunda.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Äpplen eller Päron.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Sisyr:

För mig är det obegripligt hur ett spel kan anses ha bästa design, teknik och story och ändå INTE vara "game of the year".

Det fick inte priserna för att det var bäst i kategorierna utan för att det var enastående (Outstanding).
Att ett spel utnämns till årets bästa betyder per definition inte heller att det är bäst i de enskilda kategorierna, utan kanske mer för att det uppskattas av flest spelare. Fallout 4 är hands down det mest mångsidiga av de två.

Medlem

Det här påverkar inte min upplevelse av spelen, så jag kan omöjligt bli upprörd.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Förbaskat kul att se Rocket League spöa EA Sports samtliga alster i kategorin "Sports Game of the Year". Dessutom i tre andra kategorier. Att Fallout 4 vinner GotY och RPG över de andra är ett skämt, men Rocket Leagues framgångar är lite av en tröst iaf.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

En del av mig är glad över denna nyhet då jag blev less på den ständiga "OMG CD PROJECT ÄLSKAR OSS SPELARE" trots att dom ljög för er när dom visade första trailern på E3 med imponerade grafik som sedan skalades ner rejält.

Men fanboys har sin tunga så djup in i röven på CD Project så det sågs som en lite avikelse för en GOTY spel dom redan har bestämt att det kommer vara awesome

Jag måste säga att jag är inte en strörre beundrare av F4 men jag tycker all circlejerk fasoner om hur buggigt det var gick överstyr. För tusan jag störde mig mer med buggarna i Xcom2 än Fallout.

Okej min rant gick lite offtopic men kan vi alla hålla med om att Awardshows är meningslösa för oss konsumenter?

Det enda syfte jag ser med dessa galor är att se alla fanboys antingen grina för att deras favoritspel inte vann ett pris eller att spelet fick ett pris så fanboys kan äntligen få bekräftelse över att dom gjorde ett bra köp och att alla andra som ogillade spelet är dumma?

Medlem

Kan inte FZ lägga upp en röstning här?
Vad tycker vi spelare är game of the year av de valen som fanns här. Vore intressant att se med hur många hästlängder witcher 3 skulle vinna.

Medlem

Fallout 4 är ett bra spel, men långt ifrån så bra som det kunde ha varit.

Medlem
Skrivet av Gen:

Känns som att några fick kuvert med cash.
FO4 har inte en suck mot Witcher 3, så enkelt är det bara. Witcher 3 slår FO4 på alla punkter och den som inte ser det borde tvätta ögonen med lök och citron.

Ja, det är klart, med alla Witcher-fanboys som inte ser några fel alls så kan man ju tycka så.

Bethesda gör en sak = Fallout 4 är hemskt, fruktansvärt, ospelbart.

Witcher 3 gör precis samma sak = världens bästa spel, helt flawless.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Sisyr:

För mig är det obegripligt hur ett spel kan anses ha bästa design, teknik och story och ändå INTE vara "game of the year".

Det fick inte priserna för att det var bäst i kategorierna utan för att det var enastående (Outstanding).
Att ett spel utnämns till årets bästa betyder per definition inte heller att det är bäst i de enskilda kategorierna, utan kanske mer för att det uppskattas av flest spelare. Fallout 4 är hands down det mest mångsidiga av de två.

Låt oss bortse från faktumet att du har helt fel angående hur DICE-galan fungerar (det är "bäst" det handlar om och inte "populärast"), för jag är mer intresserad av din sista mening angående Fallout 4:s mångsidighet. Lust att utveckla detta påstående?

Skrivet av LVX156:
Skrivet av Gen:

Känns som att några fick kuvert med cash.
FO4 har inte en suck mot Witcher 3, så enkelt är det bara. Witcher 3 slår FO4 på alla punkter och den som inte ser det borde tvätta ögonen med lök och citron.

Ja, det är klart, med alla Witcher-fanboys som inte ser några fel alls så kan man ju tycka så.

Bethesda gör en sak = Fallout 4 är hemskt, fruktansvärt, ospelbart.

Witcher 3 gör precis samma sak = världens bästa spel, helt flawless.

Har inte du raljerat om detta i Witcher 3-tråden på Flashback också? Vill minnas att det var samm/liknande användarnamn.

Medlem

Helt ärligt - vad spelar det för roll? Det spelet ni gillar bäst är fortfarande bäst i era ögon oavsett den har vunnit priser eller ej.

Blir ni lika arga när ni ser på oskarsgalan?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

k3m
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Nej fallout 4 är ett jävla skitspel jämfört med witcher seriöst

vilken gamer som helst vet det. det är bara det att de som håller i galan har inte en susning om nåt. de har hört hur pop Fallout är, så antog de att det är ett säkert kort att spela. det är ju samma visa varenda år. men jag blir förbannad på hur tröga de är.

k3m
Medlem
Skrivet av Ahris:

Jag tycker personligen att Fallout 4 är bättre än Witcher 3 men det verkar som ni inte uppskattar det faktum att Witcher 3 fick fler priser än Fallout 4 alls. Tycker ni att fel spel fick de priserna också eller?

Outstanding Achievement in Story: The Witcher 3: Wild Hunt
Outstanding Technical Achievement: The Witcher 3: Wild Hunt
Outstanding Achievement in Game Design: The Witcher 3: Wild Hunt

men att ens nominera Fallout 4 till årets spel eller rollspel är ju ett stort skämt. de som gjort det borde krypa långt bort från allt som har med tvspel att göra.

Medlem

Tycker Fallout gör rpg känslan mycket bättre, finns mer variation och mycket fler val att göra för spelaren. Witcher var ett väldigt bra spel dock men tyckte det var för enformigt och återupprepande i jämförelse med fallout

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ahris:

Ja, det är klart, med alla Witcher-fanboys som inte ser några fel alls så kan man ju tycka så.

Bethesda gör en sak = Fallout 4 är hemskt, fruktansvärt, ospelbart.

Witcher 3 gör precis samma sak = världens bästa spel, helt flawless.

Har inte du raljerat om detta i Witcher 3-tråden på Flashback också? Vill minnas att det var samm/liknande användarnamn.

Även OM detta vore sant, vad har det med diskussionen att göra, ska man ta hans åsikter på mindre allvar bara för att han skrivit dem på fler ställen?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Ahris:

Ja, det är klart, med alla Witcher-fanboys som inte ser några fel alls så kan man ju tycka så.

Bethesda gör en sak = Fallout 4 är hemskt, fruktansvärt, ospelbart.

Witcher 3 gör precis samma sak = världens bästa spel, helt flawless.

Har inte du raljerat om detta i Witcher 3-tråden på Flashback också? Vill minnas att det var samm/liknande användarnamn.

Även OM detta vore sant, vad har det med diskussionen att göra, ska man ta hans åsikter på mindre allvar bara för att han skrivit dem på fler ställen?

Öh... va? Jag frågade om det var han, eftersom jag undrade. Inget mer med det. Det har alltså inget med diskussionen att göra.

Medlem

Rocket league är ju ett otroligt spel och förtjänar verkligen sina priser.

Jag älskade både witcher 3 och fallout 4, båda serierna är otroligt bra spel om än fallout har sina buggar och skit. Men i RPG klassen måste jag säg att witcher 3 har en hundra gånger bättre story och bakgrund..

Gnällkuk

Sinnes... märkligt att ingen ens kommenterar att Fallout Shelter var nominerat i flera katagorier, "strategy/simulation game of the year" tillsammans med Cities: Skylines... wtf?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av tricky:

Sinnes... märkligt att ingen ens kommenterar att Fallout Shelter var nominerat i flera katagorier, "strategy/simulation game of the year" tillsammans med Cities: Skylines... wtf?

Hela galan är ett skämt, inget att bry sig om över huvud taget

Medlem
Skrivet av employed:

Mycket intressanta val enligt mej på listan på både gott och ont. på Själv undrar jag om de hade glömt R6-Siege då jag iaf tycker att det förtjänar att iaf bli nominerat. Varför finns det ingen grafik kategori tex? Anser inte att "technical" är detsamma.

Skrivet av SWEBarb:

Nej fallout 4 är ett jävla skitspel jämfört med witcher seriöst

Varför jämföra båda spelen? De är ju två helt olika spel. Det går inte att frånse "bara 1h till känslan" som båda spelen ger. I slutändan så handlar det om smak enligt mej vilket man väljer som årets spel. Båda är väldigt bra spel som ger många timmar spel. Att säga att det ena är "ett jävla skitspel" för att höja det andra är som sjunka till konsol-fanboysen PS4 vs. Xboone diskussion.

Fast i det här fallet är var det ju faktiskt dessa två spel som direkt jämfördes, så jag tycker kommentaren är halvt berättigad. Även om Fallout 4 inte är något skitspel. Men jag tycker dock att The Witcher 3 är ett mycket bättre spel.

Medlem

OUTSTANDING ACHIEVEMENT IN SOUND DESIGN

•Winner: Star Wars Battlefront

Ett rätt på listan i alla fall, måste man ju ge dom cred för.

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Schnabel:
Skrivet av Snabeltorsk:

Det måste vara Fallouts grymt långa stoy quest och deras state of the art grafik, samt att spelet var buggfritt som gjorde dem vann.

Buggfritt? lolz...

http://cdn.meme.am/instances/400x/57625768.jpg

Det är inte ironi, det är sarkasm.

Medlem

Smaken är ju alltid delad osv, men ibland är det uppenbart då pengar är inblandade. Jag gillar inte ens Geralt och tycker fortfarande att Witcher 3 är ett enastående hantverk.

Xmk
Medlem
Skrivet av Buckmagoo:

Tycker Fallout gör rpg känslan mycket bättre, finns mer variation och mycket fler val att göra för spelaren. Witcher var ett väldigt bra spel dock men tyckte det var för enformigt och återupprepande i jämförelse med fallout

Enformigt på vilket vis? Man kan väl inte ens ändra build i vanilla Fallout 4?(annars har jag 7 chars i lv25-37 i onödan)
Antar att du då måste mena Quests?

Jag har lirat båda spelen fullt ut, jag älskade verkligen fallout 1 och 2 + NV men Fallout 4 blev enligt mig mer action och mindre RPG, ge oss tillbaka gamla skill-systemet!

k3m
Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Schnabel:
Skrivet av Snabeltorsk:

Det måste vara Fallouts grymt långa stoy quest och deras state of the art grafik, samt att spelet var buggfritt som gjorde dem vann.

Buggfritt? lolz...

http://cdn.meme.am/instances/400x/57625768.jpg

Det är inte ironi, det är sarkasm.

ironi!

Gen
Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av Gen:

Känns som att några fick kuvert med cash.
FO4 har inte en suck mot Witcher 3, så enkelt är det bara. Witcher 3 slår FO4 på alla punkter och den som inte ser det borde tvätta ögonen med lök och citron.

Ja, det är klart, med alla Witcher-fanboys som inte ser några fel alls så kan man ju tycka så.

Bethesda gör en sak = Fallout 4 är hemskt, fruktansvärt, ospelbart.

Witcher 3 gör precis samma sak = världens bästa spel, helt flawless.

Fanboy? Tycker inte Witcher 3 är perfekt då det fortfarande inte liknar E3 videon och jag tycker FO4 är ett bra spel men jämför man de båda är Witcher 3 bättre. Lök&Citron!

Skriv svar