Köpa spel på PSN

Medlem
Köpa spel på PSN

Tänkte köpa ett spel där igår men den vägrar ta över pengar från visa kortet. Har funkar...
Skrivit in infot säkert 40ggr igår kväll, men ändå.
Nån som har haft problem med det?
Provade nyss med, tänkte om det var nått strul igår men samma sak. Lite störande...

Inaktiv
Skrivet av Cyberz:

Tänkte köpa ett spel där igår men den vägrar ta över pengar från visa kortet. Har funkar...
Skrivit in infot säkert 40ggr igår kväll, men ändå.
Nån som har haft problem med det?
Provade nyss med, tänkte om det var nått strul igår men samma sak. Lite störande...

har inte lyckats köpa nåt nångång på psn med mitt visa kort,
av nån underlig anledning så funkar det inte för vissa.

men lösningen för dom som har problem kommer ju snart nu när poängkorten börjar säljas snart.

Har mitt Mastercard kopplat, funkar finfint.. 8)

Bara ringa VISA supporten och fråga, dom kan ha spärrat något.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

vad skulle de spärra, antagligen funkar kortet eller så gör det inte det... jäkla PSN. jag som ville spela.

Inaktiv

Har också Mastercard kopplat och det fungerar utmärkt!
Min bror köper spel till sin PS3 med sitt VISA utan problem också!

Medlem

Dum fråga kanske, men är du säker på att du har ett VISA-kort, så det inte är ett VISA Electron, Meastro och allt vad det finns?

Medlem

Det är visa kort! Har köpt ett spel förut. Sen bytte jag kort för jag ville ha med bild på, du vet kort på kort. Så gick det inte igen...
Gjorde om att igår, ändra namnet och allt men då vart det spärrat, får vänta tills kl 20 ikväll för att testa...

Inaktiv

men det är väl så att visa kortet är bundet till en bank också ?
typ swed bank eller se banken typ.
och det är själva banken som vägrar ?

för enbart visa är ju ingen bank som man sätter in pengar på.
mitt visa kortet är knutet till danske bank.

Medlem

Nu har jag lyckats med det, efter man fick vänta 24h 2ggr för man pillat för mycket. Gjorde om allt, adress och sånt med .. så gick det nu.

Medlem

Om du bytt kort så har du samma kortnummer men en annan ccv kod(3 siffror på baksidan). kan det vara det?

Medlem
Skrivet av privster:

Om du bytt kort så har du samma kortnummer men en annan ccv kod(3 siffror på baksidan). kan det vara det?

Absolut, och det visste jag, men när jag skrev in det nya så ville det inte....
Som jag skrev så gjorde jag om hela info för allt. Hade bara M. K. som namn i registreringen och det ville inte funka nu. Gick då förut .... jaja.
Har några andra problem med sånt så kan ni ju kolla så allt verkligen stämmer överallt.

Medlem

E-kort finns ju annars ifall man har Swedbank, vet inte hur det funkar över psn, men funkar bra med andra saker iaf.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

kollade runt lite på kontohanteringen på ps3 nyss, och på betalnings alternativ på psn,
vet inte om det är nytt, men såg iaf att där finns nu.

Redeem Playstation network card or promotion code.
vilket betyder att poängkorten kommer finnas i europa när som helst.

kan inte påminna mig att jag sett det där alternativet med poängkort för ett tag sen.

Medlem

jag handlar med mitt visa... funkar fint.

Inaktiv

Nu verkar det iaf mer eller mindre helt klart med Network cards till europa,
det är bara att gratulera dom som är utan kreditkort.

http://playstation-3.se/news/2007-12-18/PlayStation_Network_C...

1
Skriv svar