Hotel Dusk , bra spel?

Medlem
Hotel Dusk , bra spel?

Jo. Funderar på att ta tillbaka mitt DS igen och skaffa Hotel Dusk. Stilen verkar rätt ok , men jag vill få lite mera intryck från er. Är det någon av er som spelat det ocjh kan ge lite info om hur själva spelandet är? Blir det väldigt segt och mest story?

Medlem

Har ingen DS själv, men snodde åt mig en polares och lirade hotel dusk en stund, och du måste nog räkna med att läsa en del, men jag tycker spelet lyckas motivera en till att läsa, och jag uppskattade det oväntat mycket. Kommer tveklöst skaffa det själv om jag antar mig konsollen en dag, vilket jag smått hoppas. Sedan kanske en som radat ut det, kan komma med en mer komplett rekommendation.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Lite sent svar, men det kanske finns intresse ändå. Hotel Dusk är helt okej, även om man inte gillar "pratspel", för när det kommer till kritan så är mängden konversationer inte så hiskeligt många eller för den delen särskilt djupa. Somliga pussel i spelet känns lite väl jobbiga ibland, men överlag så är det en riktigt skön känsla i spelet om man lutar lite åt noir i sin smak.

Har man läst många deckare i sitt liv, så är spelet kanske lite väl uppenbart, och man kan känna sig frustrerad när man vet svaret på saker och ting, men hindras av att spelkaraktären inte är lika smart(?) som man själv är

Dusk är ju ändå såpass speciellt att man bör låna det av någon och provspela innan man köper. Många fans av äventyrsgenren har plockat upp spelet och avskytt det, medan personer som vanligtvis inte spelar dessa spel älskat det.

Medlem

Tack Kyraal

Lite svårt när man inte har några vänner att låna av. Spec DS spel tycker jag, som iaf jag vill prova lite innan jag köper för att se grafik o liknande.

1
Skriv svar