Laptop --> Nintendo DS?

Medlem
Laptop --> Nintendo DS?

Postade detta i nätverks forumet, men kom på att det kanske finns mer kunskap kring denna fråga här i nintendo forumet, så jag gör en fuling och kopierar!

"Har suttit större delen av dagen och försökt få ihop en connection mellan min laptop och mitt DS för att kunna utnyttja WiFi funktionerna på den... Men jag får inte ihop skiten.

Det jag luskat fram är att jag måste skapa en sorts Acces point utav min trådlösa nätverksort på laptopen, men jag hittar inte hur man ska göra.

Nån som har gjort något liknande eller kanske har nå idéer på hur man kan gå till väga för att skapa denna connection?"

Tack på förhand!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Ok du har trådlöst nätverkskort i laptopen. Då fungerar det som så att du måste ställa in ditt trådlösa kort i laptopen på ad-hoc (computer<->computer) mode, välja ett nätverksnamn (ssid) och sedan använda internet-anslutningsdelning på "Anslutning till lokalt nätverk" (nätverkskortet som är anslutet till ex. ADSL-modemet eller nätverksuttaget i väggen). Sedan skriver du bara in nätverksnamnet (ssid) på DS'en och vips så skall du få en ip-adress av din laptop och viola, internet.

Nu vill jag bara poängtera att du får ta mina instruktioner med en nypa salt. Jag är IT-tekniker, men har ingen DS så jag vet inte hur menyer osv ser ut på en DS. Men ovan beskrivna konfiguration borde fungera om jag inte minns fel. Det kan hända att det fungerar direkt utan att ställa in det trådlösa kortet i laptopen på ad-hoc mode också. Testa dig fram. Posta dina framgångar/bakslag så får vi se sen.

Medlem

Tack för svaret, det du beskriver har jag redan försökt utan resultat :(. Problemet verkar vara att DS:et vill ha en "Acces Point" och för att skapa en sådan av nätverkskortet i laptopen så läste jag att det behövdes köpa något som jag aldrig hört talats om. Men jag tycker att det borde gå att lösa utan att behöva köpa något, jag menar trådlöst-trådlöst hur svårt kan det vara att få dom ihopkopplade.. urgh..
Men jag kan ju ha missat något så jag ska pröva det du skriver igen och skriva hur det går.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Inaktiv

Tror det smidigaste är att köpa en router. :/
Gör det innan du går ut och köper en sån där USB sticka + mjukvara. Har du riktigt trådlöst internet så kan jag iofs förstå dig.

Möjligt att det finns lite guider på nätet också. Vet inte om t.ex. http://www.dcemu.co.uk/ kan vara ett intresant ställe att fråga på.

1
Skriv svar