Betan av The Division var omåttligt populär

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Playerbasen kommer dö ut snabbare än star wars battlefront.

Spelet är verkligen poänglöst. Att skapa en miljö och sikta på realism, sen blanda in RPG på ett dåligt sätt funkar verkligen inte. Vet inte vem som tyckte det var en bra idé.

Denna beta fick mig att inte köpa detta spel.

Tror du överdriver om spelarbasen, det år många som gillar spelet som det är, och vi vet ju ännu inte vad fullversionen kommer erbjuda. Spelet har ungefär lika mycket mening som andra lootjagar-spel.

Och alla har inte problem med att blanda RPG-element och verklighetstrogna miljöer. Hur kan folk ha missar att detta var idén under så många år, det var rätt tydligt redan i första trailern.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Hade fruktansvärt kul på beta! Det blir nog ett köp för mig

Medlem

Jag tycker det är rätt osannolikt att gubbar tål sjukt med stryk i WOW också... Några här behöver komma över att detta är ett slags MMO

Medlem

Var väldigt hypad över betan men jag blev tyvärr lite negativt överraskad. Jag tyckte att det var relativt kul att spela med vänner men jag tyckte att det blev rätt så repetetive väldigt fort. Det kan dock bli ett köp lite senare när det kanske är billigare o ligger runt 200-300kr

Medlem

glömde ens testa trots att jag hade det installerat


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av anon_646:
Skrivet av Vercadi:

Playerbasen kommer dö ut snabbare än star wars battlefront.

Spelet är verkligen poänglöst. Att skapa en miljö och sikta på realism, sen blanda in RPG på ett dåligt sätt funkar verkligen inte. Vet inte vem som tyckte det var en bra idé.

Denna beta fick mig att inte köpa detta spel.

De siktade aldrig på realism I huvud taget, målet har alltid varit ett cover based RPG I en nutida miljö, verken mer eller mindre.

Formulerade mig fel, syftade på realistisk miljö, vapen, fiender osv. Hade det varit aliens eller något hade det säkert fungerat bättre.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Frågan är om de inte borde ge spelarna en option att välja av/på om de vill kunna gå Rogue med flit eller inte. Skulle starkt underlätta om man bara behövde trycka på tex F5 för att gå in i pvp-läge och kunna skjuta på andra spelare för att bli rogue, medans du är i av-läge när du inte vill kunna råka skada andra spelare av misstag (självklart kan dock andra spelare som är "på" skjuta på dig och bli rogues de själva om de så önskar).

Jag har annars ett jättebra tips... gå inte in i PvP-zonen om du inte vill PvP:a.
Ditt förslag går ju emot hela iden med Dark Zone.

Medlem
Skrivet av Xmk:

Betan va si-sådär, kan dom inte fixa ui kluttret? sprutar siffor över hela skärmen, någon som vet om det går och ta bort eller inte?

Jag tog bort "damage numbers" å tog autohide på HUD men det var iofs fortfarande lite för mycket skärm-info

Medlem

Jag är i princip helt ointresserad av PvP delen, kändes mediokert.

Hoppas på en stor mängd PvE content, men dom få cutscenes som sågs i betan var ganska påkostade, vilket får mig att tro att det inte finns så mycket PvE missions iom att dom ska ha cutscenes.

Har svårt att tro att dom har haft tid/pengar till att skapa 500 uppdrag med cutscenes.

blir nog Singleplayer längd på kampanjen.

Dock är det cynikern i mig som spelar ut nu.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Jag är i princip helt ointresserad av PvP delen, kändes mediokert.

Hoppas på en stor mängd PvE content, men dom få cutscenes som sågs i betan var ganska påkostade, vilket får mig att tro att det inte finns så mycket PvE missions iom att dom ska ha cutscenes.

Har svårt att tro att dom har haft tid/pengar till att skapa 500 uppdrag med cutscenes.

blir nog Singleplayer längd på kampanjen.

Dock är det cynikern i mig som spelar ut nu.

Det är bara alla story missions som kommer ha cutscenes, övriga kommer inte ha det.
Dungeons har inte heller några cutscenes, iallafall inte de som fanns i betan.

Tror inte du behöver vara orolig för PvE-delen.. men visst tror jag också att de kommer lägga mest krut på Dark Zone.

Medlem

lagt 60 timmar delat på Closed för ett par veckor sedan samt den öppna som va nu i helgen. och gillar spelet skarpt men 2 saker som oroar mig.
1. Endgame? ska bli intressant o se vad det är och hoppas innerligt att det håller i längden för har grymt kul både me polare o solo.
2. Hackers råkade ut för en snubbe som rensade hela DZ genom byggnader o allt , och i ett spel som Division där man förlorar potentiel gear, EXP och DZ dollar så är ju anti cheat en extremt viktigt del för annars dör hela spelet. jag kommer alltid köra med shadowplay i DZ sen när hela spelet är ute det är en sak som är klar.

Medlem
Skrivet av Lappis82:

lagt 60 timmar delat på Closed för ett par veckor sedan samt den öppna som va nu i helgen. och gillar spelet skarpt men 2 saker som oroar mig.
1. Endgame? ska bli intressant o se vad det är och hoppas innerligt att det håller i längden för har grymt kul både me polare o solo.
2. Hackers råkade ut för en snubbe som rensade hela DZ genom byggnader o allt , och i ett spel som Division där man förlorar potentiel gear, EXP och DZ dollar så är ju anti cheat en extremt viktigt del för annars dör hela spelet. jag kommer alltid köra med shadowplay i DZ sen när hela spelet är ute det är en sak som är klar.

End game... denna floskel som först började användas för spel med en månadskostnad har tyvärr även börjat användas för spel där man bara betalar för själva spelet.
Enkelt sagt så kommer end game vara att döda fiender eller döda sina medmänniskor för att sedan extracta deras loot.
Är ju redan några DLC inplanerade som kommer lägga till ytterligare missions, så det är väl det.

Hackers är jag också lite smått orolig för, dock så stötte jag inte på så värst många under betan.. det värsta som hände var att några som hade gått rogue hade lyckats ta sig in någonstans där ingen kunde nå dem.

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av ForrestFox:

Frågan är om de inte borde ge spelarna en option att välja av/på om de vill kunna gå Rogue med flit eller inte. Skulle starkt underlätta om man bara behövde trycka på tex F5 för att gå in i pvp-läge och kunna skjuta på andra spelare för att bli rogue, medans du är i av-läge när du inte vill kunna råka skada andra spelare av misstag (självklart kan dock andra spelare som är "på" skjuta på dig och bli rogues de själva om de så önskar).

Jag har annars ett jättebra tips... gå inte in i PvP-zonen om du inte vill PvP:a.
Ditt förslag går ju emot hela iden med Dark Zone.

På vilket sätt går mitt förslag mot idén? Det enda som skulle hända är att du inte kan råka bli en Rogue av misstag, vilket hände de flesta som var i DZ minst en gång under betan.

Det är skillnad på att med flit bli rogue, men de flesta av oss blev grymt trötta på alla femsekunders-rogues som av misstag råkat träffa en spelare (eller om ens sentry gick bananas och sköt på helt otilltänkta mål) och blev flaggade för 15 sekunder.
15 sekunder är tillräckligt för att du ska bli jagad, dödad och förlora exp/cred/loot bara för ett skitmisstag när någon tattare springer framför ditt sikte mitt i en eldstrid.
Mest frustrerade fubar jag varit med om var när jag kastade en granat mot en grupp rogues, och in springer en mupp (vi var ett tiotal spelare som jagade rogue'sen) för att gå melee med dem och blir såklart skadad av min granat, jag blir flaggad rogue och resten av spelarna som var på plats för att skjuta rogues vänder sig mot mig. Än mindre kul när hela ens grupp blir flaggad bara för att en person i gruppen råkar göra liknande misstag.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Devan:

Jag såg hur många skott man behövde sätta i någon för att döda dem .. så håller mig till arma 3 mods till nått nytt "realistiskt" nytt spel kommer

http://www.animateit.net/data/media/april2014/celestria.gif

Uh? Inte trodde du någonsin att detta skulle bli det realistiska spelet som skulle ersätta eller få dig att inte spela Arma?

När jag såg e3 trailern 2013 jo .. i halo kan man förstå att man kan ta några skott innan man dör med armor/energi sköldar, men när du har på dig en keps och jeans och du kan ta mer skada än master cheif så undrar jag hur utvecklarna tänkte ..

Majoriteten gillar spelet. Så vad de än tänkte, så tänkte de rätt.

Medlem

Gillade betan skarpt! Att springa runt i Dark Zone med sina polare var riktigt nice.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av Dominus:
Skrivet av ForrestFox:

Frågan är om de inte borde ge spelarna en option att välja av/på om de vill kunna gå Rogue med flit eller inte. Skulle starkt underlätta om man bara behövde trycka på tex F5 för att gå in i pvp-läge och kunna skjuta på andra spelare för att bli rogue, medans du är i av-läge när du inte vill kunna råka skada andra spelare av misstag (självklart kan dock andra spelare som är "på" skjuta på dig och bli rogues de själva om de så önskar).

Jag har annars ett jättebra tips... gå inte in i PvP-zonen om du inte vill PvP:a.
Ditt förslag går ju emot hela iden med Dark Zone.

På vilket sätt går mitt förslag mot idén? Det enda som skulle hända är att du inte kan råka bli en Rogue av misstag, vilket hände de flesta som var i DZ minst en gång under betan.

Det är skillnad på att med flit bli rogue, men de flesta av oss blev grymt trötta på alla femsekunders-rogues som av misstag råkat träffa en spelare (eller om ens sentry gick bananas och sköt på helt otilltänkta mål) och blev flaggade för 15 sekunder.
15 sekunder är tillräckligt för att du ska bli jagad, dödad och förlora exp/cred/loot bara för ett skitmisstag när någon tattare springer framför ditt sikte mitt i en eldstrid.
Mest frustrerade fubar jag varit med om var när jag kastade en granat mot en grupp rogues, och in springer en mupp (vi var ett tiotal spelare som jagade rogue'sen) för att gå melee med dem och blir såklart skadad av min granat, jag blir flaggad rogue och resten av spelarna som var på plats för att skjuta rogues vänder sig mot mig. Än mindre kul när hela ens grupp blir flaggad bara för att en person i gruppen råkar göra liknande misstag.

För att du vill att man ska kunna välja om man vill vara PvP-enabled i en PvP-zon... du hör väl hur dumt det låter?

Massive har redan sagt att de ska fixa problemet med sentry.
Resten du skriver om är bara du som är ouppmärksam på din omgivning. Jag gick inte rogue "av misstag" en enda gång, utan jag gjorde det så var det för att jag helt utan att tänka och bara spreja mot NPC:er utan att se om det fanns någon annan spelare i närheten.. samma med granater.
Att du inte klarade av att överleva i 15 sekunder ens visar ju knappast att det är något fel med Rogue systemet, utan det är helt enkel du som är för dålig eller inte lärt dig själva spelet... detta är inte Call of Duty eller Battlefield.

Vill du inte PvP:a, kör PvE... problemet löst, man kommer kunna få samma eller likvärdigt gear i PvE som i PvP. Du behöver inte vara orolig.

Releasehästryttare
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Ruskendrul:

Folk som fortfarande skriker sig trollhesa över att det krävs ett helt magasin för att döda någon har tappat all trovärdighet.

Sanningen är att ni som måste skjuta ett helt magasin för att döda något i spelet har antingen med flit dålig gear och/eller så skjuter ni inte rakare än en potta med skit.

Jag sänker det mesta på några få salvor, har inga problem att få ett magasin att räcka till flera fiender. Sätter man headshots går både motståndare och spelare ner som en mikrofon på Avicii spelning.

Sluta lipa över eran egna inkompetens - det är aldrig spelets fel, men det får er att se skitfåniga ut i kommentatorsfälten.

Stor tuttan .. hur många 7.62 skott tror du ON AVARAGE det tar att döda nån irl .. svaret är 3 .. och vanligvis de gevär irl som bär det irl har ett 30 skott magasin ofc ingen människa är bra nog att döda 10 pers med ett 30 skott mag .. så sluta leva med dina stora hästar ..

Tror du behöver en reality check.
Här diskuteras spel, inte verklighet. Har du svårt att skilja på de båda bör du genast sluta spela och uppsöka vård.

SJÄLVKLART! "Facepalm"

Vi diskuterar ett spel som är in till minsta detalj gjort för att se ut som New york .. hade det sett ut som BORDERLANDS och haft overkliga vapen så hade ingen gnällt på detta ..

Jämför The division med Rainbow 6 .. hur skit hade det spelet varit om du hade behövt sätta 5x gånger mer kulor i folk där? Men istället fick vi ett bra spel

Ingen kommer spela The division ett år efter launch för folk kommer tröttna på det så fort de har lirat några timmar..

Medlem

Hade grymt kul, flöt jäkligt bra på mitt Radeon R 280X och spelstilen var långt över förväntan. Blir ett säkert köp...nu är det bara jobbigt att räkna dagarna

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Ruskendrul:

Folk som fortfarande skriker sig trollhesa över att det krävs ett helt magasin för att döda någon har tappat all trovärdighet.

Sanningen är att ni som måste skjuta ett helt magasin för att döda något i spelet har antingen med flit dålig gear och/eller så skjuter ni inte rakare än en potta med skit.

Jag sänker det mesta på några få salvor, har inga problem att få ett magasin att räcka till flera fiender. Sätter man headshots går både motståndare och spelare ner som en mikrofon på Avicii spelning.

Sluta lipa över eran egna inkompetens - det är aldrig spelets fel, men det får er att se skitfåniga ut i kommentatorsfälten.

Stor tuttan .. hur många 7.62 skott tror du ON AVARAGE det tar att döda nån irl .. svaret är 3 .. och vanligvis de gevär irl som bär det irl har ett 30 skott magasin ofc ingen människa är bra nog att döda 10 pers med ett 30 skott mag .. så sluta leva med dina stora hästar ..

Tror du behöver en reality check.
Här diskuteras spel, inte verklighet. Har du svårt att skilja på de båda bör du genast sluta spela och uppsöka vård.

SJÄLVKLART! "Facepalm"

Vi diskuterar ett spel som är in till minsta detalj gjort för att se ut som New york .. hade det sett ut som BORDERLANDS och haft overkliga vapen så hade ingen gnällt på detta ..

Jämför The division med Rainbow 6 .. hur skit hade det spelet varit om du hade behövt sätta 5x gånger mer kulor i folk där? Men istället fick vi ett bra spel

https://www.youtube.com/embed/de0evXPnQmk

Ingen kommer spela The division ett år efter launch för folk kommer tröttna på det så fort de har lirat några timmar..

Så bara för att utvecklarna vill att världen ska efterlikna en riktig plats måste resten av spelet också varit superrealistiskt?
The Division ska inte jämföras med Rainbow 6, utan det ska jämföras med andra RPG-spel.. att du inte fattat att man även kan göra RPG i nutid är knappast utvecklarens fel.

Medlem
Skrivet av Surahero:

Hade några bra timmar i betan. Det verkar lovande. Men jag är fortfarande fundersam på om man inte kommer att tröttna på det alldeles för fort. PvP är inte riktigt min grej längre. Jag vill vet lite mer om hur man kommer förvalta PvE/Co-op biten i spelet. Provade för övrigt Xbox versionen. Inget fel på den. Men blir det ett köp så blir det på PC ändå.

Det kanske låter dumt, men med tanke på hur kul jag hade med det lilla innehåll som finns i betan så kommer det garanterat vara värt de 388 kr som verkar vara billigaste pris för PC just nu. Vill gärna ha så mycket mer content som möjligt såklart, men jag har svårt att i nuläget hitta någon anledning till att jag inte skulle köpa det.
Hade möjligtvis svårt att hitta något att göra i DZ, var rätt öde när jag kom dit, alldeles för sent på söndag natt, så jag hoppas att det blir mer livat där till release.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Devan:

Jag såg hur många skott man behövde sätta i någon för att döda dem .. så håller mig till arma 3 mods till nått nytt "realistiskt" nytt spel kommer

http://www.animateit.net/data/media/april2014/celestria.gif

Uh? Inte trodde du någonsin att detta skulle bli det realistiska spelet som skulle ersätta eller få dig att inte spela Arma?

När jag såg e3 trailern 2013 jo .. i halo kan man förstå att man kan ta några skott innan man dör med armor/energi sköldar, men när du har på dig en keps och jeans och du kan ta mer skada än master cheif så undrar jag hur utvecklarna tänkte ..

Antagligen att det är mycket lättare och mindre farligt att headshotta någon i spelet än på riktigt, och att det skulle kunna bli för tråkigt ifall alla bara sprang runt i sniper mode. Kunde vara kul för de som vill att kunna ändra på via inställningar kanske, men jag personligen föredrar nog att ha det som det var.
Ohem sa det annars väldigt bra, ifall du eftersträva mer realism så kunde du ju prova Airsoft. Där kommer du ju iallafall ifrån barnsligheter som mus och tangentbord.

Medlem
Skrivet av Dominus:

För att du vill att man ska kunna välja om man vill vara PvP-enabled i en PvP-zon... du hör väl hur dumt det låter?

Jag sa också att andra spelare kan attackera dig oavsett om du är enablad eller inte. Vet inte om du hört talas om det, men det finns andra spel som redan har använt sig av ett sånt system genom tiderna, och det har funkar mycket bättre än vad det nuvarande systemet i Division gör.
Och som du själv påpekar, du gick själv rogue av misstag. Att döda någon på 15sek är ingen konst, jag har själv downat rogues med tre skott under 10sek, så det spelar ingen roll hur duktig du är, står du bland allierade och går rogue med flit eller av misstag mitt bland dem så är du allt för ofta en död man.

Det är få gånger som "femsekundersrogues" som de kallas inte blir påhoppade, men jag personligen brukar låta bli att skjuta på de som jag vet uppenbart har blivit rogue av misstag.

Medlem
Skrivet av phi:

...Det var kul första gången man sprang runt i Dark Zone men efter att ha gjort det några gånger så insåg man ju snabbt att det kommer bli ett enda clusterfuck när alla vill vara de sista som står kvar vid extraction för att få loot. När alla fattar att man måste i princip vänta ut de andra spelarna tills de har gjort bort sig så kommer folk att tröttna på det väldigt snabbt...

Hur fungerade det där egentligen? Jag kom in i DZ sista halvtimmen, och det första ställe jag såg andra spelare på var en grupp om 10 vid en extraktion point. Senare såg jag/fick intrycket av att man var tvungen att fästa sitt loot man eventuellt fått i DZ för att kunna få det "smittorenat", men betyder det du säger att andra kan ta saker man hängt på vajern från helin då eller?

Medlem
Skrivet av ForrestFox:
Skrivet av Dominus:

För att du vill att man ska kunna välja om man vill vara PvP-enabled i en PvP-zon... du hör väl hur dumt det låter?

Jag sa också att andra spelare kan attackera dig oavsett om du är enablad eller inte. Vet inte om du hört talas om det, men det finns andra spel som redan har använt sig av ett sånt system genom tiderna, och det har funkar mycket bättre än vad det nuvarande systemet i Division gör.
Och som du själv påpekar, du gick själv rogue av misstag. Att döda någon på 15sek är ingen konst, jag har själv downat rogues med tre skott under 10sek, så det spelar ingen roll hur duktig du är, står du bland allierade och går rogue med flit eller av misstag mitt bland dem så är du allt för ofta en död man.

Det är få gånger som "femsekundersrogues" som de kallas inte blir påhoppade, men jag personligen brukar låta bli att skjuta på de som jag vet uppenbart har blivit rogue av misstag.

Jag kommer inte på ett enda spel som har ett liknande system du önskar, så det måste ju onekligen gått väldigt bra för de spelen.

Ja, att jag gjorde ett misstag, jag var oaktsam. Olikt dig tycker jag fortfarande att rogue systemet är jättebra, det var det redan i den stängda betan, men de gjorde det ännu bättre i den öppna.
Jag spelade The Division nästan oavbrutet i helgen och jag kan räkna på en hand hur många gånger jag gick rogue av misstag och ändå lyckades överleva.

Verkar som att du stod mitt bland en grupp andra spelare, då är det inte så konstigt att du också blev dödad på ett par sekunder.

Medlem
Skrivet av Spectral:

Tyckte konceptet med dark zone var skitnice! Man kan ju stå och vänta vid en extraction point tills det kommer folk och bara sno allt de har haha. Folk i allmänhet var alldeles för godtrogna

Mmm, man glömmer lätt att någon fåne alltid ska sabba ens spelupplevelse bara för att det går. Brukade du parkera din mammut över brevlådan i WoW också?
Tänkte väl det.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Spectral:

Tyckte konceptet med dark zone var skitnice! Man kan ju stå och vänta vid en extraction point tills det kommer folk och bara sno allt de har haha. Folk i allmänhet var alldeles för godtrogna

Mmm, man glömmer lätt att någon fåne alltid ska sabba ens spelupplevelse bara för att det går. Brukade du parkera din mammut över brevlådan i WoW också?
Tänkte väl det.

Eh ja... det är det som är själva grejen med dark zone, att man inte kan lita på någon.
Väljer man att gå rogue så blir man också bestraffad rätt rejält, eftersom att hela servern vänds emot dig.

Om det inte tilltalar dig är det bara att inte gå in i Dark Zone.
Konstig jämförelse med WoW för övrigt, hur tänkte du där?

phi
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av phi:

...Det var kul första gången man sprang runt i Dark Zone men efter att ha gjort det några gånger så insåg man ju snabbt att det kommer bli ett enda clusterfuck när alla vill vara de sista som står kvar vid extraction för att få loot. När alla fattar att man måste i princip vänta ut de andra spelarna tills de har gjort bort sig så kommer folk att tröttna på det väldigt snabbt...

Hur fungerade det där egentligen? Jag kom in i DZ sista halvtimmen, och det första ställe jag såg andra spelare på var en grupp om 10 vid en extraktion point. Senare såg jag/fick intrycket av att man var tvungen att fästa sitt loot man eventuellt fått i DZ för att kunna få det "smittorenat", men betyder det du säger att andra kan ta saker man hängt på vajern från helin då eller?

Nja, vad jag menade var att du har 2-3 teams av spelare som alla vill få ut sin loot men samtidigt finns det alltid (enligt min erfarenhet) någon som gärna blåser skallen av dig när du väntar på helikoptern och snor all loot av dig. Det blir i princip en Mexican Standoff varenda gång och det teamet som får ut sin loot är de som suttit och avvaktat medan de andra skjuter ihjäl varandra.

Sen finns det så klart de få tillfällen där alla står och gör jumping jacks i väntan på helikoptern och alla är nöjda och glada.

Medlem
Skrivet av Devan:
Skrivet av trashlight:
Skrivet av Devan:
Skrivet av Ruskendrul:

Folk som fortfarande skriker sig trollhesa över att det krävs ett helt magasin för att döda någon har tappat all trovärdighet.

Sanningen är att ni som måste skjuta ett helt magasin för att döda något i spelet har antingen med flit dålig gear och/eller så skjuter ni inte rakare än en potta med skit.

Jag sänker det mesta på några få salvor, har inga problem att få ett magasin att räcka till flera fiender. Sätter man headshots går både motståndare och spelare ner som en mikrofon på Avicii spelning.

Sluta lipa över eran egna inkompetens - det är aldrig spelets fel, men det får er att se skitfåniga ut i kommentatorsfälten.

Stor tuttan .. hur många 7.62 skott tror du ON AVARAGE det tar att döda nån irl .. svaret är 3 .. och vanligvis de gevär irl som bär det irl har ett 30 skott magasin ofc ingen människa är bra nog att döda 10 pers med ett 30 skott mag .. så sluta leva med dina stora hästar ..

Tror du behöver en reality check.
Här diskuteras spel, inte verklighet. Har du svårt att skilja på de båda bör du genast sluta spela och uppsöka vård.

SJÄLVKLART! "Facepalm"

Vi diskuterar ett spel som är in till minsta detalj gjort för att se ut som New york .. hade det sett ut som BORDERLANDS och haft overkliga vapen så hade ingen gnällt på detta ..

Jämför The division med Rainbow 6 .. hur skit hade det spelet varit om du hade behövt sätta 5x gånger mer kulor i folk där? Men istället fick vi ett bra spel

https://www.youtube.com/embed/de0evXPnQmk

Ingen kommer spela The division ett år efter launch för folk kommer tröttna på det så fort de har lirat några timmar..

Måste du lägga in filmklipp eller animationer i varenda inlägg du gör?

Och varför skulle folk tröttna snabbare på The Division än på andra lootbaserade spel?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Spectral:

Tyckte konceptet med dark zone var skitnice! Man kan ju stå och vänta vid en extraction point tills det kommer folk och bara sno allt de har haha. Folk i allmänhet var alldeles för godtrogna

Mmm, man glömmer lätt att någon fåne alltid ska sabba ens spelupplevelse bara för att det går. Brukade du parkera din mammut över brevlådan i WoW också?
Tänkte väl det.

Eh ja... det är det som är själva grejen med dark zone, att man inte kan lita på någon.
Väljer man att gå rogue så blir man också bestraffad rätt rejält, eftersom att hela servern vänds emot dig.

Om det inte tilltalar dig är det bara att inte gå in i Dark Zone.
Konstig jämförelse med WoW för övrigt, hur tänkte du där?

Ah, missförstod mekaniken bara, se phis svar på min fråga. Fick ett tag för mig att något fanskap kunde plocka lootet man fäst på linan och att du sedan själv blev rogue ifall du rageade ur och sköt på'n.

Det phi skrev tillsammans med vad Spectral sa gjorde att jag drog en förhastad slutsats, så en ursäkt till dig för det med, Spectral.

Skrivet av Spectral:

...

Sorry, my bad

Medlem
Skrivet av Dominus:

Jag kommer inte på ett enda spel som har ett liknande system du önskar, så det måste ju onekligen gått väldigt bra för de spelen.

Ultima Online var grymt populärt på sin tid, där det var full PvP över hela servern. Många spelare valde att ha en inställning igång som varnade när du var på väg att göra en handling (slänga spell, skjuta, pickpocketa, etc) mot en eller flera spelare som skulle flagga dig som lovligt byte (snarliknande rogue i Division).
Och World of Warhammer känner du säkert igen, som har ett slags snarliknande pvpsystem.
Så ja, det har gått otroligt jävla bra för de spelen. Bara för att nämna två spel.

Skriv svar