Ny Uncharted 4-trailer ute – "den bästa vi gjort"
Naughty Dog är nöjda med senaste filmen. Vad tycker du?
Gimme...
Texturfiltrering är dålig
Ännu mer nedgraderade textures
Fiende modelen är nedgraderad med mindre polys
Tjejen på sista bilden har gått från indisk till asiatisk
The hype is real.
The hype is real.
men det där e ju 3an?
The hype is real.
men det där e ju 3an?
*således kan så också grafiken bli nedskalad här
The hype is real.
men det där e ju 3an?
Förutom att det är fel spel så är det är även en dålig jämförelse då bilden ser ut att innehålla mest (bara?) "cut scenes" som jag tror består av uppspelade filmsekvenser och hade kunnat göras hur snygga som helst om man velat. Det hade varit vettigare att jämföra spelsekvenser.
The hype is real.
men det där e ju 3an?
Förutom att det är fel spel så är det är även en dålig jämförelse då bilden ser ut att innehålla mest (bara?) "cut scenes" som jag tror består av uppspelade filmsekvenser och hade kunnat göras hur snygga som helst om man velat. Det hade varit vettigare att jämföra spelsekvenser.
Spelet använder realtime mellansekvenser direkt i spelmotorn, så det du ser på klippet är den riktiga grafiken som du även ser när du spelar, det kommer inte att bli några korta svarta pauser efter varje mellansekvens. Dom tidigare Uncharted spelen var alla pre-rended men inte detta.
Du kan även se här att det är en mellansekvens i början och sen börjar spelet och det blir inga svarta pauser i mellan. https://www.youtube.com/watch?v=pumJtpbvCc0
Information om renderingen av spelet ser du här nedan.
http://www.ign.com/articles/2015/07/14/naughty-dog-uncharted-...
http://www.gamespot.com/articles/ps4-lets-uncharted-4-dev-go-...
Spelet använder realtime mellansekvenser direkt i spelmotorn, så det du ser på klippet är den riktiga grafiken som du även ser när du spelar, det kommer inte att bli några korta svarta pauser efter varje mellansekvens. Dom tidigare Uncharted spelen var alla pre-rended men inte detta.
Jag vet inte riktigt varför du citerar mig då jag inte påstår att U4 använder något annat?
Annars var det ett trevligt inlägg.
Så trailern är borta nu?
Ja, läs om varför här: http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20160224/senaste-trailern-f...
Edit: Nu finns trailern inbäddad i nyheten igen.
Filmen är upplagd i 60fps! Hoppas hoppas!
Den må vara upplagd i 60fps men materialet i den är 30fps, så hoppas inte för mycket. Troligtvis uppladdad i 60fps för att få en bättre bitrate på YouTube.
Då kan jag tala om för dig, efter att jag testat betan så JA 60fps
Grafik: Nvidia RTX 3060 TI DDR4 Ram: 32GB@3600mhz
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB
Filmen är upplagd i 60fps! Hoppas hoppas!
Den må vara upplagd i 60fps men materialet i den är 30fps, så hoppas inte för mycket. Troligtvis uppladdad i 60fps för att få en bättre bitrate på YouTube.
Då kan jag tala om för dig, efter att jag testat betan så JA 60fps
En multiplayer-beta med 60fps säger inte mer än att just flerspelarläget kommer att köras i 60fps. Killzone till PS4 kör t ex 30fps i SP och 60fps i MP. Att det är 60fps i MP spelar mindre roll för min del då jag bara spelar SP.
Självklart hoppas även jag att SP rullar på i 60fps, gärna på bekostnad av lite onödigt ögongodis, men bortsett från den allra första trailern har jag inte sett något mer SP-material i 60fps och tror inte att det kommer att ändra på sig till release.