Första banan i Doom återskapad i Unreal Engine

Robot
Första banan i Doom återskapad i Unreal Engine

Vilket blir du mest sugen på, detta eller nya Doom?

#doom-1993, #id-softwares, #doom


Medlem
Första banan i Doom återskapad i Unreal Engine

Sorry, men det ser fan inte bra ut alltså.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Gen
Medlem
Skrivet av Hipshot:

Sorry, men det ser fan inte bra ut alltså.

Nepp, håller faktiskt med. Sugen på att göra det själv men så kan man inte något gällande 3D skapande osv.

Inget av det tyärr.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Borde man inte gjort första banan i Unreal istället?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Högre upplösning på texturer, bättre ljus och högre antal polygoner på statiska objekt (istället för sprites). Men resten av banan är lika kantig som originalet.

Jag tror det skulle bli bättre om man gjorde om allt och istället bara tagit inspiration av layouten från första spelet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Ser inte riktigt nyhetsvärdet. Banan har väl skapats i varenda FPS-motor sedan quake.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Högre upplösning på texturer, bättre ljus och högre antal polygoner på statiska objekt (istället för sprites). Men resten av banan är lika kantig som originalet.

Jag tror det skulle bli bättre om man gjorde om allt och istället bara tagit inspiration av layouten från första spelet.

Den där slimetexturen är liksom fulare än den som faktiskt används i Doom 1.

Skrivet av peggleball:

Ser inte riktigt nyhetsvärdet. Banan har väl skapats i varenda FPS-motor sedan quake.

Verkligen, men så fort något görs i Unreal 4 så verkar det bli en nyhet, även om kvalitén - mer eller mindre alltid kan ifrågasättas.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Men... Jag blev i alla fall påmind om hur kul Doom var när det begav sig så det är nästan dags att köra ett nytt fullspelsrace


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Högre upplösning på texturer, bättre ljus och högre antal polygoner...

Tja, MER ljus är det i alla fall

Medlem
Skrivet av Kane:

Men... Jag blev i alla fall påmind om hur kul Doom var när det begav sig så det är nästan dags att köra ett nytt fullspelsrace

Om du inte redan gjort det, glöm inte att prova Brutal Doom eller Project Brutality!

Medlem

Det påminner mig om när amatörer försöker sig på att göra om någonting. Fullständigt utan själ och alla texturer är felskalade. T o m dåligt applicerade (som där slimen möter "bron").
Ser ju för jävligt ut.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

1
Skriv svar