Doom körs i 1080p/60 fps på alla plattformar

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Tomtampong:

Så sjukt att man slår sig för bröstet över att man minsann ska greja en undermålig upplösning i en undermålig framerate!

60FPS är ett absolut minimum, 120+ är att föredra. Och absolut i högre upplösning än 19020x1080!

Men då har du ju pc som utgångspunkt, vilket blir skevt med tanke på konsolernas klenare hårdvara. Utgår man från dem är det definitivt intressant och något att slå sig för bröstet för.

Det intressanta för alla PC ägare är ju att om det flyter så bra på konsol.. tänk då på vad de kan leverera på Windowsplattformen.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:

60FPS är ett absolut minimum, 120+ är att föredra. Och absolut i högre upplösning än 19020x1080!

Det var mig en jävligt bred skärm du tycker man ska ha,
159:9 låter som en bra skala på sin datorskärm.

Medlem
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av Tomtampong:

Så sjukt att man slår sig för bröstet över att man minsann ska greja en undermålig upplösning i en undermålig framerate!

60FPS är ett absolut minimum, 120+ är att föredra. Och absolut i högre upplösning än 19020x1080!

Ser du skillnad på 60 och 120fps?

Du SER inte skillnaden, du KÄNNER skillnaden.

och JA, det är stor skillnad mellan 60 och 120 fps....

Jag ser faktiskt en rejäl skillnad, jag behöver bara kolla på min muspekare på skrivbordet, i 60fpsVS144fps=60fps olidligt, jag tycker muspekaren hackar fram.

Olidligt var väl kanske att ta i, men skillnaden är total!


signatur

Grafik: Nvidia RTX 3060 TI Ram: 16GB
Processor: RYZEN 7 5800x3d
Skärm 1 : LG UltraGear Nvidia Gsync 2560x1440 165hz
Skärm 2 : Samsung 4k 60hz
Hårddiskar: Samsung SSD 500GB. Samsung NVMe 1TB. Western dig 3TB

Medlem

Aldrig mer FPS i 60Hz! Minst 90Hz

Medlem
Skrivet av ivanhoe68:

Jag ser faktiskt en rejäl skillnad, jag behöver bara kolla på min muspekare på skrivbordet, i 60fpsVS144fps=60fps olidligt, jag tycker muspekaren hackar fram.

Olidligt var väl kanske att ta i, men skillnaden är total!

Ja jag ser också skillnad när man rör musen i windows, men tycker det känns som en sån fånig jämförelse i sammanhanget, vem sitter och drar muspekaren fram och tillbaks över skärmen i syfte att känna på 120/144 fps? I spel däremot tycker jag inte man upplever att man "ser" skillnaden utan där är det mer känslan som är så mycket mer smooth.

men... jag är helt med på vad du menar

Medlem

Om 2 år kommer folk ha ännu högre krav.. 400FPS och 16K i upplösning. Allt detta i VR, i yttre rymden, i en galax långt långt borta.

Medlem

Om några år så flyger vi runt som hologramatomer och leker krig i en partikelaccelerator i 1000k och internet kommer bli argt om frameraten dippar under 824. Tacka vet jag när jag växte upp med commodore som hade 64 kb ram och visade hela 16 färger. Spelen tog en halvtimme att ladda in och man möttes ofta av syntax error när stunden var kommen att spela.

Medlem
Skrivet av Cybersoul:
Skrivet av Molotov:

Helt onödigt
30 FPS har den perfekta äkta filmkänslan.

samt 360p + VHS filter

Föredrar brödrostsbild själv.

Medlem
Skrivet av MEG:

Tror inte att de lyckas, som vanligt så lovar spelföretagen mer än de förmodligen kan hålla...

Har spelat det på ps4'an och kan intyga att dom redan uppnåt 60 fps i 1080p där iaf


signatur

God is dead

Medlem

troligtvis låst till 60 om animationerna är kopplade till bilduppdateringen.

Medlem

Yeah! Pre-purchase!!!

Eller vänta, brukar inte alla säga det idag, tillsammans med E3-videor som aldrig blir verklighet?

Medlem
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av Tomtampong:

Så sjukt att man slår sig för bröstet över att man minsann ska greja en undermålig upplösning i en undermålig framerate!

60FPS är ett absolut minimum, 120+ är att föredra. Och absolut i högre upplösning än 19020x1080!

Ser du skillnad på 60 och 120fps?

Du SER inte skillnaden, du KÄNNER skillnaden.

och JA, det är stor skillnad mellan 60 och 120 fps....

Nej, det är ingen märkbar skillnad.

Jag har en Asus ROG Swift PG279Q och GTX 980 Ti.

Medlem

60fps helt ok. Bara de stödjer Nvidia surround i 5720x1080 + (ram-korrigering) . Lite dåligt med det på ID tech spel.......

Alla som klagar på 60 fps i spel måste hata bio med 24 fps.....

MEG
Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av MEG:

Tror inte att de lyckas, som vanligt så lovar spelföretagen mer än de förmodligen kan hålla...

Har spelat det på ps4'an och kan intyga att dom redan uppnåt 60 fps i 1080p där iaf

ok, då är det bara hoppas att jag har fel


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Kilrah:
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av Tomtampong:

Så sjukt att man slår sig för bröstet över att man minsann ska greja en undermålig upplösning i en undermålig framerate!

60FPS är ett absolut minimum, 120+ är att föredra. Och absolut i högre upplösning än 19020x1080!

Ser du skillnad på 60 och 120fps?

Du SER inte skillnaden, du KÄNNER skillnaden.

och JA, det är stor skillnad mellan 60 och 120 fps....

Grät nästan av glädje när jag började spela Dota 2 i 144Hz istället för 60Hz. Argumentar man emot detta kan man lika gärna ta på sig några sletna paltor och börja om som grottmänniska!

Inaktiv
Skrivet av LongKalsing:

60fps helt ok. Bara de stödjer Nvidia surround i 5720x1080 + (ram-korrigering) . Lite dåligt med det på ID tech spel.......

Alla som klagar på 60 fps i spel måste hata bio med 24 fps.....

Dock märker man inte av 24 fps på bio på samma sätt pga motion blur.

Det är ENORM skillnad på 24 fps på en film och 24 fps i ett spel. Om du vill läsa mer om det så googlade jag fram en artikel om det här:

https://www.quora.com/Why-do-movies-look-smooth-at-24-fps-but...

12
Skriv svar