Nintendo ger förhoppningar om HD-TV upplösning till Wii!

Inaktiv
Nintendo ger förhoppningar om HD-TV upplösning till Wii!
Citat:

With reports suggesting that the Wii will include DVD playback later next year, Reggie Fils-Aime of Nintendo had something interesting to say:

?Tough choices about not including a DVD player at the start, tough choices about not including high-definition capability at the start. That?s because we wanted a mass-market price, and we believe the market will validate those decisions come launch day on this Sunday?

The key word is ?start??we know there is no DVD playback and we know there will be next year, but could it be possible that Nintendo could upgrade Wii?s to 720p? I?m sure a firmware update shouldn?t be a problem for something like 720p.

Källa: codenamerevolution.com

HD till wii är verkligen ingen omöjlighet. Allt som behövs är en software uppdatering som man (Om den nu kommer) laddar ner och installerar på sin Wii!

Detta har gjorts till x-box 360 för att öka den från 720p till 1080i.. Så det är en möjlighet..

Beroende på vilken hårdvara Wii verkligen sitter på är det svårt att säga att det är omöjligt. Men troligt, nej, det är det verkligen inte på många sätt. Få inte upp förhoppningarna, speciellt inte efter ett sånt där vagt uttalande.

Medlem

hoppas!!


signatur

-=Half-Life=-
-=TFC=-

Inaktiv

Jag tar väljer gärna stabil framerate, bra effekter och geometri framför högre upplösning. Är jag ensam i det?


signatur

Cogito cogito ergo cogito sum.

Medlem
Skrivet av två meter dumheter:

Jag tar väljer gärna stabil framerate, bra effekter och geometri framför högre upplösning. Är jag ensam i det?

Nej.


signatur

<3

Flakmonkey

Dock vill man ju helst slippa välja

Skrivet av Nosnos:

Dock vill man ju helst slippa välja

Du menar att det borde vara med redan från början? Vad gäller Wii, nej, för den är HD och avancerad grafik bara ivägen.

Flakmonkey

ivägen och ivägen, visst hade den säkert varit dyrare om den klarade av HD och bättre grafik, men låt oss säga att den ändå kostade som den gör idag så tycker jag bara det vore något positivt...

Skrivet av Nosnos:

ivägen och ivägen, visst hade den säkert varit dyrare om den klarade av HD och bättre grafik, men låt oss säga att den ändå kostade som den gör idag så tycker jag bara det vore något positivt...

Det är inte priset för oss konsumenter jag bryr mig om, men med grafik av högsta rang går ju också utvecklingskostnaderna uppåt exponentiellt. Vilket effektivt eliminerar risktagande då utgivarna vill tjäna in sina pengar igen.

Då Wii har dålig grafik och är billig att utveckla till ökar chanserna betydligt att vi får se de där nyskapande, knasiga, originella spelen som kanske aldrig blivit tillåtna annars. Så resonerar jag kring Wiis grafik, hoppas bara utvecklarna plockar upp resonemanget också

Flakmonkey

bara för att utvecklarna kan ha snygg grafik behöver de ju inte ha det... är väl ingen som hindrar en utvecklare till Xbox 360 att göra ett spel med "ful" grafik och istället satsar på att vara nyskapande? Enda skillnaden är ju då att utvecklarna, om de vill, kan göra spel med bländande grafik om de så önskar.

Skrivet av Nosnos:

bara för att utvecklarna kan ha snygg grafik behöver de ju inte ha det... är väl ingen som hindrar en utvecklare till Xbox 360 att göra ett spel med "ful" grafik och istället satsar på att vara nyskapande? Enda skillnaden är ju då att utvecklarna, om de vill, kan göra spel med bländande grafik om de så önskar.

Jovisst, men då tävlar de inte längre på samma villkor som andra titlar till plattformen. Vilket inte utgivare gillar, då de bara ser på den senaste tekniken. På Wii kommer den halvdana grafiken göra att alla får samma chans om spelarna, utan att spendera 70% av budgeten på Pixel Shader 3.0 och volumetric lightning.

Medlem
Skrivet av två meter dumheter:

Jag tar väljer gärna stabil framerate, bra effekter och geometri framför högre upplösning. Är jag ensam i det?

verkligen inte, jag kör tex alltid spel i 800x600 på datan pga av just frameraten

så jag klarar med 480p (eller om det var i, inte riktigt haj på det där)


signatur

Bengebolle

1
Skriv svar