Rykte: Nintendo NX extremt tacksam för utvecklare

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Jag hoppas verkligen att det är mer kräm i den än Xbox One. Inte för att jag bryr mig om prestandan, men det är av denna anledning som PS4 drog iväg i raketfart. Allt för många tittar tyvärr först och främst på prestandan och sen på spelutbudet.

Men ska man tro på det där med 50x kraftfullare än Wii U så innebär det ju att NX kommer bli ett monster med tanke på att PS4 bara är 10x kraftfullare än PS3. Alltså borde NX vara omkring 5x kraftfullare än PS4, eller i geeksiffror närmare 9 TFLOPs, vilket till och med får en high-end PC med Titan X att verka klen.

Nej, jag tror faktiskt inte att dessa rykten stämmer. Nu står vi ju visserligen inför en krympning till 16nm med FinFET-transistorer, men 9 TFLOPs låter ändå väldigt osannolikt för att vara Nintendo, men jag antar att vi får vänta och se helt enkelt.

Precis vad jag tänkte. Och i en bärbar-formfaktor. Någon har ju tagit i från tårna.

Mer realistiskt är att de super något som är stationärt med slightly bättre prestanda än PS4 och Xbox one som kan köra multiplatforms titlar. Nintendo stora problem. Har alltid varit gjord party support och med wii u var det katastrofalt.


signatur

P.L.U.R

12
Skriv svar