Jee
Medlem
GC-spel

Eftersom det gamla forumet är borta får jag väll göra om tråden...

För att fatta mig kort! Ge några tips på nya och gamla spel till Gamecube.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Om du vill ha några kunliga multiplayerspel att spela med polarna så rekommenderar jag Super Smash Bros Meele starkt!

Singleplayer finns ju Resident Evil 1 & 4 och Metroid Prime 1 & 2


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

The Legend of Zelda: The Wind Waker, Animal Crossing, F-Zero GX

Inaktiv
Jee
Medlem

SSB Melee har jag redan. Ett nytt multiplayer-spel skulle vara kul. Hade tänkt köpa Metroid Prime men vet inte om man ska ha 1:an eller 2:an... Eller kanske börja med 1:an sen spela 2:an.
Men ge gärna förslag på MP-spel. Har som sagt Super Smash. MK: DD!! har jag också och Mario Party spelen känns lite uttjadade. Fast det senaste jag spelade var ju 3:an så det kanske har ändrats lite.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Mario Kart: DD har jag också, fast SSBM är mycket roligare imo

Finns ju fler multiplayerspel.. Monkey ball 2 har jag hört ska vara bra

Lånade Goldeneye: Rouge Agent ihopp om att det skulle vara lika bra som N64 utgåvan, men så fel man kunde ha


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Medlem

Metroid prime gör ingen skillnad vilket du spelar då det bara är 1:an som har nån form av anknytning till de tidigare spelen till NES/Snes/GB. Prime 1 rekommenderar jag att du skaffar PAL versionen då det är ganska svårt att få tag på den bra NTSC versionen som finns eftersom den inte längre tillverkas utan måste köpas via ebay eller liknande. 1:an är dessutom mycket bättre än 2:an om man spelat de tidigare spelen då det är ganska mycket samma equipment mm så man vet vad man har för prylar (tycker själv att 2:an bara va en dålig ursäkt på lack of ideas och jag vill fortfarande se en speed booster istället för boost ball).


signatur
Medlem

Starfox Adventures är ett jäkla bra spel! Skaffa det genast om du inte har det.

Inaktiv

Höll på att glömma: Eternal Darkness: Sanity's Requiem

Mycket bra spel

Metroid Prime
Killer 7
Eternal Darkness
Beyond Good & Evil
Resident Evil 4
Metal Gear Solid: The Twin Snakes

Tänker inte skriva motiveringar igen men de där spelen bör ALLA testa

Edit: Vad har hänt med -smileyn förresten, den ska ju visa att man skämtsamt räcker ut tungan inte allvarligt :\

Flakmonkey

Baten Kaitos
Tales of Symphonia

Medlem

Kan tippsa om ett spel som jag själv sitter å spelar till GC just nu, Fire Emblem path of radiance.
Riktigt kul strategirpg.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Jee
Medlem

Hmm... Nu kommer ju metroid till DS också så det kanske blir det. Metal Gear Solid verkar också kul. Får se om jag kanske köper Zelda eller Fox ngn gång också.

Tack för att ni tog er tiden att skriva.

P.S. Gillar inte heller :P-smileyn.


signatur

Eller inte?

Inaktiv

Fire Emblem har jag till Gameboy Advance, och det är fruktansvärt bra, kanske blir ett köp till GC

(Gillar inte heller :P-smileyn, fast den gryma :D-smileyn makes up for it)


signatur

Fear the #komsi Brigade!

Inaktiv

Skies of Arcadia


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Fire emblem path of radiance är hur kul som helst! Kan däremot bli lite segt ibland så det är inte ett spel man sitter uppe hela natten och lirar.

Medlem

Final Fantasy Chronicles


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv
Skrivet av Jee:

Hmm... Nu kommer ju metroid till DS också så det kanske blir det.

Inte för att det hör ihop med tråden men utav det jag hört så klickar man med pennan vart man ska skjuta och det ska tydligen göra spelet lätt och man ska få ont i armen :/ men det är vad ajg hört utav en kompis vars broder fick möjligheten att pröva metroid till DS via hans "jobb" eller vad han håller på med.. Sen har Hype.se också skrivit om det fast jag orkade inte läsa igenom hela då jag inte är en metroid fan direkt..


signatur

Rail or Die

Jee
Medlem

Jag har ju demot och det är väll ganska kul men jag tror bara att det är kul om man känner några att spela med på internet.


signatur

Eller inte?

Medlem

Iom att man skjuter med R/L och siktar med sin stylus så är det inga problem med de konrollerna om man bara spelar ett tag. Spelet demon en hel del mot min bror och efter ett tag så börjar det kännas i hand(led). Annars är det väldigt likt MP delen i MP2 vilken oxå är jävligt kul 1on1.


signatur
Inaktiv

Gladius får inte glömmas bort.
Star fox adventures är också bra.

Medlem

Alla resident evil spelen
Finns på ett specialpack på webhallen, alla spel lite billigare än att köpa alla löst.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av WildThing:

Alla resident evil spelen
Finns på ett specialpack på webhallen, alla spel lite billigare än att köpa alla löst.

Yes, tänkte precis säga det, men nu behöver jag inte:)

Resident Evil spelen till GameCube äger


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av WildThing:

Alla resident evil spelen
Finns på ett specialpack på webhallen, alla spel lite billigare än att köpa alla löst.

Yes, tänkte precis säga det, men nu behöver jag inte:)

Och ändå gjorde du det?


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Inaktiv

hah!


signatur

FZ - Sveriges bästa spelsida

Inaktiv

sure did


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Zelda Windwaker, SSBM, F-Zero GX och Final Fantasy Crystal Chronicles är höjdare. Paper Mario Thousand-Year Door duger det också.


signatur

Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer.

1
Skriv svar