Black Desert Online-spelare får stor gratisexpansion i dag

Robot
Black Desert Online-spelare får stor gratisexpansion i dag

Bonusguide: koka en jäkligt krånglig kopp te.

#black-desert-online


Inaktiv
Black Desert Online-spelare får stor gratisexpansion i dag

Äntligen!

*Crimson Battlefield - Instanced 40v40 skirmishes that players can queue for in groups of five or solo*

Medlem

Och för de som undrar, de två nya klasserna Blader och Plum sägs komma någonstans i mitten av april.

https://www.reddit.com/r/blackdesertonline/comments/4cjtxx/ne...


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gen
Medlem

Kul med gratis expansion men själv fattar jag kanske 10% av spelet :<

Medlem

Jobbigt när den enda tutorial man får omfattar striderna när striderna är en bråkdel av allt spelet har att ge. Skulle vilja ha tutorial på allt. Eller finns det?

Medlem
Skrivet av Hozalabam:

Jobbigt när den enda tutorial man får omfattar striderna när striderna är en bråkdel av allt spelet har att ge. Skulle vilja ha tutorial på allt. Eller finns det?

Hela spelet upp till lvl 20 är ju typ tutorials i form av quester som du får från både black spirit och NPCs som black spirit hänvisar dig till. Allt från gathering, cooking, processing och bygga båtar eller vad man nu vill.

Medlem
Skrivet av Hozalabam:

Jobbigt när den enda tutorial man får omfattar striderna när striderna är en bråkdel av allt spelet har att ge. Skulle vilja ha tutorial på allt. Eller finns det?

Det finns sånt genom quests för många delar. Men inte för allt, och ibland vill man komma igång med saker och inte göra alla quests här och där.

Medlem
Skrivet av Hozalabam:

Jobbigt när den enda tutorial man får omfattar striderna när striderna är en bråkdel av allt spelet har att ge. Skulle vilja ha tutorial på allt. Eller finns det?

PvtWiggles har dom bästa guiderna tycker jag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ska ta mig en paus från Division och hacka vidare lite i BD i eftermiddag tänkte jag. Klart överaskad av hur kul spelet är, ända minus enligt mig är att det i stort sett är omöjligt att ändra sitt utseende av karaktären utan att punga upp några extra hundringar.

Medlem

Hjälmar är osynliga såvida du inte köper en kostym från deras butik.

Jag tycker det säger en hel del om utvecklarna och vart de vill spelet ska gå.

Medlem

Är bara level 34 för tillfället, har tagit min tid att fiska/bygga båt och håller nu på med en Noble Wagon. Men ser fram emot patchen, nytt gear är ju alltid roligt och jag har inte kommit så speciellt långt på mitt nuvarande gear så. Får skaffa Grunil och jobba därifrån till boss armorn.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av Jonlissla:

Hjälmar är osynliga såvida du inte köper en kostym från deras butik.

Jag tycker det säger en hel del om utvecklarna och vart de vill spelet ska gå.

Ett företag vill tjäna pengar, mindblowing.

Medlem
Skrivet av Elixx:

Ska ta mig en paus från Division och hacka vidare lite i BD i eftermiddag tänkte jag. Klart överaskad av hur kul spelet är, ända minus enligt mig är att det i stort sett är omöjligt att ändra sitt utseende av karaktären utan att punga upp några extra hundringar.

Fick du inte en ticket när du köpte det? Köpte det för 30e och fick en iaf.

Medlem

Riktigt trevlig värld med snygg fräsch design, NPC som rör sej lite här och var. Storyn i spelet är för mej dock helt bakom flötet. Svårt att få en stor bild över vad som händer i världen. Vissa quests känns helt krystade. Hade de tagit gjort som ESO där quests känns betydelsefulla så hade det nog varit mycket bättre.

Så mycket att upptäcka, crafting, trading, fiske, bygga allt från båtar, hus, vagnar, föda upp hästar. Hur ska man ha tid att fightas?!

Detta är imo det bästa mmot sedan Ultima-Online. Kan inte minnas när jag hade så mycket att utforska och göra. Har hållt på sedan release, är nu fisher proffesional 1 och lvl 45. Dags att börja pvpa lite.

Medlem

fundera på att skaffa det men det var ju fett rörigt i betan.

Medlem

Synd att man inte kan ändra keybindings bara. Jag spelar med numpads eftersom jag är vänsterhänt med det går icke att ändra till det i detta spel.

Vilket jävla skämt egentligen. Det är 2016 och man kan fortfarande inte ändra keybindings i många spel.

Gen
Medlem
Skrivet av Cyberz:

fundera på att skaffa det men det var ju fett rörigt i betan.

Det är inte mindre rörigt i live kan jag meddela

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Synd att man inte kan ändra keybindings bara. Jag spelar med numpads eftersom jag är vänsterhänt med det går icke att ändra till det i detta spel.

Spela med numbpad?!

Du kan inte lära dig att spela med musen i höger hand då? Visst är inlärningskurvan rätt så brant. Typ börja spela nå RTS för att sedan köra något FPS. Har många polare som är vänsterhänta som har lärt om sig.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Synd att man inte kan ändra keybindings bara. Jag spelar med numpads eftersom jag är vänsterhänt med det går icke att ändra till det i detta spel.

Vilket jävla skämt egentligen. Det är 2016 och man kan fortfarande inte ändra keybindings i många spel.

Jo det kan man.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Skelögd:

Synd att man inte kan ändra keybindings bara. Jag spelar med numpads eftersom jag är vänsterhänt med det går icke att ändra till det i detta spel.

Spela med numbpad?!

http://m.memegen.com/iei7e3.jpg

Du kan inte lära dig att spela med musen i höger hand då? Visst är inlärningskurvan rätt så brant. Typ börja spela nå RTS för att sedan köra något FPS. Har många polare som är vänsterhänta som har lärt om sig.

Asså, är man vänsterhänt är det mer än att bara "lära sig". Musen är din förlängda mussel ju, ditt sinne.

Medlem

Borde inte någon skriva ett klagomål till utvecklaren om tjejens korta kjol?

Medlem
Skrivet av Elixx:
Skrivet av employed:
Skrivet av Skelögd:

Synd att man inte kan ändra keybindings bara. Jag spelar med numpads eftersom jag är vänsterhänt med det går icke att ändra till det i detta spel.

Spela med numbpad?!

http://m.memegen.com/iei7e3.jpg

Du kan inte lära dig att spela med musen i höger hand då? Visst är inlärningskurvan rätt så brant. Typ börja spela nå RTS för att sedan köra något FPS. Har många polare som är vänsterhänta som har lärt om sig.

Asså, är man vänsterhänt är det mer än att bara "lära sig". Musen är din förlängda mussel ju, ditt sinne.

tror du missade när han skrev att inlärningskurvan är rätt så brant, nog kan man. Sen om det lär ta tid var en annan sak

Medlem
Skrivet av huklen:
Skrivet av Jonlissla:

Hjälmar är osynliga såvida du inte köper en kostym från deras butik.

Jag tycker det säger en hel del om utvecklarna och vart de vill spelet ska gå.

Ett företag vill tjäna pengar, mindblowing.

Det finns bra och dåliga sätt för företag att tjäna pengar. Den typen av mikrotransaktioner är bara smaklösa.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Synd att man inte kan ändra keybindings bara. Jag spelar med numpads eftersom jag är vänsterhänt med det går icke att ändra till det i detta spel.

Vilket jävla skämt egentligen. Det är 2016 och man kan fortfarande inte ändra keybindings i många spel.

Kan inte? Jag ändra WASD till Num 8456 utan problem..

1
Skriv svar