Inaktiv
FZ hackar

Hej. Undrar lite varför eran sida hackar så in i bängen. Sweclockers och tex gamespot.com flyter på som smör när man scrollar upp och ner bland nyheterna. Ganska irriterande och jobbigt för ögonen.

Skägg.
10 Chambers

Är det ett nytt problem eller något som dykt upp? Vilken webbläsare kör du, är annonser tillåtna, osv?


signatur
Medlem
Skrivet av cinort:

Hej. Undrar lite varför eran sida hackar så in i bängen. Sweclockers och tex gamespot.com flyter på som smör när man scrollar upp och ner bland nyheterna. Ganska irriterande och jobbigt för ögonen.

Måste vara något på din dator jag märker inget när jag scrollar..

Medlem

Nog för att sidan är väldigt "retro" i dagens mått mätt, men hackar gör den ej.

Inaktiv

Testade nu med firefox och då flyter det på fint. Får skrota chrome och köra med firefox vilket jag egentligen föredrar, vet inte varför det har blivit chrome det senaste. Hade för mig att firefox var slöare än chrome när windows 10 var nylanserat.

Aja tack för svaren iaf

Medlem
Skrivet av cinort:

Testade nu med firefox och då flyter det på fint. Får skrota chrome och köra med firefox vilket jag egentligen föredrar, vet inte varför det har blivit chrome det senaste. Hade för mig att firefox var slöare än chrome när windows 10 var nylanserat.

Aja tack för svaren iaf

Firefox är som en två generationer gammal Opera.

Sidan funkar i Chrome på datorn och i telefonen perfekt. Mest troligt har du något plugin eller virus som spökar i Chrome.
Testade nu på båda mina surfplattor och funkar perfekt i Chrome på båda.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cinort:

Testade nu med firefox och då flyter det på fint. Får skrota chrome och köra med firefox vilket jag egentligen föredrar, vet inte varför det har blivit chrome det senaste. Hade för mig att firefox var slöare än chrome när windows 10 var nylanserat.

Aja tack för svaren iaf

Firefox är som en två generationer gammal Opera.

Sidan funkar i Chrome på datorn och i telefonen perfekt. Mest troligt har du något plugin eller virus som spökar i Chrome.
Testade nu på båda mina surfplattor och funkar perfekt i Chrome på båda.

Fungerar perfekt på min telefon i chrome också. Virus tror jag inte då datorn är nyinstallerad med ny ssd.

Medlem

Testar nu funkar bra med chrome tips är att klicka ur att använda maskinacc , under inställningar avancerat längst ner.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

Testar nu funkar bra med chrome tips är att klicka ur att använda maskinacc , under inställningar avancerat längst ner.

Laddade ner en ny fräsch kopia av chrome och testade det. Fortfarande samma. Hacja kanske är fel ord men säg att sweclockers flyter i 120 fps när jag scrollar och fz i bara 60 fps. Hur som fungerar bra i firefox.

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av Notumforce:

Testar nu funkar bra med chrome tips är att klicka ur att använda maskinacc , under inställningar avancerat längst ner.

Laddade ner en ny fräsch kopia av chrome och testade det. Fortfarande samma. Hacja kanske är fel ord men säg att sweclockers flyter i 120 fps när jag scrollar och fz i bara 60 fps. Hur som fungerar bra i firefox.

Det är tydligt att du har något som gör att Chrome inte fungerar som det ska på din dator. Blir rätt svårt för oss att gissa oss fram då jag aldrig haft det här problemet.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cinort:
Skrivet av Notumforce:

Testar nu funkar bra med chrome tips är att klicka ur att använda maskinacc , under inställningar avancerat längst ner.

Laddade ner en ny fräsch kopia av chrome och testade det. Fortfarande samma. Hacja kanske är fel ord men säg att sweclockers flyter i 120 fps när jag scrollar och fz i bara 60 fps. Hur som fungerar bra i firefox.

Det är tydligt att du har något som gör att Chrome inte fungerar som det ska på din dator. Blir rätt svårt för oss att gissa oss fram då jag aldrig haft det här problemet.

Nu när jag tänker efter minns jag att jag hade samma problem på min förra stationära dator. Var nog därför som jag alltid har kört med firefox.

Men varför skulle det bara bli så på fz och inga andra sidor? Trodde först det hade med att det är så mycket krims krams på fz.

Medlem
Skrivet av cinort:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av cinort:
Skrivet av Notumforce:

Testar nu funkar bra med chrome tips är att klicka ur att använda maskinacc , under inställningar avancerat längst ner.

Laddade ner en ny fräsch kopia av chrome och testade det. Fortfarande samma. Hacja kanske är fel ord men säg att sweclockers flyter i 120 fps när jag scrollar och fz i bara 60 fps. Hur som fungerar bra i firefox.

Det är tydligt att du har något som gör att Chrome inte fungerar som det ska på din dator. Blir rätt svårt för oss att gissa oss fram då jag aldrig haft det här problemet.

Nu när jag tänker efter minns jag att jag hade samma problem på min förra stationära dator. Var nog därför som jag alltid har kört med firefox.

Men varför skulle det bara bli så på fz och inga andra sidor? Trodde först det hade med att det är så mycket krims krams på fz.

Har du haft det på andra datorer så drar jag slutsatsen att det är något speciellt program eller någon plugin etc på just chrome, eftersom annat folk inklusive mig själv har inte detta problem och kan använda chrome precis som alla andra sidor, så det enda jag kan tänka mig då är att du t,ex laddar hem något speciellt som du gillar att ha på datorn som inte är så vanligt att varje dator användare kör med det.

Inaktiv

Fast efter en nyformatering så finns det inte så mycket på burken än just windows. Sen kör jag bara med adblocker som plugin i chrome/firefox. Lite märkligt är det allt. Fungerar bra i firefox så jag är nöjd.

Medlem

Har samma problem med Chrome, dock var det först när jag uppdaterade till Windows 10 som FZ började hacka/frysa i Chrome. På Edge verkar det flyta.
Problemet för min del är att scrollningen fryser sidan i ca 5-7 sekunder med någon minuts intervall.
Hänt på några sidor till.
Det blir en ren installation av Win 10 efter sommarens stora uppdatering av det OS:et, så får vi se om det löser det.
Annars så flyter ju Edge på väldigt bra, så fort den webbläsaren får stöd för tillägg så blir det till att prova som main.

Medlem

Märkligt, funkar bra för mig i Windows 10 med samtliga webbläsare.

Inaktiv

Sorry för bump men såg och hade glömt att jag ens hade startat denna tråd. Såg på mitt konto ang denna tråd och blev nyfiken. När jag bytte från mitt gtx 760 till gtx 1080 i somras så har det flyttit på fint här på fz i chrome Var väl nåt galet med det gamla kortet. Tack tack

Medlem

Det har upphört för mig med, tror inte det har något med GPU eller drivrutiner att göra dock.
Snarare någon uppdatering av Windows 10, Chrome eller FZs webbsida som fixat det.
Skönt oavsett.:-)

Skägg.
10 Chambers
1
Skriv svar