Vibbar av Syndicate och Hotline Miami balla i Tokyo 42
"Kommer ni ihåg den där fototekniken som får människor och prylar att se ut som miniatyrer på bild? Exakt den känslan förmedlar trailern från Tokyo 42, ett spel som av utvecklarna SMAC beskrivs som "ett actionspel inspirerat av original-Syndicate och GTA 1"."
Fast det är ju inte alls den tekniken (tilt-shift photography) de använt; det enda de gjort är att använda helt vanlig depth of field, men inte med det extremt korta skärpedjupet där både för- och bakgrund är suddiga, vilket är vad som ger miniatyrkänslan.
Hade de gjort spelet med tilt-shift så skulle allt utom en liten yta i mitten av skärmen vara helt suddigt.
De flesta bilder av denna typ är dock fejkade, och är helt vanliga foton där man fejkar skärpedjupet genom att sudda bilden i efterhand, detta på grund av att det krävs specialutrustning för att kunna ta äkta tilt-shift-fotografier.
Här är ett exempel, som inte alls ser ut som Tokyo 42: https://en.wikipedia.org/wiki/Miniature_faking#/media/File:Jo...
"Kommer ni ihåg den där fototekniken som får människor och prylar att se ut som miniatyrer på bild? Exakt den känslan förmedlar trailern från Tokyo 42, ett spel som av utvecklarna SMAC beskrivs som "ett actionspel inspirerat av original-Syndicate och GTA 1"."
Fast det är ju inte alls den tekniken (tilt-shift photography) de använt; det enda de gjort är att använda helt vanlig depth of field, men inte med det extremt korta skärpedjupet där både för- och bakgrund är suddiga, vilket är vad som ger miniatyrkänslan.
Hade de gjort spelet med tilt-shift så skulle allt utom en liten yta i mitten av skärmen vara helt suddigt.
De flesta bilder av denna typ är dock fejkade, och är helt vanliga foton där man fejkar skärpedjupet genom att sudda bilden i efterhand, detta på grund av att det krävs specialutrustning för att kunna ta äkta tilt-shift-fotografier.
Här är ett exempel, som inte alls ser ut som Tokyo 42: https://en.wikipedia.org/wiki/Miniature_faking#/media/File:Jo...
Fast nu kanske Bennet inte är fotoproffs och inte hade tid att researcha saken så grundligt som du har gjort?
"Kommer ni ihåg den där fototekniken som får människor och prylar att se ut som miniatyrer på bild? Exakt den känslan förmedlar trailern från Tokyo 42, ett spel som av utvecklarna SMAC beskrivs som "ett actionspel inspirerat av original-Syndicate och GTA 1"."
Fast det är ju inte alls den tekniken (tilt-shift photography) de använt; det enda de gjort är att använda helt vanlig depth of field, men inte med det extremt korta skärpedjupet där både för- och bakgrund är suddiga, vilket är vad som ger miniatyrkänslan.
Hade de gjort spelet med tilt-shift så skulle allt utom en liten yta i mitten av skärmen vara helt suddigt.
De flesta bilder av denna typ är dock fejkade, och är helt vanliga foton där man fejkar skärpedjupet genom att sudda bilden i efterhand, detta på grund av att det krävs specialutrustning för att kunna ta äkta tilt-shift-fotografier.
Här är ett exempel, som inte alls ser ut som Tokyo 42: https://en.wikipedia.org/wiki/Miniature_faking#/media/File:Jo...
Fast nu kanske Bennet inte är fotoproffs och inte hade tid att researcha saken så grundligt som du har gjort?
Nej, han är ju bara killen som fick betalt för att skriva artikeln..
I came here to ruin your day. God sent me.
"Kommer ni ihåg den där fototekniken som får människor och prylar att se ut som miniatyrer på bild? Exakt den känslan förmedlar trailern från Tokyo 42, ett spel som av utvecklarna SMAC beskrivs som "ett actionspel inspirerat av original-Syndicate och GTA 1"."
Fast det är ju inte alls den tekniken (tilt-shift photography) de använt; det enda de gjort är att använda helt vanlig depth of field, men inte med det extremt korta skärpedjupet där både för- och bakgrund är suddiga, vilket är vad som ger miniatyrkänslan.
Hade de gjort spelet med tilt-shift så skulle allt utom en liten yta i mitten av skärmen vara helt suddigt.
De flesta bilder av denna typ är dock fejkade, och är helt vanliga foton där man fejkar skärpedjupet genom att sudda bilden i efterhand, detta på grund av att det krävs specialutrustning för att kunna ta äkta tilt-shift-fotografier.
Här är ett exempel, som inte alls ser ut som Tokyo 42: https://en.wikipedia.org/wiki/Miniature_faking#/media/File:Jo...
Fast nu kanske Bennet inte är fotoproffs och inte hade tid att researcha saken så grundligt som du har gjort?
Nej, han är ju bara killen som fick betalt för att skriva artikeln..
Fast det vet du ju ingenting om, han kanske fick betala för att få skriva artikeln?