Visst ser det konstigt ut - Hololens

Medlem
Visst ser det konstigt ut - Hololens

Ser ju värre ut än när folk har på sig VR!


signatur

Det var detta...

Medlem

Såg konstigt ut när några få speciella individer skaffade smartphones.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Såg konstigt ut när några få speciella individer skaffade smartphones.

Ja, speciellt pekskärmsmobiler. Jag var först ut och många undrade vad jag gick runt och tittade i på stan. Nu gör nästan alla samma
Det var inte iPhone 1 utan kopian Samsung GS 1 men många trodde jag skaffat mig en iPhone. Har faktisk än idag aldrig ägt någon.


signatur

Det var detta...

KoP
Medlem

Nu känns det ju som att videon och dess editering bidrar lite till den komiska effekten. Tar man bara bort musiken och fäller in en video i videon utav vad dessa människor pysslar med eller ser så blir det ju helt annorlunda.

Medlem

Kanske det men man ser i filmen folk skratta vänligt åt de som bär på sina Holo. Fick tanken att det kanske, kanske, skulle funka bra med Holo som sjukgymnastik för vissa. Träna finmekanik, motverka musarm eller träna upp motoriken hos handikappade.


signatur

Det var detta...

Medlem

Säga vad man vill om det hela, men det verkar vara en riktigt ball teknik iaf. Kinect är ju också fullmatad med teknik, men den används inte särskilt väl tråkigt nog. Vore suverän för headtracking i t ex bilspel egentligen.

MS har egentligen varit rätt tidigt i framkant med en hel del, rörelsekänsliga kontroller hade de redan på marknaden 1998, men det var mer likt Sixaxis än wiimote och slog därför inte genom särskilt hårt vid det laget.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar