Darkfall - översikt!

Medlem

Skillsystem är det bästa sättet för ett mmo att verkligen vara ett mmo.. Med skill systemet begränsas du inte av level och en kartas specifika level range. Dvs alla kan vara med och "leka" istället för att några av din guild kompisar hänger i high lvl områden och några i newbie området.

Det här funkade ypperligt i star wars galaxies och ser ingen anledning att det inte skulle funka här.

Sen är det fler saker som spelar in i pvp, om t ex en newbie bågskytt som är ruskigt bra på att sikta och använder omgivningarna rätt kan spela ut en annan klass som har fullt i varenda skill.. Det är ju trots allt ett fps, och höjder, kläder och omgivningarna, avstånd mm spelar stor roll.


signatur

//mvh

Medlem

Spectral: Jaja, du får tycka hur du vill, men från min sida kan man inte bara grinda i pvp.. inte det rätta ordet för de!


signatur

Wai

Inaktiv

Känner likadant som dig Spectral, folk använder ju ofta uttrycket (iaf i WoWs "PvP") t.ex. "Grinda Honor" lr liknande.

Medlem

Känns som om de gör en väldig chanstagning med detta spelet. Antingen så blir det en riktigt succé eller så floppar det totalt. Det är så många asepekter som gör ett helt mmorpg.

Sedan att det cirkulerar en hel del otrevliga rykten om spelet gör inte saken bättre och varför har de ingen öpen beta? Det har ju alla seriösa mmorpg's haft.

Jag är väldigt skeptisk och kommer att invänta recensioner innan jag isåfall köper det.

Känns lite som om dessa greker lovar så fruktansvärt mkt. Det låter nästan otroligt och overkligt när de beskriver alla features i spelet.

Njae...vi får se.

Skrivet av Niethrel:

Känns som om de gör en väldig chanstagning med detta spelet. Antingen så blir det en riktigt succé eller så floppar det totalt. Det är så

Själv tror jag nånstans under WAR, LOTRO eller AoC. Vad är en succe i MMO världen när alla jämför med WoW och det är en en helt ouppnålig plats att nå. Och vad är då en flopp? Jag tycker Vanguard är det bästa MMO:et men det räknas ju som en flopp tack vare den mest katastrofala releasen någonsin och det är ju nått som tydligen räknas förevigt hur bra och putsat genom patcher det sen än blir. Får hoppas Darkfall får en bra start för first-impression-last.

Jag tror iaf Darkfall får sin publik som alla andra.
Fast lite skumt har dom ju betett sig men det följer väl devisen "vi är inte som alla andra" antar jag.


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Medlem

Kan knappt vänta längre. Ska bli så härligt att få köra något "fräscht" till skillnad från den senaste tidens MMO lir som alla varit i grund och bottnen kopior av varandra.

Antagligen lär det ju inte vara perfekt vid launch men så länge de visar vilja att förbättra spelet ( till skillnad från AoC) kommer jag stanna iaf.

Medlem

Intressant vad ni tycker angående grind...

Självklart kommer det finns ett visst mått av grind. Progression måste ju finnas i alla mmo's annars är det ju bara quake med många spelare.

Vad däremot många nya mmo-spelare har svårt att förstå är att drivkraften i spelet inte nödvändigtvis måste vara grind. Om inlevelsen i spelvärlden och dess utveckling är tillräckligt stor och tillräckligt intressant blir det en utomordentlig drivkraft för att fortsätta spela. Man vill fortsätta att vara en del av världen som är satt i rörelse och man vill fortsätta påverka den.

Jag spenderade många kvällar i UO när jag hade maxat ut min karaktär genom bara sitta vid Brit-banken och snacka skit i väntan på att något skulle hända. Det var roligt eftersom t.ex. när väl det där fruktade guildet anföll fick man vara med om något som kändes som det spelade roll för världens utveckling och något som kom att pratas om i veckor framöver.

Hur som helst, jag tycker en kortare tid av grind eller progression i början är bra eftersom man då sugs in i spelvärlden och skapar sig en uppfattning om den och början till en historia. Tack vare ffa-pvp och full loot kommer det skapa drama och band emellan spelare. Man har sina hatobjekt och sina betrodda och man tar själv en plats i världen.

Det slutgiltiga målet måste vara spelvärldens utveckling, inte den enskilda spelarens. DÅ får man ett content som aldrig tar slut. Gridbaserade spel (i.e. allt som kommit post-WoW) har ett artificiellt content som garanterat tar slut såvida det inte släpps en expansion varannan månad.

Medlem

ser kul ut, LITE stelt på någotvis men annars super! FREEDOM


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Detta spelet är jävligt intressant och jag hoppas att spelet blir bra och att dom lyckas få en stabil community av spelare.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Verkar bli otroligt bra! Som någon sa tidigare, detta spel går tillbaks till tiden då inte WoW fanns, och på det kan det nog gå rätt långt skulle jag tro! Missa förresten inte att open beta öppnar snart, det känns som Darkfall är nära nu!

12
Skriv svar