Doom – betala för framtida kartor och testa öppen beta

Robot
Doom – betala för framtida kartor och testa öppen beta
Medlem
Doom – betala för framtida kartor och testa öppen beta

Önskar att dom hellre ville göra single player expansions som dom gjorde med Ressurection of Evil till Doom 3. Hade inte bara varit garanterat köp för min del, utan jag hade t om längtat efter den "dlc´n"


signatur

Game long and prosper

Medlem

MP DLC-banor är jävligt nice och hör sedan - säger iD!

Kan ju vara så att man kan spela på dom fast inte hosta dock... aja


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Betan var skoj, längtar tills Maj


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Ne, dlc i Doom då är spelet no way för mig, money grabs börjar bli väl extremt men men


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Går det inte att spela closed Beta längre? Har bara spelat 22 minuter i lördags.
"Kunde inte starta spel (Okänt fel)" står det varje gång när jag försöker starta spelet på Steam. Alla andra spel fungerar.

Det står att det finns en patch till Doom-betan, men som inte installeras, eftersom det står att innehållet på patchen är 0 kb.
Kan det vara det som är felet?
Någon annan som fått samma fel?

Hoppas att den öppna betan kommer att fungera senare. För det var ju riktigt kul och snyggt!


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Går det inte att spela closed Beta längre? Har bara spelat 22 minuter i lördags.
"Kunde inte starta spel (Okänt fel)" står det varje gång när jag försöker starta spelet på Steam. Alla andra spel fungerar.

Det står att det finns en patch till Doom-betan, men som inte installeras, eftersom det står att innehållet på patchen är 0 kb.
Kan det vara det som är felet?
Någon annan som fått samma fel?

Hoppas att den öppna betan kommer att fungera senare. För det var ju riktigt kul och snyggt!

Betan är slut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Betan är slut.

Aha. Tack för svar. Det blev en kort test för mig. Snopet.
Men jag har nu förbokat spelet.

Bör man nu alltså avinstallera Betan från Steam, eller kan den kopplas ihop med kommande öppna betan?


signatur

autograph

Ambassadör
Xbox

Får hoppas att det blir någon bra SP-DLC. Orka hosta upp 400kr för MP-kartor.


signatur

Jump in.

Medlem

Se på tusan! Det där var väldigt oväntat!

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av Seraium:

Betan är slut.

Bör man nu alltså avinstallera Betan från Steam?

Låt den ligga om du vill spela betan denna månaden.

Medlem

Känns som ett Evolve 2.0

Medlem

Är nöjd så länge det finns single-play läge. Sneglar än idag på Doom 1 & 2 kartongen på hyllan

Medlem

Spelet är som och försöker vara Unreal Tournament till konsoll, kommer ihåg Unreal Championship till xbox och det gick inte så jäkla bra.
Ingen normal fungerande PC spelare kommer ta betalt för banor.

Om du vill ha en arena shooter, Unreal Tournament Alpha finns, gratis. Flyter på riktigt bra, och har fan-made content.
Just saying.


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Season pass blir ett självklart val för mig då jag lär nöta rätt mycket doom, som man sa tidigare när det kom till just dlcer i en artikel fz skrev om så är jag väl inte ett direkt ett fan av dlc.

Skrivet av Godofcheese:

Spelet är som och försöker vara Unreal Tournament till konsoll, kommer ihåg Unreal Championship till xbox och det gick inte så jäkla bra.
Ingen normal fungerande PC spelare kommer ta betalt för banor.

Om du vill ha en arena shooter, Unreal Tournament Alpha finns, gratis. Flyter på riktigt bra, och har fan-made content.
Just saying.

Jo, men så mycket fan made content finns det inte för tillfället i unreal alphan.

Och du verkar inte ha tagit så mycket del utav nya unreal, banor m.m kommer kunna köpas för pengar senare för att vara med och bygga upp spelet. Epic skulle göra grunderna i unreal sedan ska communityn få hjälpa till med resten när det kommer till banor, gamemodes etc.

Och är det bra content så kan jag som är en normal pc spelare till exempel vara beredd att betala för dessa saker

Medlem

Så...är det öppen beta för konsolerna också?

Medlem

Nu börjar till och med jag tröttna på DLC. Tidigare har jag inte brytt mig och mest tyckt alla bara "gnällt" på spelföretagen men nu börjar jag förstå klagomålen.
Men oavsett så ser jag fram emot nya Doom. Hoppas verkligen SP-delen är bra. Har mest sett MP.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Bethesda? DLC's? Jag är chockad. Även detta gäller multiplayer. Börjar se ett tydligt mönster här och jag är inte imponerad än så länge.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Till nya Wolfenstein utvecklades dlc på helt rätt sätt i alla fall med the old blood. Lagom många banor och tog mig ca 8 timmar att klara ut. Då plockade jag upp varje secret, easter egg osv. Gav enbart 85kr för spelet. Så, mycket valuta för pengarna för att vara ett dlc.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Man börjar bli lite väl trött på det här. Var så skönt med gamla spel du köpte skiten o ALLT ingick. Nu ska man behöva köpa ett DLC för nästan lika mycket pengar som det färdiga ehmmmm(ofärdiga) spelet och för det så får dom det att låta som att man får hur mycket som helst men man får nån bana här och där, nåt vapen eller skin haha som är kanske 1/10 av vad det riktiga spelet innehåller.

Som sagt börjar bli löjligt.

Medlem

DLC är väl OK så länge det faktiskt motiverar priset och så länge originalspelet som man köper inte är nerbantat just för att sälja DLC i efterhand.

Tycker att 150 spänn för 3 banor och lite extra innehåll är för dyrt.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Jahapp. Så man har cirka 2 månader innan player base blir uppdelad i flera mindre läger? Ruttet.. Tänkte faktiskt köpa det här, men vettefan nu.

Gen
Medlem
Skrivet av Javas:

Önskar att dom hellre ville göra single player expansions som dom gjorde med Ressurection of Evil till Doom 3. Hade inte bara varit garanterat köp för min del, utan jag hade t om längtat efter den "dlc´n"

Kunde inte sagt det bättre själv. RoE tex var ju rätt trevligt (och väldigt läskigt). Även expansionerna till Doom 2 samt Quake 2 var roliga SP tillägg.

Medlem
Skrivet av magma:

Till nya Wolfenstein utvecklades dlc på helt rätt sätt i alla fall med the old blood. Lagom många banor och tog mig ca 8 timmar att klara ut. Då plockade jag upp varje secret, easter egg osv. Gav enbart 85kr för spelet. Så, mycket valuta för pengarna för att vara ett dlc.

The old blood var en egentligen ett eget spel och ingen dlc, du behövde inte the new order för att kunna spela old blood.

rot
Medlem

Inte imponerad, första DLC:n känns väldigt tunn för €15.

Sen är det oroväckande att dom nämner väldigt lite, eller inget alls, om single player.

Medlem

Det får allt vara rejält bra dlcs i season passet som är för singleplayer om jag ens ska fundera på att köpa. MP dlcs bryr jag mig inte om ett dugg. Doom köper jag för singleplayer.

Medlem

Call of Doom.. nej tack.

1
Skriv svar