Pc-test – Quantum Break gräver Windows Stores grav

jbx
Medlem

Detta läggs till i min hata Microsoft hög (snarare torn nu).


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Jag har börjat vägra Steam, och väljer andra alternativ så gott det går. Istället lägger jag all min vikt hos GOG.com. Där har du en butik/plattform som görs rätt.

GOG Galaxy är nog den enda konkurrenten till Steam som jag känner fungerar 100%.

gog är inte precis en konkurrent, så till vida att steam är mycket mer än bara en butik.

https://www.gog.com/galaxy

Ja, men en vänlista och achievements är ju inte på långa vägar i närheten av funktionaliteten Steam erbjuder.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av Danternas:
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Jag har börjat vägra Steam, och väljer andra alternativ så gott det går. Istället lägger jag all min vikt hos GOG.com. Där har du en butik/plattform som görs rätt.

GOG Galaxy är nog den enda konkurrenten till Steam som jag känner fungerar 100%.

gog är inte precis en konkurrent, så till vida att steam är mycket mer än bara en butik.

https://www.gog.com/galaxy

Ja, men en vänlista och achievements är ju inte på långa vägar i närheten av funktionaliteten Steam erbjuder.

Sant, men jag anser ändå att det är en bra konkurrent även om inte funktionaliteten är like utvecklad. GoG Galaxy gör det man främst vill att klienten ska göra (uppdatera och ladda ner) samtidigt som den erbjuder lite andra funktioner (så som DRM-fritt och extra materiel). Men till skillnad från Windows Store så funkar det utan problem. Till skillnad från Origin och Uplay så är det inte bara spel från en utgivare.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av azynkron:

Alla vill fajtas med Steam. Om inte frivilligt så genom tvång.
Och måste jag välja mellan att tvingas till Origin, Uplay eller annan plattform så väljer jag mer och mer: Nope!

Konkurrens är bra och i slutändan så vinner vi alla på det men så länge som alternativen är amatörmässiga hafsbyggen så vinner Steam i 11 fall av 10.

Ge dig, det är inget fel på Origin. Bara för att det är EA's plattform så behöver det inte betyda att den suger.

Skojar du eller?
Om det inte är fel på Origin, varför påstår då det vedervärdiga programmet om att jag måste köpa BF4 Premium när jag ska köra vissa banor i just BF4 Premium som jag redan äger!?
Detta eviga fel-loggande av molndata som jämt kraschar eller aldrig syncar okej. Det är nog inte DICE som man ska skylla på så jag lägger min blick mot EA....

123
Skriv svar