"Alla Oculus Rift-spel går att köra på Vive"
Går att köra på är ju en sak, fungerar precis lika bra en helt en annan.
Det står väl ändå inte att Oculus-spelen innehåller kod för Vive? projektet översätter Oculus-anropen till OpenVR och skickar dem vidare till Vive istället.
"Tredjepartsutvecklarna" syftar på personerna som kodat det här översättningsprojektet, inte spelutvecklarna.
http://www.polygon.com/2016/4/13/11425952/rift-exclusive-game...
VR kommer ju aldrig att bli stort om de ska finnas 3-5 olika standarder som speltillverkare ska följa och behöva koda spel för.
Enda sättet att VR ska slå igenom är om alla VR kompatibla spel funkar till all VR utrustning, annars blir det en extrem gimmick detta om bara en liten bråkdel av spelen släpps med VR stöd för just din produkt.
Känns inte speciellt hållbart att köpa flera VR lösningar heller när dom går på 7k+ styck.
Dyrt plus att hålla reda på alla kablar är ju bara ett mindre projekt i sig... om man nu har råd mer flera...