Solo i nya mmorpg:s

Inaktiv
Solo i nya mmorpg:s

Hej på er

Har börjat tröttna rätt ordentligt på WoW nu och är sugen på att testa något nytt. Gillar atmosfären i mmo:s och pvp osv.. men har inte riktigt tid att spela i grupp med andra människor hela tiden. Funderar på om age of conan kan vaara ngt eller kanske warhammer online. Men min stora fråga är om man kan spela solo upp till högsta lvl:n i dessa eller om man är tvingad att köra i grupp på högre nivåer?

Medlem

Det går alldeles utmärkt att köra solo i AoC, trots att det är ett mmo

Medlem

I WAR är det väldigt lätt att bara gå in i en timme eller två och spela. Open RvR tar precis så lång dig du vill vara med, bara att gå ifrån om du behöver. Scenarios är som battlegrounds i WoW och tar ungefär lika lång tid. Public quests som är den stora PvE delen tar kanske bara en 10-30min beroende på hur många som är där.

WAR är inte gjort för solo questande (även om questsen är lite roligare är de i WoW) men du kommer alltid att hitta folk till RvR, PQs eller scenarios. Dock tror jag att det är tiden och inte rädslan för andra människor som är ditt problem

Sen är en fördel att du kan ta del av alla delar i spelet från rank 14 ungefär. Enda skillnaden i högre ranker är att det blir större keeps, mer avancerade scenarios och mer utmanade PQs. Jag är inte i maxrank och jag ser ingen anledning för att stressa. Nästa tvärt om ibland så det just nu ofta är lite bättre actioni open RvR i de lägre tiersen tack vare att det är mer folk där.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

1
Skriv svar