Dark Souls-brädspelet blev finansierat på tre minuter(!)
80. Brittiska. Pund.
Är det bara jag, eller lite väl saftigt för ett brädspel?
I vanliga fall skulle jag säga ja men om du kollar på hur ENORMT välgjorda miniatyrerna är så tycker jag inte det är så farligt.
Man kan jämföra det lite med Warhammer, gubbarna kostar skjortan och många skyller det på att Games Workshop har "monopol" men faktum är att lika välgjorda tredjehandsminiatyrer kostar samma summa.
Om man jämför med andra brädspel så kostar jubileumsutgåvan av Ticket to Ride 1000 kronor, den vanliga utgåvan får man hosta upp en femhundralapp för, brädspel är inte billigt.
Finns det nån gräns för hur mycket en kampanj kan dra in? Jag menar om jag säljer typ ett avgasrör med turtles-klistermärken på och har $40 som mål åsså får jag in $2000...måååste jag då använda de pengarna för att göra ett ännu coolare avgasrör lr?
Spelet verkar svincoolt förresten
80. Brittiska. Pund.
Är det bara jag, eller lite väl saftigt för ett brädspel?
Conan brädspelet med allt extra tjofräs (figurer, expansioner, böcker osv.) gick på över 5000kr.
Ser ut att också vara försenad nästan ett helt år om leveransen blir efter oktober.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Finns det nån gräns för hur mycket en kampanj kan dra in? Jag menar om jag säljer typ ett avgasrör med turtles-klistermärken på och har $40 som mål åsså får jag in $2000...måååste jag då använda de pengarna för att göra ett ännu coolare avgasrör lr?
Spelet verkar svincoolt förresten
Conan brädspelet som jag nämnde tidigare
$3,327,757
pledged of $80,000 goal
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U
Vet inte jag, "fått välsignelse"? Åt mig luktar det storföretag som vet hur man roffar åt sig gratis pengar & marknadsföring.
Vad menar du egentligen? Att Bandai Namco med största sannolikhet för licenspengar av Steamforged Games för varje sålt spel? Vad är det konstiga med det? Det är ju deras varumärke, självklart vill dom ha kontroll över det.
Tycker du Bandai Namco tjänar för mycket pengar kan du ju alltid köpa aktier i företaget - kostar idag cirka 184 kr styck.
Finns det nån gräns för hur mycket en kampanj kan dra in? Jag menar om jag säljer typ ett avgasrör med turtles-klistermärken på och har $40 som mål åsså får jag in $2000...måååste jag då använda de pengarna för att göra ett ännu coolare avgasrör lr?
Spelet verkar svincoolt förresten
Grejen med kickstarter är ju att du förköper och finansierar spelet. Så då behövs det inget övre gräns för hur mycket pengar de kan dra in, eftersom alla som betalar får ju sitt ex av spelet. De första 50 000 pund behövde de för att få igång produktionen kan man säga, allt utöver det kan klassas som förköp.
Hade ju varit annan sak om de sökt medfinansiärer som ska dela på vinsten och sålt långt fler andelar än vad som finns
Med andra ord, de pengar du får in för dina turtles-avgasrör behöver bara gå till att tillverka och skicka avgasrör till varje person som betalat för en.
80. Brittiska. Pund.
Är det bara jag, eller lite väl saftigt för ett brädspel?
I vanliga fall skulle jag säga ja men om du kollar på hur ENORMT välgjorda miniatyrerna är så tycker jag inte det är så farligt.
Man kan jämföra det lite med Warhammer, gubbarna kostar skjortan och många skyller det på att Games Workshop har "monopol" men faktum är att lika välgjorda tredjehandsminiatyrer kostar samma summa.
Om man jämför med andra brädspel så kostar jubileumsutgåvan av Ticket to Ride 1000 kronor, den vanliga utgåvan får man hosta upp en femhundralapp för, brädspel är inte billigt.
games workshop använder oftast värdelös billig plast och dom stämmer de flesta tillverkarna som inte är dom själva, och dessa illegala modeller brukar ofta ha både bättre kvalité på plasten och brukar ofta säljas för mindre en halva av det originala priset.
Kort sagt, det är inte kvalitén på deras miniatyrer som sätter priset
Finns det nån gräns för hur mycket en kampanj kan dra in? Jag menar om jag säljer typ ett avgasrör med turtles-klistermärken på och har $40 som mål åsså får jag in $2000...måååste jag då använda de pengarna för att göra ett ännu coolare avgasrör lr?
Spelet verkar svincoolt förresten
Grejen med kickstarter är ju att du förköper och finansierar spelet. Så då behövs det inget övre gräns för hur mycket pengar de kan dra in, eftersom alla som betalar får ju sitt ex av spelet. De första 50 000 pund behövde de för att få igång produktionen kan man säga, allt utöver det kan klassas som förköp.
Hade ju varit annan sak om de sökt medfinansiärer som ska dela på vinsten och sålt långt fler andelar än vad som finns
Med andra ord, de pengar du får in för dina turtles-avgasrör behöver bara gå till att tillverka och skicka avgasrör till varje person som betalat för en.
Ahaa då förstår jag, tack för förklaringen! Förresten, ingen får ta min avgasrör-idé...