Counter-Strike-fuskare får smaka Valves vrede

Medlem
Skrivet av broken-arrow:

Nackdelen med steam/vac att det alltid oskyldiga som drabbas också.

Lyfter aldrig ban, om det inte är många som drabbas samtidigt av felaktig vac.

Kan ju vara någon som lyckas kom över kontot eller virus i datorn eller vad som helst kan ju ge rödflagg av vac om man har otur.

Vågar ju knappt använda steam, speciellt deras spel just av detta. Deras butik borde inte hänga ihop med själva spel/server tjänsten.

Har aldrig ens hört talas om nån som känner någon som blivit felaktigt bannad, annat än fuskare som påstår det på forum.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av broken-arrow:

Nackdelen med steam/vac att det alltid oskyldiga som drabbas också.

Lyfter aldrig ban, om det inte är många som drabbas samtidigt av felaktig vac.

Kan ju vara någon som lyckas kom över kontot eller virus i datorn eller vad som helst kan ju ge rödflagg av vac om man har otur.

Vågar ju knappt använda steam, speciellt deras spel just av detta. Deras butik borde inte hänga ihop med själva spel/server tjänsten.

Har aldrig ens hört talas om nån som känner någon som blivit felaktigt bannad, annat än fuskare som påstår det på forum.

Enda jag kan mimmas var i Battlefild 3 för massa år sedan där PB gjorde något galet så vissa blev felaktigt bannade. De blev dock snabbt hjälpta. Annars kan jag inte heller säga att jag hört om något som faktiskt varigt felaktigt bannad annat än att de själva påstår det på forum.

Händer säkert då och då men det är nog ytterst få fall.

Medlem

Det går ut mellan 3000-5000 VAN-bans varje dag.
Tänk på den siffran.
Klart det finns folk som skall bort och alla medel är tillåtna för att ta bort dem. Jag skulle gärna se att man hashar en burk, eller börjar fundera på IPV6 bans.
Totalt ohållbart med tretusen till femtusen bans.
Återigen. Varje. Dag.

Medlem
Skrivet av Tomtampong:
Skrivet av broken-arrow:

Nackdelen med steam/vac att det alltid oskyldiga som drabbas också.

Lyfter aldrig ban, om det inte är många som drabbas samtidigt av felaktig vac.

Kan ju vara någon som lyckas kom över kontot eller virus i datorn eller vad som helst kan ju ge rödflagg av vac om man har otur.

Vågar ju knappt använda steam, speciellt deras spel just av detta. Deras butik borde inte hänga ihop med själva spel/server tjänsten.

Har aldrig ens hört talas om nån som känner någon som blivit felaktigt bannad, annat än fuskare som påstår det på forum.

1500pers fick sin vac hävd, steam gick ut med att det var fel på vac systemet.

Men blir en eller 100 vac ban av misstag eller någon hackar ens konto trots skydd. Så är det kört.

Måste vara tillräckligt mängd som blir vac ban av misstag för dom ens gör nått.

Människor gör fel och det är dessa som programerat vac, den kan även regera på annat än fusk dessutom (kan fått otyg i datorn t.ex). Har jag köpt ett spel kräver jag garanti för att spelet inte blir obrukbart eller pengarna tillbaka.

Sen tar det 14 dagar ca innan vac träder in (så det försvårar fusk).

Medlem
Skrivet av hansen:

Det går ut mellan 3000-5000 VAN-bans varje dag.
Tänk på den siffran.
Klart det finns folk som skall bort och alla medel är tillåtna för att ta bort dem. Jag skulle gärna se att man hashar en burk, eller börjar fundera på IPV6 bans.
Totalt ohållbart med tretusen till femtusen bans.
Återigen. Varje. Dag.

IP bans är pissenkla att gå runt så det lär inte hjälpa mycket. Sen varför just IPV6 förstår jag inte varför man skulle rikta in sig på då de flesta fortfarande kör IPV4.

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av hansen:

Det går ut mellan 3000-5000 VAN-bans varje dag.
Tänk på den siffran.
Klart det finns folk som skall bort och alla medel är tillåtna för att ta bort dem. Jag skulle gärna se att man hashar en burk, eller börjar fundera på IPV6 bans.
Totalt ohållbart med tretusen till femtusen bans.
Återigen. Varje. Dag.

IP bans är pissenkla att gå runt så det lär inte hjälpa mycket. Sen varför just IPV6 förstår jag inte varför man skulle rikta in sig på då de flesta fortfarande kör IPV4.

Well, någonstans bör man börja använda proaktivt tänkande och inte reaktivt.

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av Komured:
Skrivet av hansen:

Det går ut mellan 3000-5000 VAN-bans varje dag.
Tänk på den siffran.
Klart det finns folk som skall bort och alla medel är tillåtna för att ta bort dem. Jag skulle gärna se att man hashar en burk, eller börjar fundera på IPV6 bans.
Totalt ohållbart med tretusen till femtusen bans.
Återigen. Varje. Dag.

IP bans är pissenkla att gå runt så det lär inte hjälpa mycket. Sen varför just IPV6 förstår jag inte varför man skulle rikta in sig på då de flesta fortfarande kör IPV4.

Well, någonstans bör man börja använda proaktivt tänkande och inte reaktivt.

Något som verkligen skulle sätta käppar i hjulen (tror jag), är väl att man bannar MAC-adressen för den dator man använder? MAC-adressen är ju unik för varje dator och vad jag vet så går den inte att ändra på?

12
Skriv svar