Test – Så mycket snabbare blir din PS4 av en SSD
Att ersätta en trött Playstation 4-hårddisk med pigg SSD-lagring är en lätt match. Men det är inte självklart att det alltid är värt kostnaden.
#metro-redux, #wolfenstein-the-new-order
Kan man ha 2 hårddiskar i samtidigt? Ett för "operativsystemet" och mindre krävande spel och ett för mer krävande.
Nej, du har endast en lagringsplats i ett PS4. Däremot har Xbox One den möjligheten. Precis som på PS4 så har Xbox One endast en intern lagringsplats, men du kan dock koppla in extern HDD/SSD via USB (precis som på en dator) - detta går förvisso med en PS4 med, men till skillnad från Xbox one så kan du kan inte lagra spel på den externa lagringsenheten som är kopplat till en PS4, endast bilder/musik/film.
Kan man ha 2 hårddiskar i samtidigt? Ett för "operativsystemet" och mindre krävande spel och ett för mer krävande.
Jag tror att det bara finns plats för en hårddisk i PS4.
Viktigt att nämna är väl att du måste på något sätt föra över sparfiler från diverse spel från gamla HDDn först... annars får du lira om Dark Souls 3 å gråta tårar av blod!
Har man PS+ kan det vara vettigt att backa upp sparfilerna online. Jag gör det efter varje session.
USB-minne fungerar utmärkt också.
Ligger operativsystemet på hårddisken? Och isf hur får man över det till nya disken?
Precis som i PS3 ligger OS på en egen separat lagring. Hur enkelt som helst att byta disk
Jag körde backup till en usb-disk och läste sedan tillbaka den på Ps3 efter diskbyte.
Welcome to the Manglerdome
Hade varit kul med en SSHD också, men ett intressant test!
Känns helt klart som ett mer rimligt alternativ. Att trycka i en 0.5-1TB SSD i en konsol känns ganska onödigt.
Har en 2,5" 1TB i min HTPC, kanske ska pensionera HTPC och flytta disken till PS4 istället
Welcome to the Manglerdome
Precis som i PS3 ligger OS på en egen separat lagring. Hur enkelt som helst att byta disk
Jag körde backup till en usb-disk och läste sedan tillbaka den på Ps3 efter diskbyte.
Precis som i PS3 så ligger OS o.s.v på samma HD som allt annat.
Samma gäller PS3, även PS3 slim som har 12GB flash minne, installerar du en HD i denna så slutar PS3'an att använda flash minnet.
Då är bara frågan om en SSD skulle göra Bloodborne spelbart (utöver den horribla bilduppdateringen).
Laddningstiderna blev rejält reducerade av en patch som släpptes någon månad efter spelet.
Sedan kan du ju försöka att dö mindre, höhö.
Då är bara frågan om en SSD skulle göra Bloodborne spelbart (utöver den horribla bilduppdateringen).
Laddningstiderna blev rejält reducerade av en patch som släpptes någon månad efter spelet.
Sedan kan du ju försöka att dö mindre, höhö.
Fast mycket i svårigheten i spelet ligger ju i att det är så hög inputlag, pga den låga fps:en. Blir också ännu svårare att få bra flow i spelet om man måste vänta så länge på långa laddningstider. Skapar bara onödig frustration, inte spelgläjde. Tror knappast lika många skulle uppskatta Super Meat Boy eller Hotline Miami om dem spelen också hade långa avbrott emellanåt och var lika sega.
Älskar att ha rätt när det kommer till FZ och deras förkärlek för en värdelös konsoll, haha. Har sagt det förr, säger det igen.. FZ älskar att polera konsollen med positiva artiklar. Notera hur det är PS4 mer än "andra konsoller".
Tacka vet jag PC.
Ett hett tips är att klicka på PC knappen i på toppen av sidan så ser du bara PC nyheter.
Då behöver du inte få dina känslor sårade.
PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U