Nvidia utannonserar GTX 1080 och GTX 1070 – bättre och billigare än Titan X!

Medlem
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av marsson90:

Har i skrivande stund ett 980 Ti, och ett 1080p som tydligen är ca 25% bättre, men kostar bra mycket mindre? Hm varför inte, kan ju sälja mitt nuvarande kort till ett bra pris

finns inget kort som heter 1080p och nej är inte cirka 25% bättre än 980 TI.

Enligt nVidia så är 1080 ca 25% bättre än Titan X som ligger väldigt nära 980Ti och ibland (oftast?) bättre. Dessutom verkar det ju vara rejält överklockningsbart.

Medlem
Skrivet av Christoffer B:

Den där jobbiga perioden innan de släpper 1080 Ti....

Skrivet av SebastianV:

Jag kommer att vänta på den stora Pascal som kommer nästa år. Eftersom att 1080 likt 980 med den här prestandan så blir stora Pascal ännu större monster som Titan X ju blev efter 980.

Sorry för postspam Vet väl inte så mycket om när 1080Ti släpps, eller ens om. Sedan finns det ju en liten chans att AMD överraskar i prestanda, eller iallafall pris. Är lite frestad att vänta på 1080Ti (eller vad de nu kan släppa) för att iallafall se vad det kommer hamna på i pris. Risken är ju att det hamnar en bra bit över 7000 som 980 Ti låg på. Men det lutar iallafall åt några spännande månader framöver för de som tänker investera i ett nytt kort

Medlem

Vet ej om jag ska hålla behålla mitt 980 ti som jag köpte i höstas. Tror jag inte kan få mycket för det i dagsläget.

Medlem

Om skiten är tyst och inte överdimensionerat så blir det antagligen ett köp. Får se vad AMD har att komma med.

Medlem

Sicken tur att är dags att uppdatera - hög tid att börja förhandla med hustru.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Christoffer B:

Den där jobbiga perioden innan de släpper 1080 Ti....

Skrivet av SebastianV:

Jag kommer att vänta på den stora Pascal som kommer nästa år. Eftersom att 1080 likt 980 med den här prestandan så blir stora Pascal ännu större monster som Titan X ju blev efter 980.

Sorry för postspam Vet väl inte så mycket om när 1080Ti släpps, eller ens om. Sedan finns det ju en liten chans att AMD överraskar i prestanda, eller iallafall pris. Är lite frestad att vänta på 1080Ti (eller vad de nu kan släppa) för att iallafall se vad det kommer hamna på i pris. Risken är ju att det hamnar en bra bit över 7000 som 980 Ti låg på. Men det lutar iallafall åt några spännande månader framöver för de som tänker investera i ett nytt kort

gissar på att en vanlig 1080 för 600 euro räcker för allt man vill göra om man inte ska överdriva extremt som satan


signatur

//monster

Skrivet av Remus:

Kanske dags att gå från GTX 780 till något av de där då. Hmm? Tycker kortet håller bra än.

Kör också ett GTX 780. Som du sa håller det upp riktigt bra. Kan fortfarande lira ett flertal nya spel på höga inställningar men inte ultra.

Medlem

Grymt! Tur att man väntat lite med att uppgradera sitt GTX780 var på vippen att beställa ett 980Ti men det här blir ju perfekt! Priserna på GTX980 och 980Ti lär rasa framöver

Medlem

Kommer köpa så fort det släpps, så sugen!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Ska byta från ett gtx680 har bara gått och väntat på detta. Ska se om man väljer gtx 1070 eller 1080 någon som hört om några datum när de finns i butik?


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av SorbP:

Ska byta från ett gtx680 har bara gått och väntat på detta. Ska se om man väljer gtx 1070 eller 1080 någon som hört om några datum när de finns i butik?

1080 - 27/5, 1070 - 10/6


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

Polaris från amd verkar bli grymt bra

Medlem

Sitter på ett 780ti nu, frågan är om det är bättre att vänta tills 1080ti kommer?

Underbart. Mycket intressant för nästa datorbygge.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Lard von Bacon:
Skrivet av SorbP:

Ska byta från ett gtx680 har bara gått och väntat på detta. Ska se om man väljer gtx 1070 eller 1080 någon som hört om några datum när de finns i butik?

1080 - 27/5, 1070 - 10/6

Då blir det ett 1080 behöver verkligne nytt kort till mim 1440 144hz skärm.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av nils45:

Prissänkt gtx 980 Ti nu då? SLI here i come!

980Ti Har slutat skeppas ut sedan 1-2 veckor tillbaka. Hittills har vi inte sett mer än några hundralappars sänkning, men då har ju inte 1070/1080 kommit ut i butik än, så de hoppas väl att kunna kränga några till åt folk som inte hänger med.

Må så vara att de har gjort det från fabrikerna, men i princip alla butiker sitter med 980Ti i lager och dessa måste krängas iväg från hyllorna snart. Eftersom de nya kortet är både billigare och bättre så innebär det såklart att alla 980Ti kommer realiseras ut, det är så det går till. Bara att vänta nån månad på de stora fynden för de som slår till och satsar på 980Ti i SLI ;-). Härliga tider stundar. Köpa ett 980Ti idag för 7000 är en blåsning.

Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Ender:
Skrivet av nils45:

Prissänkt gtx 980 Ti nu då? SLI here i come!

980Ti Har slutat skeppas ut sedan 1-2 veckor tillbaka. Hittills har vi inte sett mer än några hundralappars sänkning, men då har ju inte 1070/1080 kommit ut i butik än, så de hoppas väl att kunna kränga några till åt folk som inte hänger med.

Må så vara att de har gjort det från fabrikerna, men i princip alla butiker sitter med 980Ti i lager och dessa måste krängas iväg från hyllorna snart. Eftersom de nya kortet är både billigare och bättre så innebär det såklart att alla 980Ti kommer realiseras ut, det är så det går till. Bara att vänta nån månad på de stora fynden för de som slår till och satsar på 980Ti i SLI ;-). Härliga tider stundar. Köpa ett 980Ti idag för 7000 är en blåsning.

Sant. Frågan är ifall de verkligen måste "sälja slut", eller ifall de har en nedre smärtgräns och sedan säljer tillbaka dem för att använda delarna till annat

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Remus:

Kanske dags att gå från GTX 780 till något av de där då. Hmm? Tycker kortet håller bra än.

Om du tycker det håller än borde du vänta med uppgradera. Lär dyka upp bättre kort lite senare om du kan eller vill vänta.

This. Det brukar bara ta ett par månader eller så sedan har vi referenskort från massor av tillverkare.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av devilrat:
Skrivet av Ender:
Skrivet av nils45:

Prissänkt gtx 980 Ti nu då? SLI here i come!

980Ti Har slutat skeppas ut sedan 1-2 veckor tillbaka. Hittills har vi inte sett mer än några hundralappars sänkning, men då har ju inte 1070/1080 kommit ut i butik än, så de hoppas väl att kunna kränga några till åt folk som inte hänger med.

Må så vara att de har gjort det från fabrikerna, men i princip alla butiker sitter med 980Ti i lager och dessa måste krängas iväg från hyllorna snart. Eftersom de nya kortet är både billigare och bättre så innebär det såklart att alla 980Ti kommer realiseras ut, det är så det går till. Bara att vänta nån månad på de stora fynden för de som slår till och satsar på 980Ti i SLI ;-). Härliga tider stundar. Köpa ett 980Ti idag för 7000 är en blåsning.

Med tanke på att DX12 implementeringen på nuvarande generationen inte är något att hänga i julgranen så skall du vänta på 10xx-serien istället.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Sitter på mitt gtx 670 som duger ganska bra än, men jag inser ju att det börjar bli till åren, jag tror att ett 1070 kan vara precis vad jag kan tänka mig uppgradera till. Då är jag ju förbered för eventuell VR också.

12
Skriv svar