Pokémon MOON

Medlem
Pokémon MOON

Jag snubblade precis över en låt från Pokémon MOON, vilket i sin tur resulterade i att jag reserverade ett exemplar av spelet, samt i skrivande stund kikar runt efter ett 2DS att spela det på. Musiken prickar den där retrokänslan helt perfekt. Sist jag fick den känslan från musiken i ett modernt spel var Shovel Knight som också lyckades pricka helt rätt vad gäller spelmusiken.

Låten i fråga:

Nu återstår bara frågan.. Vill jag ha Red Edition, Blue Edition, eller Yellow Edition?

#blogg


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Pokémon MOON

Är du säker på att det är en officiell låt?
Jag har väldigt svårt att tro att de kommer ha ett soundtrack som är så pass retro-aktigt.

Medlem

Det är inte en officiell låt. Jag är ganska säker på att den enda musik som släppts som har med Pokémon sun och moon att göra är från trailern.

Edit: Fick reda på att låten är tagen från ett annat spel som heter Galactic Pinball. Bra låt i alla fall och passar verkligen till de äldre spelen!

Medlem
Skrivet av TheMaggot:

Det är inte en officiell låt. Jag är ganska säker på att den enda musik som släppts som har med Pokémon sun och moon att göra är från trailern.

https://www.youtube.com/embed/o2T25XRYjdw

Edit: Fick reda på att låten är tagen från ett annat spel som heter Galactic Pinball. Bra låt i alla fall och passar verkligen till de äldre spelen!

https://www.youtube.com/embed/Gt-QIiYkAOU

Haha, ja, se där! Pinsamt värre. Tack för att du lyckades hitta källan!
Ändå står jag fast vid att musiken lyckades finna en slags "nostalgiådra" hos mig som fick mig att längta tillbaka till den gamla tiden då Pokémon Red var helt nytt. Jag har alltid varit lite negativt inställd till Pokémon-spelen som kom efter Red/Blue. Pokémon #1 till #151 är original - resten är skräp.

Nu ser jag snarare fram emot att få återupptäcka nya Pokémons.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tror du behöver en 3DS att spela spelet på, inte en 2DS. Men jag är inte helt hundra, det kanske släpps till 2DS med.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Tror du behöver en 3DS att spela spelet på, inte en 2DS. Men jag är inte helt hundra, det kanske släpps till 2DS med.

Det står i slutet av trailern att spelen är kompatibla med 2DS.
Så vitt jag vet är det samma hårdvara i konsolerna.

Medlem
Skrivet av returpack:
Skrivet av Barkbiten:

Tror du behöver en 3DS att spela spelet på, inte en 2DS. Men jag är inte helt hundra, det kanske släpps till 2DS med.

Det står i slutet av trailern att spelen är kompatibla med 2DS.
Så vitt jag vet är det samma hårdvara i konsolerna.

Jaha inga problem då ju! Jag såg trailern på jobbet så kollade inte hela, tänkte bara informera så han inte går och köper en 2DS och så funkar det inte.

1
Skriv svar