Vårt kära Sony.

Inaktiv
Vårt kära Sony.

Nu måste jag tillslut vända mig till någon, min frågeställning är rätt simpel, vad är det för fel på saker som har med SOE(Sony Online Entertainment) att göra?

Lyckligt lottad fick jag en buddy key till Pirates of the burning sea så jag kan testa om liret är värt att spendera på. Den bästa lösningen var att ladda hem beta klienten från denna sida(beta klienten så vitt jag vet funkar att ha som riktiga spelet). Efter 5gb nerladdat, installationen så är jag tillslut inne i menyn till spelet. Jag aktiverar min key och loggar in, och den klassiska SOE looken kommer fram, med uppdateringsmätaren på vänster sida. Och det är nu själva problemet öppenbarar sig, det tar ohälsosamt mycket tid för det hela att uppdatera, ladda hem eller vad som fasiken är frågan om.

Har haft på den hela dagen, och flera timmar innan, tid kvar är 11 timmar 42 minuter. Det var 2 timmar kvar när jag lämnade mitt hus för 4 timmar sen. Hur är det möjligt?

Jag har även försökt utforska såväl Star Wars galaxies som Everquest II och har fått väntat i orimliga tider tills man gett upp. Jag har med andra ord aldrig lyckats spela ett spel som sköts av SOE.

Jag vänder mig nu hit och vill veta om någon upplever samma problem eller ännu bättre vet lösningen på detta, för det hela känns väldigt orimligt.

Tack på förhand.

Medlem

Troligtvis någe bus med din brandvägg/router.

Använder SOE launchern Bittorrentprotokollet för att tanka patchar kanske? (som wowpatchern bl. annat)


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Home? eller va?:P


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Skit i SOEs titlar, de har tillrättalaggt sina spel efter WoW
så att man bara vill spy på dem...

SWG pre-CU/NGE var ju så bra, aldrig hittat ett mmorpg efter
det samma känsla vad gäller guilding och spela ihop.

1
Skriv svar