Inaktiv

en av anledningarna till att jag gick från wow till gw var just det,. blev fan så less på att behöva stå å vänta vid flera tillfällen bara för att nån annan just dödat det jag skulle döda


signatur

thanks for standing still wanker ;)

Medlem

gw är ett mmo och till och med uvecklarna har sagt att det är ett mmo sen kan man rollspela om man vill men det är ju inte ett mmorpg spel på något sätt


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av ravenheart:

en av anledningarna till att jag gick från wow till gw var just det,. blev fan så less på att behöva stå å vänta vid flera tillfällen bara för att nån annan just dödat det jag skulle döda

Lite grann hur populerad servern avgör hur mycke tid man kan behöva vänta för mig så i princip ingen downtime alls när man är ute o questar..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

finns miljontals av dom här trådarna men men...

GW är bättre. Varför? Därför GW har:

snyggare grafik
snyggare miljöer
bättre AI på Bots
Bättre story (campain)
Gratis i att spela i månaden

WOWWW:

fulare
sämre
alcohol
snus
blää
10miljoner spelare
större

så ja GW vinner igen!

Edit: TF2 är bäst!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

finns miljontals av dom här trådarna men men...

GW är bättre. Varför? Därför GW har:

snyggare grafik
snyggare miljöer
bättre AI på Bots
Bättre story (campain)
Gratis i att spela i månaden

WOWWW:

fulare
sämre
alcohol
snus
blää
10miljoner spelare
större

så ja GW vinner igen!

Edit: TF2 är bäst!

Oh dear.

Inaktiv
Skrivet av Notumforce:

gw är ett mmo och till och med uvecklarna har sagt att det är ett mmo sen kan man rollspela om man vill men det är ju inte ett mmorpg spel på något sätt

Fel!

Dom har sagt att det är ett COORP (Competitive Online Role Playing Game)

Kolla upp fakta innan.

Medlem

men oj tagga ner dig lite ,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

finns miljontals av dom här trådarna men men...

GW är bättre. Varför? Därför GW har:

Bättre story (campain)

Oh boy.... Vet inte vad jag ska säga. Vill du ha campaign mode i wow. Testa WC3.


signatur
Medlem
Skrivet av ravenheart:

för tillfället så ligger gw på 5 milj vilket inte alls är dåligt med tanke på att serien var alldeles ny när det kom

Hur räknar de detta? 5 miljoner inloggade den senaste månaden? 5 miljoner sålda spel?

De kan ju inte göra som WoW och räkna antalet aktiva (och därmed betalda) subscriptions så de där 5 miljonerna är nog inte speciellt rättvisa att jämnföra med WoW.

Att jämnföra WoW med GW är som att jämnföra BF2 och CS.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Personligen tycker jag GW är bättre asroligt med AB och sånt man behöver verkligen hjälp när monsterna kommer upp i level 10-15 när man kommit till level 20 så måste man vara bra för att kunna komma vidare på wow kan man ju bara gå vidare levla lite sen komma tillbaka


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Medlem
Skrivet av Taklagarn:

Personligen tycker jag GW är bättre asroligt med AB och sånt man behöver verkligen hjälp när monsterna kommer upp i level 10-15 när man kommit till level 20 så måste man vara bra för att kunna komma vidare på wow kan man ju bara gå vidare levla lite sen komma tillbaka

Jag antar att du aldrig har varit level 70 på WoW...

Medlem
Skrivet av Wobbler!:

"WoW vs GW" var stort när dom släpptes båda spelen då båda hadde nästan lika stor spelar bas men några månader senare var det klart vem som vann den här fighten. 10 miljoner kan inte ha fel.

Mjo men WoW hade lite mer yta att stå på, med tanke på alla Warcraft spelen där innan.
GW startade med ingenting. Men jag tycker ändå att WoW är det bästa spelet, mest val möjligheter, mycket socialt med andra spelare och väldigt stora "fria" ytor i jämfört med GW som hade mest typ olika "stigar" att välja mellan, väldigt få vänliga spelare online som inte ens kunde svara när man fråga något.

Och det största av allt enligt mig, armor och vapen!

Finns ingen större karaktärs modifikation (eller vad man ska kalla det) i GW. Finns bara typ färdiga armor sets som är bara att köpa och vapen som man hittar eller köper dyrt.
I WoW däremot kan man få tag på amor ungefär överallt, loot, dungeon, AH, samma med vapen och man kan enchanta dom vilket gör hela spelet speciellt och det finns ingen annan som ser ut precis som du gör, vilket det kryllade av i GW


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Inaktiv

Guild Wars e roligt på ett sätt.. Wow e roligt på ett sätt..
omöjligt att jämföra imo


signatur

Limpfittz aka Soetnos - GM @ Swedish-Elite: Mythos Guild

Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Guild Wars e roligt på ett sätt.. Wow e roligt på ett sätt..
omöjligt att jämföra imo

JO WOW kostar pengar...

Har spelat WOW hos en kompis och jag tyckte inte det var specielt kul när det ska ta 1-2 timmar att få sin gubbe att bli bra på det han skall göra för tillfället.

Har bara läst och set filmer från guildwars och måste säga att WOWs grafik är så utdaterad att man lika gärna kan spela RA1 om man nu vill ha en bred spelfront så kan man göra det utan att offra något så viktigt i ett spel som grafiken.

Medlem
Skrivet av CivilAction:
Skrivet av Limpfittz:

Guild Wars e roligt på ett sätt.. Wow e roligt på ett sätt..
omöjligt att jämföra imo

JO WOW kostar pengar...

Har spelat WOW hos en kompis och jag tyckte inte det var specielt kul när det ska ta 1-2 timmar att få sin gubbe att bli bra på det han skall göra för tillfället.

Har bara läst och set filmer från guildwars och måste säga att WOWs grafik är så utdaterad att man lika gärna kan spela RA1 om man nu vill ha en bred spelfront så kan man göra det utan att offra något så viktigt i ett spel som grafiken.

RA1?

Medlem

Red alert 1 sen är inte wow grafiken speciellt outdated grafiken i ao är outdated en jkla skillnad


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv
Skrivet av quadpod:
Skrivet av Wobbler!:

"WoW vs GW" var stort när dom släpptes båda spelen då båda hadde nästan lika stor spelar bas men några månader senare var det klart vem som vann den här fighten. 10 miljoner kan inte ha fel.

10 miljoner kanske inte har upptäckt sitt misstag, vem vet ?

de kan någ va så tror ja

Medlem

mkt hellre RA1 än nått av dagens mmo....så jävla tråkiga och stela strider.....skit spel hela högen

Medlem
Skrivet av Hannu87:

mkt hellre RA1 än nått av dagens mmo....så jävla tråkiga och stela strider.....skit spel hela högen

Vad tycker du att dom skulle gjort bättre då?


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Något folk inte verkar tänka på direkt är att mmorpg spel är något som riktar sig till alla, det är inte tänkt att grafiken ska vara i stil med Crysis, för hur många hade kunnat spela det då? Det finns ju olika karaktärer och klasser för alla kanske inte bara vill spela som speciell klass bara vilket det är i de flesta fps spelen osv. Personligen tycker jag att WoW och GW fortfarande har jäkligt bra grafik för att vara så pass gammalt.
Och för er där ute som bara har testat t.ex. WoW .. Vi vet att ni inte tyckte det var bra, det tyckte inte jag iheller i början, det är ju inte som alla andra spel, kuta, döda, klar .. nästa bana! Utan detta är större, efter att ha testat 14 dagars trial så kom man in i det väldigt bra och allt gick helt plötsligt skit fort, ge det bara lite tid.
WoW är stort, det kommer alltid att stanna. Men alla spelare måste byta någon gång ....
WARHAMMER ONLINE FTW


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av Wobbler!:

"WoW vs GW" var stort när dom släpptes båda spelen då båda hadde nästan lika stor spelar bas men några månader senare var det klart vem som vann den här fighten. 10 miljoner kan inte ha fel.

Men alla 10 miljonerna kan ju vara totalt sinnesrubbade? 10 miljoner av 6 miljarder är inte så mycket


signatur

Det här är en signatur

Medlem

"Men alla 10 miljonerna kan ju vara totalt sinnesrubbade? 10 miljoner av 6 miljarder är inte så mycket"

Kanske inte, men 10 miljoner i ett enda spel.. det är mycket


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Folk snackar om att det är 10 mille som spelar WOW...men är det 10mil som är registerade eller som spelar dygnet runt? eller va?

+ att när jag testade 10 days Trail ..såg kanske 2 personer när jag gick i en stad och vid massa andra stället.

Om man spelar GW så ser man tusentals med gubbar (totalt) i städerna

GW fTw!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Folk snackar om att det är 10 mille som spelar WOW...men är det 10mil som är registerade eller som spelar dygnet runt? eller va?

+ att när jag testade 10 days Trail ..såg kanske 2 personer när jag gick i en stad och vid massa andra stället.

Om man spelar GW så ser man tusentals med gubbar (totalt) i städerna

GW fTw!

Mja, där är ju 10 miljoner registrerade, men ca 6 - 7 miljoner spelare är aktiva och är inne typ varje dag. Men som du sa att du bara såg 2 inloggade det fattar jag inte. Isf måste du ha tagit typ Beta Servern där dom har tester för de nya patcharna.
Har spelat WoW i snart 2 år nu, tycker att det är ett väldigt bra spel men det finns även en del brister. Du borde nog isf ta en server som anses ha full eller medel med spelare, då kan jag lova dig, där kryllar det av folk överallt.
Men som sagt, 10 miljoner, på ca 25 servrar, det är en massa på varje


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem

Fattar inte riktigt va många menar med "stelt gameplay" i wow?

Spelat wow sen launch 2005 och anser wow ha det mest mångsidiga stridsystemet som finns i mmo idag.

Vet inte om dom som säger att det är stelt bara spelat lvl 1-10 och dödat strutsar med auto-attack, ingen större idé att hoppa rundor då kan jag hålla med om.

postar 2 st PVP videos från respektive spel:

WOW http://www.youtube.com/watch?v=Cas1nB3Y0EQ

GW http://www.youtube.com/watch?v=4qt1N5QliQI

har man bara 7 olika "attacker/spells" i GW?

Medlem

Droopydawg - "har man bara 7 olika "attacker/spells" i GW?"

Du kan bara ha 7 stycken attacker i action bar, men när du är i Städer och outposts så kan du modifiera den och ändra till de attacker du vill ha från din "spellbook"

Och jag håller även med dig, WoW har faktiskt ett av de bästa combat systems bland alla mmorpg's


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av LitroXx:
Skrivet av Hannu87:

mkt hellre RA1 än nått av dagens mmo....så jävla tråkiga och stela strider.....skit spel hela högen

Vad tycker du att dom skulle gjort bättre då?

Ska bli kul att se hur age of conan fixar sina strider...hittills låter det bra.....lite inlevelse i striderna....och inga autoattacks och hot keys....här måste man se var fienden har sin defence och slå där dom har minst defence för att göra mest skada....inlevelse och taktik är vad det är...

Medlem

Håller med om AoC, mycket tänkande och taktik, men själv håller jag på WAR, tror AoC kommer bli för drygt i längden men det är väl upp till var och en hehe


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Medlem
Skrivet av LitroXx:

Håller med om AoC, mycket tänkande och taktik, men själv håller jag på WAR, tror AoC kommer bli för drygt i längden men det är väl upp till var och en hehe

sant....war har väl samma stridssystem som dagens mmo....så det är inget för mig......

Medlem

hehe mjo, men det är ju de nya RvR Systemet som verkar mest lockande


signatur

Through victory, my chains are broken - The Force shall free me.
Sith Lord of Defqon http://defqon-eu.guildlaunch.com/

Skriv svar