Valves stäms på 25 miljoner kronor av tidigare anställd

Medlem
Skrivet av Allah snackbar:
Skrivet av vetebulle:

De som får utstå misshandel, hot och allvarliga kränkningar under hela sitt liv enbart för att de existerar såsom de är, är tydligen lättkränkta för att de genom de lagliga vägar som de som medborgare har full rättighet att nyttja söker kompensation.

De vars största bekymmer i livet är att någon annan vill bli accepterad, lämnad i fred och behandlad med respekt, och som upplever sig tvungna att avbryta sin antagligen förhållandevis bekymmersfria dagliga rutin för att skriva långa upprörda kommentarer i affekt på ett internetforum, de är absolut inte lättkränkta.

Det enda jag kan säga är att det riktigt jävla uselt att sparka på folk som redan ligger, och att misskreditera dem och förneka deras grundläggande rättigheter till ett anständigt liv. Det är provocerande att folk som vuxit upp under fred och stabilitet i ett av världens rikaste länder, med tillgång till GRATIS utbildning hela livet, inte kan hitta någon vettigare användning av sin tid än att kränka och förneka andra människors rättigheter. Jag förstår inte vad det är man försöker åstadkomma, vilken oförrätt det är man tror att man rättar till? Det är ynkligt.

Eller så är det så enkelt att folk inte håller med dig.

Jag förstår inte vilken del av mitt inlägg det är du svarar på. Kan du specifiera vad det är du (eller "folk") inte håller med om?

Inaktiv
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Allah snackbar:
Skrivet av vetebulle:

De som får utstå misshandel, hot och allvarliga kränkningar under hela sitt liv enbart för att de existerar såsom de är, är tydligen lättkränkta för att de genom de lagliga vägar som de som medborgare har full rättighet att nyttja söker kompensation.

De vars största bekymmer i livet är att någon annan vill bli accepterad, lämnad i fred och behandlad med respekt, och som upplever sig tvungna att avbryta sin antagligen förhållandevis bekymmersfria dagliga rutin för att skriva långa upprörda kommentarer i affekt på ett internetforum, de är absolut inte lättkränkta.

Det enda jag kan säga är att det riktigt jävla uselt att sparka på folk som redan ligger, och att misskreditera dem och förneka deras grundläggande rättigheter till ett anständigt liv. Det är provocerande att folk som vuxit upp under fred och stabilitet i ett av världens rikaste länder, med tillgång till GRATIS utbildning hela livet, inte kan hitta någon vettigare användning av sin tid än att kränka och förneka andra människors rättigheter. Jag förstår inte vad det är man försöker åstadkomma, vilken oförrätt det är man tror att man rättar till? Det är ynkligt.

Eller så är det så enkelt att folk inte håller med dig.

Jag förstår inte vilken del av mitt inlägg det är du svarar på. Kan du specifiera vad det är du (eller "folk") inte håller med om?

Jag försökte det, men jag råkade trycka på nytt inlägg och allt försvann. Jag orkar fan inte mer. Jag tror ändå att jag gjort mig tydlig i den här tråden. Jag har all förståelse för de med identitetsstörningar, det är de som uppmuntrar andras störningar som gör mig förbannad. Jag ser inte din moral som god, jag ser den som självälskande besserwisser-bullshit.

Medlem
Skrivet av Allah snackbar:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Allah snackbar:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av Allah snackbar:

Dr Doom

Du har felciterat. Fixa det innan du kan förvänta dig respons. Och när du omskriver ditt lilla klagobrev så kan du gärna använda korrekt kontext.

Meh, de som följt tråden ser kontexten och med en snabb överblick så ser jag inget felcitat så är nöjd med resultatet
Förväntade mig ingen respons så sett så det är lugnt, peace and out.

Du får vara hur jävla nöjd du vill efter din överblick. Jag gav dig en chans att korrigera dina felcitat, men du var inte intresserad. Du är en lögnare och jag tänker inte diskutera ett skit med dig tills du lär dig att besvara människor på ett korrekt sätt.

Vilken otroligt otrevlig ton du har.

Hehe...ok! Så om någon lade ord i mun på dig du aldrig sagt och de sedan ignorerade möjligheten att fixa det, så hade du kallat dig själv otrevlig när du valde att säga ifrån?

Det var ett väldigt långt inlägg DrDoom skrivit, det är lätt att klistra fel med så många citat, och lättare på alla sätt att direkt bara säga vad som är felciterat direkt istället för att utgå ifrån att någon medvetet gjort fel. Är man verkligen intresserad av att diskutera sina åsikter brukar det iallafall bli konstruktivare diskussioner ifall man håller en neutralare ton istället för att börja kasta verbal dynga på varandra (har hamnat i den fällan själv ett par gånger).

Jag kan dessutom till en viss del hålla med om ditt argument, att det är är mer en mental "störning" än en fysisk när det handlar om fel kön eller könsosäkerhet. Hur vet man ens att man är "det andra könet" utan några fysiska erfarenheter utav det? Dragning till stereotypen av en man/kvinna? Samtidigt är jag inte insatt, utan bildar en uppfattning utifrån mina åsikter.
Däremot så känner jag inget behov av att trampa på de som har sådana problem, lika lite som att jag blint accepterar allt andra påstår sig uppleva eller känna. Man kan ju lätt dra paralleller till religion ifall man vill, men personer som upplever en stor närhet till Jesus, vilket i mina öron låter lika troligt som min närheten till Tomten, men är fullt accepterat hos majoriteten av världens befolkning.

Folk får väl göra som de vill, eller tro på vad de vill, så länge de inte försöker tvinga på någon annan deras övertygelser.

Medlem
Skrivet av Allah snackbar:
Skrivet av vetebulle:
Skrivet av Allah snackbar:
Skrivet av vetebulle:

De som får utstå misshandel, hot och allvarliga kränkningar under hela sitt liv enbart för att de existerar såsom de är, är tydligen lättkränkta för att de genom de lagliga vägar som de som medborgare har full rättighet att nyttja söker kompensation.

De vars största bekymmer i livet är att någon annan vill bli accepterad, lämnad i fred och behandlad med respekt, och som upplever sig tvungna att avbryta sin antagligen förhållandevis bekymmersfria dagliga rutin för att skriva långa upprörda kommentarer i affekt på ett internetforum, de är absolut inte lättkränkta.

Det enda jag kan säga är att det riktigt jävla uselt att sparka på folk som redan ligger, och att misskreditera dem och förneka deras grundläggande rättigheter till ett anständigt liv. Det är provocerande att folk som vuxit upp under fred och stabilitet i ett av världens rikaste länder, med tillgång till GRATIS utbildning hela livet, inte kan hitta någon vettigare användning av sin tid än att kränka och förneka andra människors rättigheter. Jag förstår inte vad det är man försöker åstadkomma, vilken oförrätt det är man tror att man rättar till? Det är ynkligt.

Eller så är det så enkelt att folk inte håller med dig.

Jag förstår inte vilken del av mitt inlägg det är du svarar på. Kan du specifiera vad det är du (eller "folk") inte håller med om?

Jag försökte det, men jag råkade trycka på nytt inlägg och allt försvann.

Ja det är svårt ibland.

Skrivet av Allah snackbar:

Jag orkar fan inte mer.

Mm, du har haft en tuff dag.

Skrivet av Allah snackbar:

Jag tror ändå att jag gjort mig tydlig i den här tråden.

Ja du har gjort dig väldigt tydlig. Du har många starka åsikter om hur vissa människor ska få se sig själva, och vad de "egentligen" bör kallas. Jag väntar på något slags resonemang och gärna lite hänvisningar till andra källor, men jag har en känsla av att jag lär få vänta förgäves.

Skrivet av Allah snackbar:

Jag har all förståelse för de med identitetsstörningar, det är de som uppmuntrar andras störningar som gör mig förbannad.

Sättet som ordet identitetsstörning kastas runt i den här diskussionstråden (inte bara av dig utan ett flertal) röjer inte riktigt någon djupare förståelse för ordets betydelse eller användning.

Skrivet av Allah snackbar:

Jag ser inte din moral som god, jag ser den som självälskande besserwisser-bullshit.

Jag vet inte riktigt vad det är du syftar på. Tycker du att jag är en självälskande besserwisser-bullshitter för att jag säger att det är fel att sparka på folk som ligger? Eller är det för att jag anser att alla människor har vissa grundläggande rättigheter? Eller är det för att jag tycker att alla bör få kalla sig vad de vill så länge de inte skadar någon?

Medlem

Ja, tänk så mycket lättare saker och ting blir när man säger vad som är fel istället för att bara säga att något är fel

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Boomer:

Och folk tycker svenskar är lättkränkta. Ingen som kräver 25 mille i ersättning i det här landet åtminstone.

Eftersom man ändå inte får det. USA:s skeva system för skadestånd möjliggör däremot helt hutlösa summor för simpla missförstånd.

... medans Sveriges skeva "rättsystem" och då använder jag ordet i sin vidaste bemärkelse, innebär att företag kan göra vad de vill mot anställda och inte få någon kännbar konsekvens. Fan, de stora företagen är helt orörbara i detta landet, så länge som de inte fuskar med skatter.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Aidi:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av adde111:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av KoP:

Så var det en han som blev en hon eller en hon som blev en han? Total förvirring! :S Iofs så är väl en han som blir en hon likväl en man i generna och vice versa?

Det handlar om respekt, inte gener Vissa personer föds i fel kön helt enkelt, och försöker rätta till det så gott det går. Klart vi andra ska tänka till och kalla de för den könspronomen de vill bli kallade med. Medans vissa vill inte bli könade alls.

Tänk på det lite som raggare och hiphoppare. De har också samma gener, men går du fram till ett gäng halvfulla raggare och kallar de för hiphoppare så lär du få springa för kung och fosterland, eftersom de inte identifierar sig som hiphoppare utan tar det som en förolämpning

(JA, JAG VET att det inte är "samma sak" och att det är en "dålig jämförelse" i vissas ögon osv osv. Men i grunden är det samma sak i båda fallen. Kalla folk för vad de vill bli kallade och ha respekt för varandra.)

Finns det verkligen folk som säger att de inte har någon kön? Antingen är man man eller kvinna, hur svårt ska det vara..

Öppna en psykologibok.

Eller läs saker som detta:
"Semenya is hardly alone. Estimates vary, but about 1 percent of people are born with abnormal sex organs, experts say. These people may have the physical characteristics of both genders or a chromosomal disorder or simply ambiguous features. "
http://www.nbcnews.com/id/32806424/ns/health-health_care/t/ra...

Könsidentiteten sitter dock i huvudet, inte mellan benen.

defekt med andra ord

Stackars dig

123
Skriv svar