Youtube intäkter?

Medlem
Youtube intäkter?

Jag kollade precis för skojs skull mina gamla youtube klipp som tydligen har genererat intäkter, jag har på Google AdSense tjänat ihop 30kr tydligen, tänkte föra över dem till mitt bankkonto istället, men enligt en inställning så verkar det som att man måste tjäna in 700kr innan man kan föra över, stämmer detta? Någon som vet?

Verkar vara otroligt avancerat detta med intäkter på google/youtube

Medlem

Nu var det väldigt många år sedan jag sysslade med Adsense-grejerna men då var gränsen för uttag $100, lite snabbt googlande gav mig denna tabell med gränser för utbetalning i olika valutor som bekräftar 700kr för Sverige.

https://support.google.com/adsense/answer/1709871

/ LordDaimos

KoP
Medlem

30 spänn. Är det något att ens göra sig besvär över?

Har du 100 videos med runt 5000 visningar per video kan du dock skrapa ihop några tusenlappar.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Jag kollade precis för skojs skull mina gamla youtube klipp som tydligen har genererat intäkter, jag har på Google AdSense tjänat ihop 30kr tydligen, tänkte föra över dem till mitt bankkonto istället, men enligt en inställning så verkar det som att man måste tjäna in 700kr innan man kan föra över, stämmer detta? Någon som vet?

Verkar vara otroligt avancerat detta med intäkter på google/youtube

Det stämmer, du behöver minst ha tjänat ihp 700kr innan du kan överföra pengarna till bankkontot. Har dock läst att om du stänger ned ditt Youtube/Adsense konto så får du pengarna som du har tjänat, bara värt om du hade tänkt att sluta med Youtube ifs.

Medlem

Jahaja! Aja, men då vet jag

Och 30kr är lätt värt besväret för ett par videos jag hade för 4-5 år sedan typ!

Men jag får se om jag laddar upp lite då och då för att om några år eventuellt skrapat ihop 700kr!

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av totte1015:

Jag kollade precis för skojs skull mina gamla youtube klipp som tydligen har genererat intäkter, jag har på Google AdSense tjänat ihop 30kr tydligen, tänkte föra över dem till mitt bankkonto istället, men enligt en inställning så verkar det som att man måste tjäna in 700kr innan man kan föra över, stämmer detta? Någon som vet?

Verkar vara otroligt avancerat detta med intäkter på google/youtube

Det stämmer, du behöver minst ha tjänat ihp 700kr innan du kan överföra pengarna till bankkontot. Har dock läst att om du stänger ned ditt Youtube/Adsense konto så får du pengarna som du har tjänat, bara värt om du hade tänkt att sluta med Youtube ifs.

Man får bara ut pengarna om man har minst 70kr på kontot enligt länken jag postade ovan så han 30kr vore ändå förlorade.

/ LordDaimos

1
Skriv svar