Tyskland bannar 26 spel på Steam ,går ej att köpa i landet

Medlem
Tyskland bannar 26 spel på Steam ,går ej att köpa i landet

I landet av surkål, korvar och öl, har spel under en lång tid, varit i skott linjen för staten.
Spel får t.ex. inte innehålla Nazi symboler eller för mycket våld.
Nu har 26 spel på steam blivit bannad där nere.
http://techraptor.net/content/26-controversial-games-pulled-s...

På listan över spel man inte kan köpa längre där nere, så finner vi bland annat spel som Postal, Postal 2, Bloodrayne, Blood 1 och 2, Star Wars Dark Forces (för som vi alla vet, så är det spelet fyllde med våld, gore och blod) m.m.

Jag tycker personligen att det är underligt, att de ger sig på sådan här gamla spel. Vissa av de är 20 års plus gamla, och har varit på marknaden ett tag. Har "fun police" varit i farten igen. eller är det något värre som väntas för gamers här nere i Tyskland?

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

KoP
Medlem
Tyskland bannar 26 spel på Steam ,går ej att köpa i landet

The chaos engine? Men varför banna det? Det spelet är ju knappast speciellt grafiskt på något vis.

Medlem

"use of Nazi symbols grants an automatic ban in this region."

Där faller väl t.ex. Bloodrayne och Postal in i bilden skulle jag tro, iaf Postal 2 väl?

Medlem

Tur att vi inte bor i Tyskland då. Tycker också det är lite kul att de ger sig på så gamla titlar. Det finns ju gott om naket, våld och nazisymboler som behöver censureras i nya spel också.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Tur att vi inte bor i Tyskland då. Tycker också det är lite kul att de ger sig på så gamla titlar. Det finns ju gott om naket, våld och nazisymboler som behöver censureras i nya spel också.

Nya Wolf spelen blev ju censurerade innan releasen. Så istället för hakkors så var det W symbolen istället.
Kan inte komma på några andra spel som innehåller just nazisymboler som släppts de senaste åren som inte redan har blivit anpassade för marknaden. Moddar räknas inte.

phi
Medlem

Allt är Hitlers fel.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

"use of Nazi symbols grants an automatic ban in this region."

Där faller väl t.ex. Bloodrayne och Postal in i bilden skulle jag tro, iaf Postal 2 väl?

Har du läst artikeln på Fz eller den hänvisade länken?

OT: Carmageddon var fördjävla bra.

Medlem
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Fuidama:

"use of Nazi symbols grants an automatic ban in this region."

Där faller väl t.ex. Bloodrayne och Postal in i bilden skulle jag tro, iaf Postal 2 väl?

Har du läst artikeln på Fz eller den hänvisade länken?

OT: Carmageddon var fördjävla bra.

Mitt citat är just från sidan som MacNille länkade till, även om jag skalade bort lite av det ointressanta i citatet så säger det mer eller mindre varför många spel blir bannade/censurerade.
Men här är fulla citatet från sidan MN länkade till:

Skrivet av Techraptor:

Steam has consistently removed these games from the German store. Alekhine’s Gun is the most recent example of a game being removed in Germany, with this being due to its use of Nazi symbols which grants an automatic ban in this region.

Och "topic" här är spel som blivit bannade pga innehållet, inte vilka spel som är bra i listan, vilket väldigt många är men det är inte det som forumtråden handlar om.

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av Dreijer:
Skrivet av Fuidama:

"use of Nazi symbols grants an automatic ban in this region."

Där faller väl t.ex. Bloodrayne och Postal in i bilden skulle jag tro, iaf Postal 2 väl?

Har du läst artikeln på Fz eller den hänvisade länken?

OT: Carmageddon var fördjävla bra.

Mitt citat är just från sidan som MacNille länkade till, även om jag skalade bort lite av det ointressanta i citatet så säger det mer eller mindre varför många spel blir bannade/censurerade.
Men här är fulla citatet från sidan MN länkade till:

Skrivet av Techraptor:

Steam has consistently removed these games from the German store. Alekhine’s Gun is the most recent example of a game being removed in Germany, with this being due to its use of Nazi symbols which grants an automatic ban in this region.

Och "topic" här är spel som blivit bannade pga innehållet, inte vilka spel som är bra i listan, vilket väldigt många är men det är inte det som forumtråden handlar om.

Ok. Jag trodde först att du undrade om de blivit borttagna.
OT= Off topic
OnT: On topic

Medlem
Skrivet av Dreijer:

OT= Off topic
OnT: On topic

Sant sant, kom ihåg det i efterhand men orkade inte redigera inlägget.

1
Skriv svar