Blizzard hoppar i säng med Facebook

Medlem
Skrivet av Keza:

Precis som jag kan logga in med Facebook på FZ.

Klockrent!

MEG
Medlem

Vilket jäkla kul aprilskämt...... men vänta nu det är juni


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av TixFrix:
Skrivet av Winzi:
Skrivet av TixFrix:

Med största sannorlikhet kommer detta som en länkning som redan finns i twitch tex men med en streamingfunktion som inte behöver användas. Att sitta och gnälla över att ett företag gör en funktion till att nå utbtill fler spelare är rätt tragiskt och väldigt "svenskt" gjort. Ni som "gör avstånd från facebook för att det är mainstream osv" kan fortsätta att tönta i era källare så kan de som vill länka få göra det.

Minns att det var ett jävla gnäll när det skulle länkas wow konto med e-post för bnet konto. Hur många är sura över det idag?

Nej, det var RealID som var snacket förut, att alla konton skulle visa kontoinnehavarens namn istället för kontonick. Och folk vet hur det gick.. För att visa hur ofarligt det var så gick en ur blizzard ut med sitt namn i test.. Tog straxt under en timme innan allt var nedtaget för hans adress, hans frus namn och arbetsplats samn barns namn och skola fanns för alla att beskåda.

Men visst görs detta på ett bra sätt så kommer ingen som inte vill ha inloggning så behöva det... Men om det bara är första steget för något senare.. Då är dem ute på djupt vatten.

Kan inte påstå att jag har blivit hotad pga mitt readid. Har du det? Har ditt liv gått under eller känner du någon som har fått livet förstört pga det?

Det är bra att användare hjälper till att förbättra vilket kommer bli fallet med detta med, men folk som bara är ute efter att förstöra funktioner är de som gör att vi inte kan ha fina saker.

Real ID fungerar inte som det skulle göra från början, Real ID var att alla konton på forum och liknande visade ditt namn som kontoinnehavareoch inte kontonick. Det som finns nu är en version som är så extremt bantad att den inte ens kan jämföras med original utförandet. Nu kan du välja hur du vill att folk ska adda dig, via mail eller bnet ID. Innan fanns inte det valet och det var inte bara vänner utan vem som helst såg det.

Medlem

Som sagt du bestämmer hur mycket info du vill ge ut,och låt bli facebook login om du inte vill använda det.

Blir väldigt förvånad om det blir en tvingande funktion med tanke på att dom kör realid redan ..


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av metro swe:

Förstår inte problemet? Man är inte tvungen att logga in med FB. Så varför allt hat?

Exakt. Folk är dramaqueens-deluxe. Man kan ju tycka vad man vill om själva samarbetet förstås, men Blizzard är inte korkade nog att kräva FB-inloggning. Blir det så så får jag väl äta allas strumpor.

123
Skriv svar