Perfect World = Nya WoW

Medlem

Håller på att testa spelet nu, ser väldigt musigt ut xD


signatur

Remember remember the fifth of November

Inaktiv

La av med spelet när det laggade för mycket 250+ ping. Inte heller speciellt roligt i längden och för mycket grind.

Medlem

För er som funderar på att spela/ har spelat ett litet tag, rekomenderar jag varmt att ni byter till international serverns som ni hittar här. Den som bara heter PW är stationerad i malaysia och inte rolig på något sätt. Här är en länk till den internationella sidan:
http://pwi.perfectworld.com/

Lite info, finns 6 olika klasser och 4 olika raser:
Alv, cleric
Alv, archer
Beasts, Venomancer(hunter)
Beasts, barbarian
Human, warrior/blademaster
Human, mage

Max lvl 150, kan ha ändrats till 100, minns inte såväl!
instancer får du quest för varje x9 du når, t.ex. 19,29,39,49,59 osv. Du får med questet en sten och det är med hjälp av den som du får xp/loot. Du kan alltså gå in i instancen ensam/utan att någon i partyt har sten men det är definitivt inte värt tiden.

När du dör förlorar du, såvitt jag minns, inte durability utan istället förlorar du xp. Detta gör att du till varje pris vill undvika att dö :S

En annan sak som gör PW speciellt och något udda när det kommer till RPG är att du har en begränsad mängd sp (soulpoints). Dessa poäng använder du för att köpa skills men vid lvl 20 ungefär börjar det bli ont om points att använda.

Detta medför att det kan vara bra/roligare att planera sin "build" från början. Oftast är det klokt att använda något forum eller helt enkelt fråga någon i världen, vanligtvis är det inte svårt att finna personer som är hjälpsamma.

Det finns även 4 stycken attribut: str (strenght), ag (agility), stm (stamina) och int (inteligence). Varje ny nivå som du når får du fem av dessa poäng att sätta ut och precis som med skillzen är det viktigt att välja rätt attribut efter klass och spelsätt. en cleric bör till exempel endast välja int, och endast det. En archer bör endast välja ag osv. Detta är mycket viktigt, min första gubbe som jag gjorde fördelade jag poängen jämt och detta medförde att jag hade en mycket tråkig spelupplevelse.

Jag spelar tyvärr inte detta spel längre eftersom det började bli väldigt tunt på quest runt 30+ och utifrån det jag hörde från min guild så kunde jag inte räkna med särskilt många fler quest från 30+. Detta är den enda stora nackdelen med spelet och som allmän förströelse/personer som inte spelar särskilt aktivt är detta ett utmärkt val.

Medlem

Har ett litet roligt fakta angående detta spel. Som ni som spelat Lineage 2 kan bekräfta. ^^,

I Beast-rasens hemstad/startstad så finns det texturer på marken föreställandes stenplattor, det är möjligt att det finns på fler ställen i spelet, men de texturerna finns garanterat där. Dessa texturer är rippade från Lineage 2. Devsen har bara vänt texturen så den är spegelvänd och sedan justerat färgen. Annars så är det exakt samma. blev lite smått överaskad när jag såg det då jag, när jag testade spelet, samtidigt spelade L2.

För er L2 spelare så kan jag säga att det är texturerna från marken inne i Gludio, Gludin Dion etc..

Kul fakta bara.. Kan lägga upp en bild om ngn bryr sig..

Medlem

Kollade lite på screenshots och allt kändes ju otroligt "glow'at" och "Blur'at".

http://www.perfectworld.com.my/downloads-screenshots.asp


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Om du inte hittar några screens där de har HDR/Glow effects avstängt så kan du ju kolla på Lineage 2. XD
Nej men jag tror att jag har kvar lite screenshots om du vill att jag ska lägga upp.. När man tittar på deras screens på hemsidan tror man ju att man behöver skaffa glasögon.

Medlem

För mej tar det otroligt lång tid att installera.
Är det bara jag eller är det så för andra här också?

Medlem

Jag gick in på doms hemsida och fick en trojan i datorn

Medlem

Körde det ett tag spelet har mycket coola funktioner och grafiken är bra men däremot så är det en tråkig grind som alla koreanska mmo spel.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av Plimp:

Jag gick in på doms hemsida och fick en trojan i datorn

Samma här.

Medlem
Skrivet av Tvsmp:
Skrivet av Plimp:

Jag gick in på doms hemsida och fick en trojan i datorn

Samma här.

haha lät inte lite fult/fejk.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av claho:

hoho, de har nog till och med stulit html-koden för wows hemsida Snacka om underligt sätt att skapa en "egen" identitet.8)

Blizzard använder sig faktiskt av XML men Perfect World's sida är också XML så ja, det har väl blivit en hel del kopiering från WoW's hemsida.


signatur

Roses are red, violets are blue, and undead are colorblind!

Inaktiv

Bara jag som tycker att alla dessa asiatiska MMO spel ser exakt likadana ut? Har lirat Cabal Online och blir väldigt tråkigt efter level 50 för gäller bara typ få 5 items med rare drops. Är tvungen att döda typ 100 stycken.

Ser ut som Cabal enligt mig fast "öppnare".

Inaktiv

perfect world är bäst och wow är för folk som är dumma och slösar pengar på ett spel som har svin låg max lvl och laggar som fan med sämsta grafiken och mycket mer ja har testat massa mmo och trötnat som wow . zu online hittas på www.igg.com . hellgate london . och nåra ja inte kommer i håg namnen på.perfect world har bättre grafik än wow och är gratis va fan mer kan man kräva av det:P:).glömde att till wow måste du först köpa installation cd och sen alla uppdateringar typ 300 sen 200 sen 300 sen150 och snart blir det väll 8540300kr för allt^^

Medlem

Jag tyckte spelet var jobbigt och ikonerna allt för små. Svårt att fatta och det var inget kul...


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av kattbaj666:

perfect world är bäst och wow är för folk som är dumma och slösar pengar på ett spel som har svin låg max lvl och laggar som fan med sämsta grafiken och mycket mer ja har testat massa mmo och trötnat som wow . zu online hittas på www.igg.com . hellgate london . och nåra ja inte kommer i håg namnen på.perfect world har bättre grafik än wow och är gratis va fan mer kan man kräva av det:P:).glömde att till wow måste du först köpa installation cd och sen alla uppdateringar typ 300 sen 200 sen 300 sen150 och snart blir det väll 8540300kr för allt^^

Intelligent inlägg, låt mig peka ut dina misstag så du slipper upprepa dom.

1. Att försöka övertala folk med att kalla dom för "dumma som inte gör som jag" fungerar inte.

2. Du verkar mindre trovärdig med alla grammatiska problem, och du behöver all trovärdighet du kan få när du klankar ner på alla andras favoritspel.

3. Grafiken är inte allt, utgå inte ifrån att alla andra håller med dig på den punkten.

4. Att WoW har lägre max level spelar väl ändå ingen roll? Dom skulle kunna dubbla max level, halvera den experience som behövs för varje level och se till att du får spells var fjärde level istället för varannan och voilá, du har en dubbelt så hög max level utan några egentliga förändringar. Fast vad var poängen med det nu igen...?

Medlem
Skrivet av Plimp:

Jag gick in på doms hemsida och fick en trojan i datorn

Fick en jag med :S

Inaktiv
Skrivet av kattbaj666:

perfect world är bäst och wow är för folk som är dumma och slösar pengar på ett spel som har svin låg max lvl och laggar som fan med sämsta grafiken och mycket mer ja har testat massa mmo och trötnat som wow . zu online hittas på www.igg.com . hellgate london . och nåra ja inte kommer i håg namnen på.perfect world har bättre grafik än wow och är gratis va fan mer kan man kräva av det:P:).glömde att till wow måste du först köpa installation cd och sen alla uppdateringar typ 300 sen 200 sen 300 sen150 och snart blir det väll 8540300kr för allt^^

Ja, visst är det lätt att säga så när det är för svårt för en liten p12a som du att ens förstå questerna på wow då det krävs att man kan engelska. Och kanske finns det en anledning att spelet kostar pengar ? På wow uppgraderar man spelet regelbundet och nya patcher kommer väl drygt varannan månad, patcher som innehåller nya classuppgraderingar osv.

Angående wows grafik relaterad med PW's grafik så kan du få minst lika bra grafik på wow om du har en bra dator och inte nån jävla windows 98a som du kanske har.

Wow skiljer sig väldigt mycket från PW. På PW verkar allt handla om att lvla, vilken det också gör till en viss del på wow. Men när du är i Max-lvl på wow kan du börja köra seriöst Player V. Player som är riktigt grymt på alla sätt. Du kan också börja med raiding som innebär att du måste sammarbeta med en stor grupp andra människor för att kunna lyckas. Boss fightsen i raids är helt outstanding från vad jag har sett i andra spel, och raidsen är väldigt välarbetade. Så kanske är det just det som P112or inte tycker om hos WoW, man måste tänka , man kan inte gå runt och bara kötta tills du en dag efter 3 års farmande äntligen är i PWs max lvl.

På PW däremot verkar du typ kunna lvla hur långt som helst, och det börjar redan bli grymt svårt att lvla vid lvl 50 ( jämför 50-51 på PW som 79-80 på wow )

Visst Pw är ett bra Wannabe spel till wow, som så många andra liknande spel är. PW är ett bland mängden, en mängd som aldrig ens kan mäta sig med WoW.

"Alla wowspelare är dumma i huvudet för att dem betalar 100 spänn i månaden på ett spel" OMG ?!
Ett nytt Xbox 360 spel och PC spel för den delen också kostar 500-600 spänn , det är ett halvårs speltid på WoW. Spelar man ett vanligt spel i 6 månader ? Nej. Med andra ord är wow inte alls dyrt för WoW spelar man år inte månader. Kanske är det dock dyrt för P12orna som får 20 kronor i veckopeng.

Inaktiv

Själv kör jag Perfect World International. Dom ligger lite efter malaysias originalversionen men iaf. Jag har en lvl 72 cleric på Heaven's Tear och har spelat sen i julas Det är ett kul spel men jag tycker det är lite synd att allt handlar bara om att tillverka saker och ting. Man får inte epics av bossarna utan bara molds, material och lite andra halvbra grejer. Det är ju inte heller gratis eller det beror på hur man ser det. Själv spenderar jag väldigt mycket tid och pengar i spelets Cash-shop där i stort sätt alla mounts finns flygande som gående. Sen finns det ju även kläder och annat smått och gott där. Jag fick tex en Scarlet Ninetails som är en väldigt ovanlig ground mount när jag köpte ett par Huge Rainbow Eggs som är tillgängliga tills på onsdag.

Edit: Man kan inte heller köpa hus som det stod i ett tidigare inlägg. Det man kan göra är att ta över olika områden med sin guild alias faction och genom att ta över ett område så får man en stor summa pengar och man får även tillgång till speciella recept i just det området.

Inaktiv
Skrivet av Exeron:

roligt att man ser på screenshot att spelet har dubbelt så bra grafik som WoW, men det är vel mycket roligare att betala 100 spänn i månaden...

Det var nog fan den dummaste kommentaren någonsin. Fifan, gräv ner dig i en grop bara.

Medlem

Jag testade Perfect World i closed beta, det tilltalade mig inte direkt, kanske bättre nu?

Medlem

Hah, försökte registrera mig men när jag skrev in min email så skrev den "EMAIL BANNED". Jag har aldrig varit på deras sida förut ;O

Dessutom, vad ska dem med identifikations grejen till?

Inaktiv

Hörni! Om ni gillar Perfect World, borde ni testa Ether Saga online!

Det är höööög mysfaktor på det!


signatur

Zeelinah

Medlem

"Nya WoW"
Jo tack, lycka till.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

Tycker det är gulligt att folk ser WoW som något första-bästa- haha. Hur som helst:

Jag har spelat Perfect World International ett tag nu och det är sällan man stöter på svenskar vilket jag tycker är synd. Jag valde först Cleric och är i skrivande stund level 80. Maxlevel är väl 105 om jag inte minns rätt? Men bestämde mig för att börja med en Archer (level 67 i skrivande stund.) Kan också tillägga att jag bara gör dagliga (bh och crazy stone) och drar en level per dag så det tar inte så lång tid som folk verkar tro här men det beror ju såklart på hur van du är som spelare.

http://www.youtube.com/watch?v=ITyoOHwf6Xo

(Lost City server - PvP)

Medlem
Skrivet av gurkoz:

Kollade lite på screenshots och allt kändes ju otroligt "glow'at" och "Blur'at".

http://www.perfectworld.com.my/downloads-screenshots.asp

Håller med till 100%. Inte något som tilltalar mig alls, men förmodar att asiater tycker om det, då en klar majoritet av alla asiatiska MMOGs har den typen av grafik.


signatur

The Presidents - World of Warcraft Classic

12
Skriv svar