Titanfall 2 är "lovande med mycket movement"

Robot
Titanfall 2 är "lovande med mycket movement"

FZ har spelat Respawns andra shooter.

#titanfall-2, #ea


Medlem
Titanfall 2 är "lovande med mycket movement"

Lite läskigt att se Calle Johansson-Sundelius så nära i HD sådär, hans skönhet är för stark. Bra klipp, tummen upp!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av nils45:

Lite läskigt att se Calle Johansson-Sundelius så nära i HD sådär, hans skönhet är för stark. Bra klipp, tummen upp!

Haha, sorry, micksladden är kort. Ska snacka mer om det senare.


signatur
Medlem

Låter härligt. Hoppas det kommer igång med en ordentlig spelarbas. Tyckte att det första Titanfall var riktigt roligt men tyvärr verkade det inte som att många höll med mig.

Måste ju fråga också: Är det fortfarande bara 6v6 med bottar? Eller är det riktig multiplayer nu? Det hade jag ju ett problem med i ettan.

Medlem

"lovande med mycket movement"
Vad blir det egentligen på svenska? (Jag undrar på riktigt!)


signatur

autograph

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av lolBEEF:

Låter härligt. Hoppas det kommer igång med en ordentlig spelarbas. Tyckte att det första Titanfall var riktigt roligt men tyvärr verkade det inte som att många höll med mig.

Måste ju fråga också: Är det fortfarande bara 6v6 med bottar? Eller är det riktig multiplayer nu? Det hade jag ju ett problem med i ettan.

Vi spelade 6 vs 6, så vågar inte kommentera det. Ska spela ner i veckan. Första var riktigt trevligt men spelarbasen för liten, som du sa.

Skrivet av autograph:

"lovande med mycket movement"
Vad blir det egentligen på svenska? (Jag undrar på riktigt!)

Att det bygger vidare på ett bra grundkoncept och lägger till mer rörelsemöjligheter till fots med änterhake. Typ så.


signatur
Medlem

Fan känns efter Overwatch som att alla multiplayerspel borde/måste köra async multiplayer i den stilen där olika spelstilar får plats i samma match. Känns som det är framtiden, och Titanfall står kvar.


signatur

subterranean homesick alien

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Preed:

Fan känns efter Overwatch som att alla multiplayerspel borde/måste köra async multiplayer i den stilen där olika spelstilar får plats i samma match. Känns som det är framtiden, och Titanfall står kvar.

Smaksak? Själv har jag svårt för Overwatch:s så tydligt utmejslade funktioner/karaktärer. Tror dock det finns plats för båda typerna.


signatur
Medlem
Skrivet av Preed:

Fan känns efter Overwatch som att alla multiplayerspel borde/måste köra async multiplayer i den stilen där olika spelstilar får plats i samma match. Känns som det är framtiden, och Titanfall står kvar.

Tror du menar asymmetrisk, inte asynkron.

Medlem
Skrivet av telison:
Skrivet av Preed:

Fan känns efter Overwatch som att alla multiplayerspel borde/måste köra async multiplayer i den stilen där olika spelstilar får plats i samma match. Känns som det är framtiden, och Titanfall står kvar.

Tror du menar asymmetrisk, inte asynkron.

Jag tror du har rätt.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Preed:

Fan känns efter Overwatch som att alla multiplayerspel borde/måste köra async multiplayer i den stilen där olika spelstilar får plats i samma match. Känns som det är framtiden, och Titanfall står kvar.

Smaksak? Själv har jag svårt för Overwatch:s så tydligt utmejslade funktioner/karaktärer. Tror dock det finns plats för båda typerna.

Jo, men kanske kan man ge plats för mer asymmetrisk gameplay utan att nödvändigtvis göra det överdrivet... telegraferat? Tydligt eller cartoony. Kanske bara mer att man har klasser som Battlefield/Titanfall fast som är mycket mer distinkta.

Hur som helst finns det säkert plats för båda typerna. Men vore gött med mer assymetri i multiplayer shooters, och plats för flera i multiplayer shooters.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar