Klart – då släpps Playstation VR

Robot
Klart – då släpps Playstation VR

Flera storspel redo när Sonys virtual reality-hjälm släpps.

#sony, #star-wars-battlefront, #final-fantasy-xv, #batman-arkham-vr, #resident-evil-7


KoP
Medlem
Klart – då släpps Playstation VR

Ugh. Kostar mer än själva konsolen så det blir till att vänta tills priset sjunker.

Medlem

Kommer säkert krävas en PS4 Neo för att få vettig prestanda... och då får du lägga på lika mycket till i pris....

Medlem
Skrivet av KoP:

Ugh. Kostar mer än själva konsolen så det blir till att vänta tills priset sjunker.

ja fifan hur tänker dom

Medlem

Satt o funderade lite...från visningen av Star Trek: Bridge Crew (VR-demot). De vill väl visa hur kul det är att spela VR-spel i soffan tillsammans med vänner. Fyra personer med varsin konsol och varsitt VR-headset sitter i samma rum och verkar ha riktigt ball med spelet....men hur realistiskt är egentligen detta scenario. Speciellt med prislappen....jag kommer vänta ett tag med hela VR-grejen.

Medlem

Playstation VR är faktiskt riktigt bra! Testade för ett par veckor sedan och blev imponerad av hur bra den är med tanke på vad riktpriset varit. Tror absolut det här kan vara den VR lösning som sätter igång VR för alla

Medlem

Hur kommer det fungera i Battlefront tro? Springer man som vanligt med kontrollen men tittar med hjälmen?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Ambassadör
Xbox

Jag har ju inte mycket till övers för VR, men hur står det här sig mot en HTC Vive/ OR inkopplad i en Xbox Scorpio?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av KoP:

Ugh. Kostar mer än själva konsolen så det blir till att vänta tills priset sjunker.

ja fifan hur tänker dom

Ska dom dra ner priset till under vad konsolen kostar så kommer den inte att vara nog bra bild för att man ska kunna använda den utan att få huvudvärk osv.
Både Oculus Rift och HTC Vive kostar mellan 2-3ggr mer än PS VR, så jag tycker att detta priset är helt rätt.
Du får en PS4 + PS VR för priset som du betalar för enbart Oculus Rift (och där krävs en dator som sedan kostar minst lika mycket som headsetet själv för att driva hela rasket).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av KoP:

Ugh. Kostar mer än själva konsolen så det blir till att vänta tills priset sjunker.

ja fifan hur tänker dom

Ska dom dra ner priset till under vad konsolen kostar så kommer den inte att vara nog bra bild för att man ska kunna använda den utan att få huvudvärk osv.
Både Oculus Rift och HTC Vive kostar mellan 2-3ggr mer än PS VR, så jag tycker att detta priset är helt rätt.
Du får en PS4 + PS VR för priset som du betalar för enbart Oculus Rift (och där krävs en dator som sedan kostar minst lika mycket som headsetet själv för att driva hela rasket).

Hur får du 9500 till 3x mer än 4500?

Medlem

Har ni helt övergett vrgeeks.se eller? Förväntande mig få en genomgång av VR spel från e3 nu under dagen... Men fortfarande är "se kosläppet i VR" som aktuell nyhet.

Medlem
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Dave Lister:
Skrivet av SWEBarb:
Skrivet av KoP:

Ugh. Kostar mer än själva konsolen så det blir till att vänta tills priset sjunker.

ja fifan hur tänker dom

Ska dom dra ner priset till under vad konsolen kostar så kommer den inte att vara nog bra bild för att man ska kunna använda den utan att få huvudvärk osv.
Både Oculus Rift och HTC Vive kostar mellan 2-3ggr mer än PS VR, så jag tycker att detta priset är helt rätt.
Du får en PS4 + PS VR för priset som du betalar för enbart Oculus Rift (och där krävs en dator som sedan kostar minst lika mycket som headsetet själv för att driva hela rasket).

Hur får du 9500 till 3x mer än 4500?

Jag sade aldrig att den kostar 3 gånger så mycket, jag sade 2-3 gånger mer, dvs allt mellan 2 och 3 gånger så mycket (eftersom jag inte hade det exakta priset i skallen).


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av Emret:

Kommer säkert krävas en PS4 Neo för att få vettig prestanda... och då får du lägga på lika mycket till i pris....

Njah, efter vad jag förstått så får du förutom headsetet en grej att koppla in för att "avlasta" PS4:an, dvs mer pompom-kraft också och PSVR är med all sannolikhet kraftigt "subventionerat", dvs de räknar med att tjäna "tillbaka" pengar på hårdvaran genom spelförsäljningen och försäljning av PS4:or.
...och jämfört med PC-lösningarna är det ju betydligt lägre upplösning, vilket definitivt är ett problem eftersom Oculus i mitt tycke fortfarande har på tok för låg upplösning. Men PSVR är ju betydligt mer "casual"-inriktat. Ser bla fram emot EVE Valkyrie (trots att det tydligen är en arena-shooter, inte riktigt min grej) som förvisso kommer på PC också.
...men när generation 2 (StarVR?) kommer till PC och Star Citizen släpps i seriöst spelbar version lär vi väl alla sitta där med hjälmar och se lika fåniga ut som när vi greppade wiimoten första gången (och andra, och tredje...)

Medlem
Skrivet av ulrik.borg:
Skrivet av Emret:

Kommer säkert krävas en PS4 Neo för att få vettig prestanda... och då får du lägga på lika mycket till i pris....

Njah, efter vad jag förstått så får du förutom headsetet en grej att koppla in för att "avlasta" PS4:an, dvs mer pompom-kraft också och PSVR är med all sannolikhet kraftigt "subventionerat", dvs de räknar med att tjäna "tillbaka" pengar på hårdvaran genom spelförsäljningen och försäljning av PS4:or.
...och jämfört med PC-lösningarna är det ju betydligt lägre upplösning, vilket definitivt är ett problem eftersom Oculus i mitt tycke fortfarande har på tok för låg upplösning. Men PSVR är ju betydligt mer "casual"-inriktat. Ser bla fram emot EVE Valkyrie (trots att det tydligen är en arena-shooter, inte riktigt min grej) som förvisso kommer på PC också.
...men när generation 2 (StarVR?) kommer till PC och Star Citizen släpps i seriöst spelbar version lär vi väl alla sitta där med hjälmar och se lika fåniga ut som när vi greppade wiimoten första gången (och andra, och tredje...)

Enligt Eurogamer så är den externa källan inte alls något extra kraftpaket till PS4.... http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-what-do...

1
Skriv svar