Eagle Flight VR

Robot
Eagle Flight VR

Drömt om att flyga som en fågel? Ubisoft tar sikte på virtuell verklighet med en hisnande pippisimulator.


Medlem
Eagle Flight VR

Ser bra ut, hoppas bara på bra gameplay med.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Det läpps alltså för Vive också? Fantastiska nyheter! Blev rätt orolig när de plockade upp Oculus-folket på scen för att visa spelet, är lite för många spel coola som är exklusiva till Rift i dagsläget..

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:

Det läpps alltså för Vive också? Fantastiska nyheter! Blev rätt orolig när de plockade upp Oculus-folket på scen för att visa spelet, är lite för många spel coola som är exklusiva till Rift i dagsläget..

/ LordDaimos

/ chrille_1994

Medlem

Rikemans multiplayer

Medlem

Ser coolt ut. Är nog roligt en stund, kanske ända upp till ett par timmar. Sen då? Tycker det är väldigt många VR-spel som bygger på en liten, rolig idé och sen blir det inte så mycket mer av det...

Har ni sett några bra spel till VR som ser ut att ha lite större mängd speltimmar i teorin? Tänker mig typ The last of us, eller kanske som Uncharted spel-längdmässigt... Är sugen på VR men samtidigt inte, tycker att utbudet på AAA-titlar är skralt men jag kanske har missat massor?


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Häftigt, men vet inte om mitt balanssinne skulle klara av att


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Ser coolt ut. Är nog roligt en stund, kanske ända upp till ett par timmar. Sen då? Tycker det är väldigt många VR-spel som bygger på en liten, rolig idé och sen blir det inte så mycket mer av det...

Har ni sett några bra spel till VR som ser ut att ha lite större mängd speltimmar i teorin? Tänker mig typ The last of us, eller kanske som Uncharted spel-längdmässigt... Är sugen på VR men samtidigt inte, tycker att utbudet på AAA-titlar är skralt men jag kanske har missat massor?

Tänk ändå på att VR är rätt så nytt, så det kommer nog fler och större spel som är speciellt anpassat för VR. Spel som inte kräver att man springer runt för mycket är ju speciellt bra för VR, som flygspel, bilspel och även space sims, där t.ex Elite Dangerous är helt underbart i VR. Sedan finns det ju flera bilspel som stödjer VR (mer eller mindre), de jag själv spelat med min Vive är Euro Truck Sim 2 och Assetto Corsa. Den senare kräver en mod (Revive) men funkar med lite tweaking. Finns mycket mer att välja på också, men som sagt, det kommer komma mer och mer. Lucky's Tale är ett riktigt roligt plattformsspel för Oculus (som går att köra på Vive felfritt med Revive)... även småspelen kan man spendera timmar på...

1
Skriv svar