Stängda alphan för Battlefield 1 är här!

Robot
Releasehästryttare
Stängda alphan för Battlefield 1 är här!

Vill se skeppen!

Medlem

Helt ärligt är jag den enda som inte kan bry mig mindre om battlefield serien? Den har gått ner sig så mycket samt att EA är så sjukt giriga med DLCs och skit.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Devan:

Vill se skeppen!

Är inte med i den stängda alphan. Samma karta som visades på E3.


signatur
Medlem

Inget i min låda heller.. :=(

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Helt ärligt är jag den enda som inte kan bry mig mindre om battlefield serien? Den har gått ner sig så mycket samt att EA är så sjukt giriga med DLCs och skit.

Du är inte den enda med all säkerhet. Däremot kommenterar de flesta som inte bryr sig i en artikel som handlar om ett spel de inte bryr sig om.

Kan inte minnas senast jag kommenterade något om Pokemon serien som jag inte alls bryr mig om.

Medlem

hitta min igår i spam boxen har installerat men ej hunnit testa
För av någon anledning installeras också en win update fast jag har winupdates på OFF sen strula ju så klart Nvidia experiance när jag var tvungen att installera nya drivisar.

Medlem

Nu får det räcka med EA bullshit, inget verkar jätte nytt om man säger så! Det mesta ser kopierat ut från BF4, men med andra skins. Så har det vart ända sen BF3. Sen vill jag inte bli mjölkad längre med DLC o ditten och datten! Önskar alla andra som införskaffar happy playtime.

Ps BF Veteran.

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Vercadi:

Helt ärligt är jag den enda som inte kan bry mig mindre om battlefield serien? Den har gått ner sig så mycket samt att EA är så sjukt giriga med DLCs och skit.

Du är inte den enda med all säkerhet. Däremot kommenterar de flesta som inte bryr sig i en artikel som handlar om ett spel de inte bryr sig om.

Kan inte minnas senast jag kommenterade något om Pokemon serien som jag inte alls bryr mig om.

Mitt hopp lever vidare i tro att battlefield can be great again!

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Vercadi:

Helt ärligt är jag den enda som inte kan bry mig mindre om battlefield serien? Den har gått ner sig så mycket samt att EA är så sjukt giriga med DLCs och skit.

Du är inte den enda med all säkerhet. Däremot kommenterar de flesta som inte bryr sig i en artikel som handlar om ett spel de inte bryr sig om.

Kan inte minnas senast jag kommenterade något om Pokemon serien som jag inte alls bryr mig om.

Är det ens möjligt att kunna vara ointresserad av Pokémon?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av FunnyBoy:

Nu får det räcka med EA bullshit, inget verkar jätte nytt om man säger så! Det mesta ser kopierat ut från BF4, men med andra skins. Så har det vart ända sen BF3. Sen vill jag inte bli mjölkad längre med DLC o ditten och datten! Önskar alla andra som införskaffar happy playtime.

Ps BF Veteran.

Sånt här tycker jag är intressant. DLC-diskussioner tagna åt sidan, vad skulle du vilja se Battlefield innovera på? Många verkar ha en bestämd åsikt att ett nytt 1942 fast med dagens grafik skulle vara det ultimata släppet men då skulle verkligen inte stå still. Ingen kritik mot dig, jag är genuint nyfiken på hur man kan ta serien vidare då jag själv lirat den otaliga timmar.


signatur
Medlem

Åh vill ha en invite ge mig... nuuuu

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FunnyBoy:

Nu får det räcka med EA bullshit, inget verkar jätte nytt om man säger så! Det mesta ser kopierat ut från BF4, men med andra skins. Så har det vart ända sen BF3. Sen vill jag inte bli mjölkad längre med DLC o ditten och datten! Önskar alla andra som införskaffar happy playtime.

Ps BF Veteran.

Sånt här tycker jag är intressant. DLC-diskussioner tagna åt sidan, vad skulle du vilja se Battlefield innovera på? Många verkar ha en bestämd åsikt att ett nytt 1942 fast med dagens grafik skulle vara det ultimata släppet men då skulle verkligen inte stå still. Ingen kritik mot dig, jag är genuint nyfiken på hur man kan ta serien vidare då jag själv lirat den otaliga timmar.

I mitt tycke iallafall är detta BF1 ett stort snäpp i rätt riktning att ta sig vidare. Sen finns det gnällungar som inte tycker det inte är historiskt korrekt. (ex. att alla springer omkring med Smg´s.) men man måste för helvete tänka på spelvärdet också och spelglädjen. Gå och spela krypskytte spel istället för dem som gnäller om det. Helt rätt av dice/Ea att använda sig av första världskriget. Ska man gå vidare på annat sätt måste vi blicka ännu tidigare eller så måste dem skapa ett helt spel baserat på någonting som inte är verklighetsbaserat eller har skett, BF2142 exempel på detta.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FunnyBoy:

Nu får det räcka med EA bullshit, inget verkar jätte nytt om man säger så! Det mesta ser kopierat ut från BF4, men med andra skins. Så har det vart ända sen BF3. Sen vill jag inte bli mjölkad längre med DLC o ditten och datten! Önskar alla andra som införskaffar happy playtime.

Ps BF Veteran.

Sånt här tycker jag är intressant. DLC-diskussioner tagna åt sidan, vad skulle du vilja se Battlefield innovera på? Många verkar ha en bestämd åsikt att ett nytt 1942 fast med dagens grafik skulle vara det ultimata släppet men då skulle verkligen inte stå still. Ingen kritik mot dig, jag är genuint nyfiken på hur man kan ta serien vidare då jag själv lirat den otaliga timmar.

Själv tycker jag BF1 verkar vara typ ett modernt "bf1942".
Unger vad man skulle kunn a ha väntat sig.
Det som gör mig glad är att man skippar modernkrigsföringen med målsökande misiler och varnings och heatsignals larm överallt.

Jag är positiv än så länge. Jag hoppas dom skippar premium och banor som måste köpas


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av papaz1:
Skrivet av Vercadi:

Helt ärligt är jag den enda som inte kan bry mig mindre om battlefield serien? Den har gått ner sig så mycket samt att EA är så sjukt giriga med DLCs och skit.

Du är inte den enda med all säkerhet. Däremot kommenterar de flesta som inte bryr sig i en artikel som handlar om ett spel de inte bryr sig om.

Kan inte minnas senast jag kommenterade något om Pokemon serien som jag inte alls bryr mig om.

Har du läst någon The Division artikel på senaste?

Medlem

Om man inte vill ha spelet så låt bara bli att köpa det istället för att gnälla. Vissa andra vill faktiskt ha det (några miljoner pers troligtvis), tycker det räcker om dom skriver här istället för alla haters


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FunnyBoy:

Nu får det räcka med EA bullshit, inget verkar jätte nytt om man säger så! Det mesta ser kopierat ut från BF4, men med andra skins. Så har det vart ända sen BF3. Sen vill jag inte bli mjölkad längre med DLC o ditten och datten! Önskar alla andra som införskaffar happy playtime.

Ps BF Veteran.

Sånt här tycker jag är intressant. DLC-diskussioner tagna åt sidan, vad skulle du vilja se Battlefield innovera på? Många verkar ha en bestämd åsikt att ett nytt 1942 fast med dagens grafik skulle vara det ultimata släppet men då skulle verkligen inte stå still. Ingen kritik mot dig, jag är genuint nyfiken på hur man kan ta serien vidare då jag själv lirat den otaliga timmar.

I mitt tycke iallafall är detta BF1 ett stort snäpp i rätt riktning att ta sig vidare. Sen finns det gnällungar som inte tycker det inte är historiskt korrekt. (ex. att alla springer omkring med Smg´s.) men man måste för helvete tänka på spelvärdet också och spelglädjen. Gå och spela krypskytte spel istället för dem som gnäller om det. Helt rätt av dice/Ea att använda sig av första världskriget. Ska man gå vidare på annat sätt måste vi blicka ännu tidigare eller så måste dem skapa ett helt spel baserat på någonting som inte är verklighetsbaserat eller har skett, BF2142 exempel på detta.

Klagar inte på tidseran, men vi får väl se hur mycket DLC dom kommer att släppa som (kanske-kanske inte) splittrar spelarbasen osv.

Medlem

Det måste vara något fel. jag är inte med


signatur

Meep!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av FunnyBoy:

Nu får det räcka med EA bullshit, inget verkar jätte nytt om man säger så! Det mesta ser kopierat ut från BF4, men med andra skins. Så har det vart ända sen BF3. Sen vill jag inte bli mjölkad längre med DLC o ditten och datten! Önskar alla andra som införskaffar happy playtime.

Ps BF Veteran.

Sånt här tycker jag är intressant. DLC-diskussioner tagna åt sidan, vad skulle du vilja se Battlefield innovera på? Många verkar ha en bestämd åsikt att ett nytt 1942 fast med dagens grafik skulle vara det ultimata släppet men då skulle verkligen inte stå still. Ingen kritik mot dig, jag är genuint nyfiken på hur man kan ta serien vidare då jag själv lirat den otaliga timmar.

Dom verkar ju införa en lite förändringar av vad jag sett och läst men grundprincipen är väl densamma. Inget fel i detta men jag har svårt att komma på game changing mechanics såhär snabbt bara. Det jag är mest trött på och klagar över är allt skit med DLC´s och kartor osv. Ja menar, när någon som älskar Star Wars sen barn blir imponerad över hur fin grafiken är på Battlefront men tröttnar efter max 3h på att spelet är ett skal när det kommer till innehåll så vet man hur långt det gått. Battlefront är ju av samma utvecklare och hämtar ju inspirationen lite från BF kanske. Tro mig inte fel BF4 har väldigt mycket innehåll men det var inte mycket som gjorde att man ville spela det om och om igen som med BF2 som även levde längre. Kanske dock för att det var game breaking för den tiden.

Hur jag hade velat se ett FPS spel är tex att man tjänar pengar i spelet (spelvaluta ej riktiga pengar) beroende på om man klarar uppgifter, kills etc och dessa sedan går till att låsa upp olika vapen, skins till dom, kläder, armor mm. Dvs att man inte låser upp ett vapen vid en viss rank utan kan avgöra om man vill spara sina pengar till att köpa ett bättre vapen som är dyrare än låsa upp alla vapen innan detta. Lite svårt att förklara men ni förstår säkert vad jag menar. Finns mycket man kan göra.

Men till slut får alla spela det dom vill och vara glada, nu har jag själv återvänt till Witcher 3 igen, undrar varför!

Gnällkuk

Hur kunde man få chansen till alphan? Visste inte ens att man kunde skriva upp sig.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Pröjsat vartenda Premium för BF3 och BF4, och massa Veteranskit till 2142 och BF2... Och så inget tillgång alls, säkert Örjan, 43 år som spelar BF4 på helgerna, har nog allt fått ett brev i inkorgen att han är lyckligt lottad till Alphan...

Medlem

Förstår inte varför folk blir så arga? Om ni är besvikna pga tidigare upplevelser i serien så behöver ni inte köpa det.

Jag är sugen att köpa spela men inte så mycket att jag kommer betala fullpris som det är just nu. Kommer nog vänta tills priset halverats iaf.

Medlem
Skrivet av tricky:

Hur kunde man få chansen till alphan? Visste inte ens att man kunde skriva upp sig.

Är väl random för dem som har ett account på origin Alt. äger ett BF spel.

Medlem
Skrivet av erson:
Skrivet av tricky:

Hur kunde man få chansen till alphan? Visste inte ens att man kunde skriva upp sig.

Är väl random för dem som har ett account på origin Alt. äger ett BF spel.

Jag kontakta EA support och försökte gnälla till mig en nyckel, det sket sig, men det hade med att göra om man signa upp för alphan via battlelog för några månader sedan tydligen.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Pröjsat vartenda Premium för BF3 och BF4, och massa Veteranskit till 2142 och BF2... Och så inget tillgång alls, säkert Örjan, 43 år som spelar BF4 på helgerna, har nog allt fått ett brev i inkorgen att han är lyckligt lottad till Alphan...

Håller med.. har samma och en polare som inte ens spelar mycket BF4 fick en nyckel och testar just nu

Medlem

Kommer vi få någon CQC?
Blir det mysiga bunkrar att springa i ?

Medlem

Hoppas mest på mindre fordon. Vill att dom fokuserar på soldiers vs soldiers inte soldier vs tank,attackheli etc etc. Fordonen förstör mycket tycker jag när man ser en snubbe sitta o campa i sin helikopter med 80/1 k/d. Vill inte att alla fordon ska försvinna hoppas bara dom tonar ner på skiten. Vart för mycket i bf4 men det är min åsikt bara.

Medlem

Glömde nämna att jag hoppas även dom gör som man inte kan bli "spotted" så lätt. Kanske göra så att bara scout klassen kan "spotta" andra spelare. Kul när det lyser en orange prick ovanför huvet mitt på slagfältet hela tiden.

Medlem

hoppas dom går mer vietnam i denna, om inte så blir tom jag besviken och jag har alla battlefield. och nej, inte heller jag fick smaka på alphan men det är ju open beta snart. bara man signar in på battlefield insider


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av sgt_lol:

Hoppas mest på mindre fordon. Vill att dom fokuserar på soldiers vs soldiers inte soldier vs tank,attackheli etc etc. Fordonen förstör mycket tycker jag när man ser en snubbe sitta o campa i sin helikopter med 80/1 k/d. Vill inte att alla fordon ska försvinna hoppas bara dom tonar ner på skiten. Vart för mycket i bf4 men det är min åsikt bara.

Är väl bara slå på infantry only i serverfiltret, behöver ju inte bygga spelet med mindre fordon för det.

12
Skriv svar