Lord of the Rings Online: Hur ligger det till hos oss på FZ?

Medlem

Drog 50 för någon vecka sedan så nu är det dags att styra upp grand master på prof, grinda deeds och raida!

Naraphor på Snowbourn btw
http://www.sainminuial.se


signatur

tjenare!

Inaktiv

Hej, jag undrar bara om det är sådär cp så man får 30 dagars speltid gratis men man måste ändå köpa ett gamecard för att aktivera sitt konto typ (som på wow)? Har nämligen råd med antingen spelet eller gamecard ^^ Om ingen har nån sån där buddykey och är snäll då, alltså...

Medlem

Det skall komma med 30 dagars speltid.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Man brukar behöva regga sitt kreditkort/gamecard för att man ska kunna spela oavbrutet eller något sånt. De tar ju inte betalt för de där 30 dagarna iaf.

Medlem

Om du köper spelet och får 30dagars "gratis" speltid så behöver du bara aktivera spelet med cd-nyckeln och då "känner den av" att du har 30dagars speltid gratis. Ingen regg av gamecard eller kreditkort alls för att börja spela, så gjorde jag med min SE. Fick 45dagar gratis, installerade, skrev in cd-nyckeln och aktiverade kontot och sedan spelade. Köpte Life-time sista dagen innan alla 45dagar hade gått - men naturligtvis behövs kreditkort sedan för att spela månadsvis eller för en Life-time subscription, alt. gamecard för månadsvis..


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

Jag lirar just nu på en 7-dagars trial, och hittils har det varit kul.
När studiebidraget kommer jag trodligtvis att köpa det+gamecard.

Vad spelar ni alla som? Vad gillar ni mest (class/ras specifikt)?

Medlem

Tyckte att det var rätt nice i betan men jag har alltid otur när jag kommer med i betor som är lovande för plötsligt vill alla polare spela alla möjliga roliga spel med mig.

Medlem
Skrivet av nibbe:

Vad spelar ni alla som? Vad gillar ni mest (class/ras specifikt)?

Jag spelar som Wood Elf (Hunter) och är på lvl 50. Skall sedan fortsätta på min Minstrel (också en Wood Elf), som för närvarande är på lvl 26.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av nibbe:

Vad spelar ni alla som? Vad gillar ni mest (class/ras specifikt)?

Jag spelar som Wood Elf (Hunter) och är på lvl 50. Skall sedan fortsätta på min Minstrel (också en Wood Elf), som för närvarande är på lvl 26.

Jag har börjat spela med en Human hunter och är lvl 8. Kan man ha pets längre fram?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Nej, inte som Hunter. Det är Lore mastern som är LotRo's pet-snubbe (kan ha t ex en björn eller en fågel). Sedan kan Captain's ha en allierad AI-snubbe som springer efter också.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Hmm får ta och testa trailen nu. Verkar ligga bra till hos FZ medlemmar.

Medlem

Skitspel tyvärr :/

Medlem
Skrivet av MiSj:

Skitspel tyvärr :/

Skulle du inte kunna motivera varför du tycker det? Att bara skriva skitspel är inte speciellt informativt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag kan dra det vanliga:
- ingen content efter 50.
- Den lilla som finns är inte kul o grinda.
- armor seten ser ut som skit, då menar jag verkligen skit.
- communityn är "ny" så du får lära dom allt.
- SJUTTIOELFTE gången du förklarar NbG systemet vill du bara skrika.
- TVÅHUNDRAELFTE gången du spelar med klasser som inte har nån koll på vad dom gör vill du skrika ännu högre, dvs hunter som drar aggro, captains som vill tanka eller nått annat lustigt.
- pvpn är färglös.
- craftingen är även den färglös då det jobbiga är att farma resources.

Det är ett bra spel för folk som är nya men för folk som är inne på sitt 2-10:e MMO är det alldeles för simpelt.

Där har du lite mer informativt

Medlem

Tja, en del av det är bara din åsikt och en del kommer det mer av/förändringar om senare. Pacthen/tillägget som lägger till bok 11 t ex. Raider är det som är den främsta sysslan efter 50, lvla upp farmingen och hjälpa de andra i sitt Kinship. (Det är klart, är man inte med i ett Kinship, så är det mindre att göra. Både pga att man inte har några att hjälpa och pga att det är svårare att få ihop samspelta raid-grupper.)

Skrivet av MiSj:

- communityn är "ny" så du får lära dom allt.
- SJUTTIOELFTE gången du förklarar NbG systemet vill du bara skrika.
- TVÅHUNDRAELFTE gången du spelar med klasser som inte har nån koll på vad dom gör vill du skrika ännu högre, dvs hunter som drar aggro, captains som vill tanka eller nått annat lustigt.

Att communityn är ny, nja, visst finns det nya spelare som inte vet hur de skall spela sina klasser, men det är ngt som jag har märkt av först nu på sistone, säg från augusti och framåt. Annars så känner iaf jag att de flesta spelare vet hur de skall göra. Iaf från 30 och uppåt och det är då det börjar bli viktigt, innan dess så är det inte speciellt många svåra quests. Den första längre instancen är t ex på lvl 25 eller var det nu var. Men den klarar man utan att köra strikt efter klassmanualen.

Skrivet av MiSj:

- pvpn är färglös.
- craftingen är även den färglös då det jobbiga är att farma resources.

Här kan jag hålla med dig. Delvis iaf. Craftingen skulle behöva göras om, den är inte speciellt bra nu. Ang PvP, den är inte gjord på samma sätt som i andra spel och har en annan stil som passar en del och inte andra. Jag tycker den är Ok, men sedan så spelar jag spelet först och främst för storyn också.

Skrivet av MiSj:

Det är ett bra spel för folk som är nya men för folk som är inne på sitt 2-10:e MMO är det alldeles för simpelt.

Det är flera i vårt Kinship som lämnat WoW för LotRo, så det stämmer inte på alla. En del kanske tycker om enkelheten, en del vill ha det mer komplext och då passar det inte. Så den punkten kanske stämmer in på dig, men långt ifrån alla spelare.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Ja självklart är det mina åsikter conthox.
Svårt för mig att skriva om vad Nisse på hörnet tycker om spelet.

Rörande communityt är när jag tänker efter det absolut det värsta jag varit med om.
Jag har spelat 7-8 olika MMOs så jag har lite på fötterna vad det gäller detta.

Nu finns det självklart folk som vet hur man agerar och sköter sig. Men jag har aldrig fått så mycket skit slängd i ansiktet som i LOTro när jag förklarat NbG systemet för folk som ÄNDÅ inte efter min förklaring kör med det.

Även i vissa kinships får man lära sina medlemmar hur ett MMO funkar.

Självklart finns det bra saker med spelet, kapitlen är kanon även om det är sjukt att items rewarden ifrån dessa inte är lvl requirade. Det finns en mini lvl för att påbörja questen men alldeles för tidigt. Så med ett par schyssta polare har du fet gear tidigt, jobbiga är att alla quest rewards i 5-6 lvls är helt ointressanta om ni använder er av "kapitel-items".

Conthox du säger att man pysslar med raids som lvl 50.
Ja all den contenten räcker ju 2 veckor.

Sen förstår jag inte hur kapitel 10 nästan enbart var pvp uppgraderingar. Helt ointressant då pvpn inte ger ett smack.

Medlem
Skrivet av MiSj:

Ja självklart är det mina åsikter conthox.
Svårt för mig att skriva om vad Nisse på hörnet tycker om spelet.

Rörande communityt är när jag tänker efter det absolut det värsta jag varit med om.
Jag har spelat 7-8 olika MMOs så jag har lite på fötterna vad det gäller detta.

Nu finns det självklart folk som vet hur man agerar och sköter sig. Men jag har aldrig fått så mycket skit slängd i ansiktet som i LOTro när jag förklarat NbG systemet för folk som ÄNDÅ inte efter min förklaring kör med det.

Även i vissa kinships får man lära sina medlemmar hur ett MMO funkar.

Självklart finns det bra saker med spelet, kapitlen är kanon även om det är sjukt att items rewarden ifrån dessa inte är lvl requirade. Det finns en mini lvl för att påbörja questen men alldeles för tidigt. Så med ett par schyssta polare har du fet gear tidigt, jobbiga är att alla quest rewards i 5-6 lvls är helt ointressanta om ni använder er av "kapitel-items".

Conthox du säger att man pysslar med raids som lvl 50.
Ja all den contenten räcker ju 2 veckor.

Sen förstår jag inte hur kapitel 10 nästan enbart var pvp uppgraderingar. Helt ointressant då pvpn inte ger ett smack.

Vet inte vilken server du spelar på som har de idioter du påstår, men jag upplever communityn på Laurelin som mycket trevlig och hjälpsam.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Vet inte vilken server du spelar på som har de idioter du påstår, men jag upplever communityn på Laurelin som mycket trevlig och hjälpsam.

Samma sak med [EN]Eldar, som är den äldsta server (och kanske därför har fler erfarna spelare?). Kanske du spelat på en av de servers som de rekommenderar att nya spelare skall logga in på?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Snowbourn...
Släpptes väl samtidigt som Eldar?

Medlem

Hmm. Kanske de släppte på nya spelare på den efter ett tag, vilket de inte har gjort med Eldar?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Kan hålla med om att Eldar har bra spelare som hjälper en


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sådär, nu när man har haft helgen på sig att spela.

Vad tycker ni om uppdateringen Book11 hittills då? Var de nya områdena (ca:5st) bra? De nya skillsen till Minstreln och Lore-Mastern? Har ni fått något eget hus än?

Jag ligger på stadiga lvl41 så jag har inte sett någon av de nya områdena än, jag har bara skaffat mig ett eget hus deluxe i Falathlorn till min Elf Champion Känns som att man aldrig kommer bli klar med alla områden och quests


signatur

"Totalt. Jävla. IG!"

Medlem

En kille i kinshipet tyckte att minstrels hade blivit grymt mycket bättre på solo nu. Var tydligen riktigt stor skillnad. Själv spelar jag dock champion så huruvida det stämmer har jag ingen aning om.

Det var också en kille som sa att alla billiga hus var slutsålda överallt, men det kan väl verkligen inte stämma?

Medlem

Kolla i Ered Luin, öster om Duillond, där skall det finnas kvar. (Om nu det inte gått åt de senaste två dagarna.)

Btw, ang minstreln är mkt bättre eller inte vet jag inte. Jag har bara spelat som hunter och min minstrel är lvl 27, så jag vet inte om skillnaderna, om det kommer nya skills senare eller inte.

(Samma kinship föressten? - Svenska Krigare)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag är med i Svenska Krigare ja. Är du det också och vad heter du in game? Själv heter jag Spectral.

Medlem

Jag heter Sanreth, lvl 50 hunter. Min alt Sanlos, fn lvl 27 minstrel.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Men vafan vilken dålig stil, varför kan man inte regga sig vare sig på det officiella forumet (US antar jag) eller det officiella forumet för oss i EU (http://community.codemasters.com/forum/forumdisplay.php?f=417 ).

Admin har tagit bort registreringsfunktionen på båda forumen. Suger ju att inte få fråga saker som nybörjare eller ta del av diskussionerna öht på de stora forumen. >:(


signatur
Medlem

Är det inte bara att logga in med samma uppg som de du loggar in med till COG Player Accounts System?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Jag spelade för ca ett halvårsen,, men tröttnade på nåt konstigt sätt. Är intresserad av att börja igen, ska köra först lite trial o se om det är roligt. Är nån intresserad? i så fall säg vilken realm ni spelar på, vore roligt med friends ingame.

Medlem

Är inte riktigt säker vilken gubbe jag ska ta, har det hänt några stora class förändringar inom de senaste månaderna? hört mistrel o LM, Mistrel ska jag nog prova eftersom LM var för lame senast jag körde

Skriv svar