Tio bästa spelen till HTC Vive

Medlem

Jag har en vive, Men var skeptiker innan.

/avaktivera pk läge
Att försöka beskriva en vive upplevelse för en som inte testat , är som att beskriva en solnedgång för någon som är född blind. Oavsett vad man säger, så kommer de aldrig riktigt förstå.

Ja, utbudet är ingen höjdare just nu. Men det var det heller inte när datorn precis uppfanns. Vr med roomscale är Framtiden (tm) när det gäller underhållning.

Vad vi ser just nu, är en underhållningsrevolution. om ett par år så kommer vr vara Gigantiskt.

Medlem
Skrivet av magiul:
Skrivet av marcus8958:

Det många inklusive jag själv, är att uppleva ett spel som tex. Skyrim anpassat till VR och inte någon halvdassig z-buffer emulering.

Nej, nej... min våta dröm är ett storydrivet flygsimulatorspel med intensiva actioninslag. Tänk dig att sitta två polare och flyga med varsin Vive, en gunner och en pilot.

Håll ett öga på Pulsar: Lost Colony, de kommer implementera vr. Dock har de alldeles för mycket annat att implementera först.

Medlem

Warthunder, hur skönt som helst när man flyger med plan som har cockpit(ex Spitfire). Men när jag hade kört ett tag med Beufighter(bombplan) som inte har en cockpit i spelet, så vart magen och balanssinnet lite upprört för första gången.

Medlem

Konstigt namn på artikeln. Alla dessa spel kan man spela på OSVR m. hydra eller OR med hydra och snart touch.

(Gällande OR och rumstorlek: https://www.youtube.com/watch?v=QvQiQgLA6RA)

Skrivet av ulrik.borg:

Själv blev jag grymt besviken på OR när jag testade det, men anyway: Fungerar Elite Dangerous bra med Vive nu? Var väl rätt stora problem med det?

Väldigt sugen på Ubisofts örn-flygare trots att det är Ubisoft, och Rally - bilspel i allmänhet - lär också bli en höjdare även om risken för "åksjuka" nog är rätt stor. Hoppas på något riktigt bra flyg-pangpang också. En Falcon revive är väl för mycket att hoppas på, men drömma kan man.

Om du blev besviken på OR så ska du nog inte skaffa en Vive. De båda HMD är väldigt lika med små små skillnader.

När det gäller rörelsekontroller så har ju Vive fördelen med att de finns NU, dock så fungerar ju även Razer Hydra med SteamVR och Touch kommer förhoppningsvis snart.

Skrivet av marcus8958:

Har DK2 och så är inte fallet. Precis som innan lanseringen finns det inga "riktiga" spel eller trippel A titlar som många vill ha. Just nu funkar VR bäst på demos och enklare arkadspel vilket listan FZ just presenterade till majoriteten består av (med undantag Minecraft).

Det många inklusive jag själv, är att uppleva ett spel som tex. Skyrim anpassat till VR och inte någon halvdassig z-buffer emulering.

Håller med om att det behövs mer spel, men håller inte helt med om att det inte skulle finnas något "riktigt" spel alls. Tycker både Elite Dangerous och Project Cars är RIKTIGA spel.

Medlem

Även om jag hänger på r/vive en hel del så uppskattar jag att FZ tar upp spel relaterat till VR även här eftersom jag gör dagliga besök. Att VRgeeks skapades behöver väl inte betyda att man ska skapa normer inom datorspel, vad den största massan intresserar sig utav bestämmer innehåll? Var i stället glada åt att folk faktiskt köper och intresserar sig av VR. För det är inte förutfattade meningar som driver utvecklingen framåt!

" sedan är det inget krav att läsa alla nyheter. Och inte heller hoppa in för att försvara varför man valde bort VR Idag.

Medlem

Tack för listan!

Beställde min Vive igår. Ska ta mig en titt på dom spelen.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Ja denna lista säger mer om FZ än om Vive eller VR som helhet för den delen.
Av alla grymma spel som finns så har de av nån anledning helt passerar obemärkt förbi "roll eyes"
Ni kanske skulle ha nån som är mer insatt i VR på redaktionen.

Medlem

Väck mig när det börjar släppas riktiga spel till VR och inte bara rushade tech demoner.

Medlem
Skrivet av Spearmint:

sedan är det inget krav att läsa alla nyheter. Och inte heller hoppa in för att försvara varför man valde bort VR Idag.

Klart det är kanonbra att FZ bevakar vad som finns på marknaden, det är ju uppenbarligen inte så mycket om man ser till den lista en av Sveriges största spelredaktioner fått fram. Med tanke på att det finns över 350 "spel" på Steam som nyttjar VR och detta är det bästa, så kan man nog lugnt säga att det inte lagts enormt mycket utveckling på något spel ännu. Utan att många utvecklare än så länge verkar vara i smida-medans-järnet-är-varmt-mode.

Men att man är avvaktande med hurraropen betyder inte att man tycker FZ ska ägna sig åt annat, utan att man faktiskt vill utmana hypen lite. För det ÄR en enorm hype kring VR i dagsläget, även på FZ. Det är ganska lätt att luras av hype…

Man får ju tänka på att det är en ganska hög insats för en privatperson också, så alla har rätt att vara försiktiga med när tiden är mogen att ta klivet och punga ut med den saftiga prislappen.

Medlem

Kommer att köpa OR eller Vive snart men den listan gör mig ju inte speciellt sugen ärligt talat.
Jag trodde det skulle se bättre ut vid det här laget.

Medlem

En polare har skaffat sig en Vive och efter en dags spelande i många olika spel; så kan jag säga att det är väldigt kul med VR. En som inte är van med att röra på sig så blev det nästan som ett tränings pass i vissa spel.

Det största negativa med Vive:n är skärmen och den är inte dålig. Kontrollerna trackas väldigt precist även när man hade en lite si och så placering av boxarna.

Ett spel som ni inte har med i listan, och jag diggade, är A Legend of Luca (roguelike). Polaren gillade också A Chair in a Room: Greenwater (inte min typ av spel).

Överlag tycker jag mycket om VR och längtar te dagen då jag kan skaffa en själv.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av xermalk:

Jag har en vive, Men var skeptiker innan.

/avaktivera pk läge
Att försöka beskriva en vive upplevelse för en som inte testat , är som att beskriva en solnedgång för någon som är född blind. Oavsett vad man säger, så kommer de aldrig riktigt förstå.

Ja, utbudet är ingen höjdare just nu. Men det var det heller inte när datorn precis uppfanns. Vr med roomscale är Framtiden (tm) när det gäller underhållning.

Vad vi ser just nu, är en underhållningsrevolution. om ett par år så kommer vr vara Gigantiskt.

Inga Livets Ord-vibbar här inte. Haha


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av xermalk:

Jag har en vive, Men var skeptiker innan.

/avaktivera pk läge
Att försöka beskriva en vive upplevelse för en som inte testat , är som att beskriva en solnedgång för någon som är född blind. Oavsett vad man säger, så kommer de aldrig riktigt förstå.

Ja, utbudet är ingen höjdare just nu. Men det var det heller inte när datorn precis uppfanns. Vr med roomscale är Framtiden (tm) när det gäller underhållning.

Vad vi ser just nu, är en underhållningsrevolution. om ett par år så kommer vr vara Gigantiskt.

Inga Livets Ord-vibbar här inte. Haha

Whops
Men folk flyttar / bygger ut sina hus för vr.
Detta citatet sumemrar det rätt bra

Citat:

Yep. Some of us renting rooms for Viving. Others like TribalInstincts buying new house for his Vive.
First case in PC history. Hardware selling not only software, but houses.

Finns en trevlig 115 kommentarer lång tråd på Reddit om det.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4sgc9g/moving_house_ju...

När jag väl flyttar själv, kommer ett vr rum vara ett extremt viktigt punkt. Precis som en fiberlina är idag.

Medlem

... o_O
Jag tror jag tar och skippar VR-grejen den här gången också.. Grafiken i dessa spel är ju inte så värst mycket bättre än vad VR-grafiken var för 20 år sedan. Jag som trodde det skulle bli häftiga och snygga spel så som Starcraft 2, Skyrim osv, kanske kunna köra League of Legends / Dota i VR..
Men allt jag ser är ju byggklosslego aka "duplo lego" rent grafikmässigt sett i ganska ointressanta spel.

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

... o_O
Jag tror jag tar och skippar VR-grejen den här gången också.. Grafiken i dessa spel är ju inte så värst mycket bättre än vad VR-grafiken var för 20 år sedan. Jag som trodde det skulle bli häftiga och snygga spel så som Starcraft 2, Skyrim osv, kanske kunna köra League of Legends / Dota i VR..
Men allt jag ser är ju byggklosslego aka "duplo lego" rent grafikmässigt sett i ganska ointressanta spel.

Håller med. Men det kommer nog dyka upp bra spel så småningom. Sony har ju ganska många spel på listan över vad som ska finnas vid release till deras VR om jag inte minns helt fel.

Medlem

Spelade en hel del Skyrim när den första Rift-prototypen lanserades och jag tyckte det fungerade riktigt bra överlag för att vara riktigt getto-moddat och med världens sämsta skärm.

Medlem

Känner att det saknas väldigt mycket på den där listan, och rätt mycket hör inte hemma där heller. Så för att inte gnälla utan att ge något tillbaka så kommer här min lista istället.

1. The Lab - http://store.steampowered.com/app/450390/
Fantastiskt underhållande och varierat för att vara en enda stor "tutorial" för din Vive. Ett måste för alla som har en Vive.

2. Budget Cuts - http://store.steampowered.com/app/459860/
Finns bara som demo än så länge, men helt klart ett av de spel som jag tror mest på när det gäller VR. Kommer som skarp version senare i år.

3. Cosmic Trip - http://store.steampowered.com/app/427240/
Fortfarande väldigt tidig early access, men ny patch varje vecka än så länge som lägger till nya saker. Har en enormt härlig känsla och känns förvånansvärt polerat trots att det är lite fattigt på innehåll än så länge.

4. Space Pirate Trainer - http://store.steampowered.com/app/418650/
Finns som alpha i early access nu och är klart underhållande. En beta ska släppas under juli (förhoppningsvis) som lägger till en himla massa nya grejer.

5. Portal Stories: VR - http://store.steampowered.com/app/446750/
En fan-skapad historia i Portal-världen. Inga portaler, men kuber, laserväggar och försvarstorn så det räcker. Dessutom gratis!

6. Lucky's Tale - https://github.com/LibreVR/Revive
Egentligen ett Rift-spel men det fungerar klockrent med Revive och är gratis på Oculus Store. Ett väldigt välpolerat spel med härligt platformande, ett av de bästa spelen om man vill köra VR sittandes.

7. Elite Dangerous - http://store.steampowered.com/app/359320/
Ett bra spel i grunden, lägger man till VR så blir det helt fantastiskt. Detaljrikedomen i cockpit är grym och att titta sig runt när man tappat bort ett fiendeskepp i en dogfight bygger otroligt mycket inlevelse.

8. Job Simulator - http://store.steampowered.com/app/448280/
Underhållande några få timmar medan man tar sig igenom de olika scenarierna, finns ingen utmaning i det men för att introducera familjen till VR så är det perfekt. På tok för dyrt att köpa separat dock, som tur är följer det fortfarande med Viven.

9. The Gallery - Episode 1: Call of the Starseed - http://store.steampowered.com/app/270130/
Snyggt och stämningsfullt, vill man ha ett riktigt snyggt spel i VR så bör detta provas. Tyvärr så är det väldigt kort och priset går helt enkelt inte att motivera, särskilt när det bara är första episoden man betalar för, resten av episoderna verkar hamna i samma prisklass så ska man se äventyret igenom så blir det väldigt dyrt..

10. Astroderps - http://store.steampowered.com/app/492850/
Ett ganska enkelt spel som påminner om lemmings (för dom som minns det). Gubbarna går från en portal till en annan och ska inte dö på vägen så man får flytta lådor och plankor och annat för att bygga en säker väg för dom. Inte värt fullpris då det är lite kort men perfekt att införskaffa på rea i framtiden.

Sen för att få vara lite negativ så tycker jag att dessa var vädigt överskattade.

Fantastic Contraption - http://store.steampowered.com/app/386690/
Kul i kanske en halvtimme, sen insåg man att hela spelet mest var trial and error för att försöka tippa sin maskin vid rätt tillfälle. Men gillar man spel där man bygger saker in i minsta detalj så kan det säkert vara underhållande en bra stund till.

Lightblade VR - http://store.steampowered.com/app/477270/
Svinga ljussabel och slå tillbaka laserstrålar? Sign me up! Sen spelade jag i fyra minuter och var mer än nöjd..

Octoshield VR - http://store.steampowered.com/app/488150/
Försöker vara Space Pirate Trainer men misslyckas, grafiken är tråkig, känslan när man kastar runt sin sköld är inge vidare

Tilt Brush - http://store.steampowered.com/app/327140/
Jag kan se charmen i det hela, men har man ingen artistisk ådra i kroppen så finns det en risk att man bara ritar något olämpligt (själv så gjorde jag en snögubbe) och sen inser man att det inte är för en själv. Väntar fortfarande på att hitta någon i min bekantskapskrets som faktiskt kan göra något imponerande med det. Hade inte betalat 28€ för det, men det följer ju med Viven än så länge.

Zero-G VR - http://store.steampowered.com/app/491520/
Väldigt svårstyrt och buggigt. Lyckades aldrig ta mig i mål på första banan ens.

Oavsett så är jag ruskigt taggad på VR och även om det är mycket i early access ännu så finns det en del guldklimpar som verkligen kan bli något om man ger dom några månader. Det finns också många taskiga cash-grabs som man får försöka undvika, men med Steams refund policy så är det ju ingen större fara. Tittar man på Oculus utbud så finnsdet en hel del coola grejer som förhoppningsvis letar sig ut till Viven också så småningom (EVE: Valkyrie ska ju komma under hösten t.ex.) så framtiden för VR ser ändå rätt ljus ut tycker jag,

/ LordDaimos

Medlem

Hysteriskt kul att folk verkar tro att Sony på något sätt ska lösa alla problem med VR bara för att de har några spel på sin release lista, HAIL Sony! HAIL!

Medlem

herregud vad fula spel det känns lite som man är tillbaka till tidigt 90 tal å andra sidan hade man mer kul med dom spelen

Medlem

Jag var också lite skeptisk men är riktigt nöjd med mitt Vive. Visst är grafiken inte i ultra kvalitet men känslan och upplevelsen är så mycket viktigare. Det verkar många glömma bort.

Lika roligt att spela som att sitta sidan om och garva åt den som spelar......

Mina favoriter är Space Pirates och Brookhaven.

Medlem

Vanishing Realm som någon annan sagt verkar riktigt nice.

Medlem
Skrivet av xermalk:
Skrivet av Mortaigne:
Skrivet av xermalk:

Jag har en vive, Men var skeptiker innan.

/avaktivera pk läge
Att försöka beskriva en vive upplevelse för en som inte testat , är som att beskriva en solnedgång för någon som är född blind. Oavsett vad man säger, så kommer de aldrig riktigt förstå.

Ja, utbudet är ingen höjdare just nu. Men det var det heller inte när datorn precis uppfanns. Vr med roomscale är Framtiden (tm) när det gäller underhållning.

Vad vi ser just nu, är en underhållningsrevolution. om ett par år så kommer vr vara Gigantiskt.

Inga Livets Ord-vibbar här inte. Haha

Whops
Men folk flyttar / bygger ut sina hus för vr.
Detta citatet sumemrar det rätt bra

Citat:

Yep. Some of us renting rooms for Viving. Others like TribalInstincts buying new house for his Vive.
First case in PC history. Hardware selling not only software, but houses.

Finns en trevlig 115 kommentarer lång tråd på Reddit om det.

https://www.reddit.com/r/Vive/comments/4sgc9g/moving_house_ju...

När jag väl flyttar själv, kommer ett vr rum vara ett extremt viktigt punkt. Precis som en fiberlina är idag.

Bara tills den dagen du skaffar flickvän , glöm VR rummet grabben

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gerald:

Ja denna lista säger mer om FZ än om Vive eller VR som helhet för den delen.
Av alla grymma spel som finns så har de av nån anledning helt passerar obemärkt förbi "roll eyes"
Ni kanske skulle ha nån som är mer insatt i VR på redaktionen.

Haha, verkligen? Jag har testat det mesta som finns till VR sedan vi fick vår första DK1 för över tre år sedan. Rulla ögonen hur mycket du vill. Eller så kan du göra som nedanstående och dela med dig av din egen listna.

Skrivet av LordDaimos:

Känner att det saknas väldigt mycket på den där listan, och rätt mycket hör inte hemma där heller. Så för att inte gnälla utan att ge något tillbaka så kommer här min lista istället.
/ LordDaimos

Grym lista. Jag tycker det är intressant hur Oculus valt en liten annan väg med deras egen affär. Många av högprofilsspelen är också inte helt snälla mot balanssinnet. Luckys Tale och Eve Valkyrie får lätt känsliga personer att må illa. Har precis börjat lira Edge of Nowhere från Insomniac, det verkar lovande.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:

Ja denna lista säger mer om FZ än om Vive eller VR som helhet för den delen.
Av alla grymma spel som finns så har de av nån anledning helt passerar obemärkt förbi "roll eyes"
Ni kanske skulle ha nån som är mer insatt i VR på redaktionen.

Haha, verkligen? Jag har testat det mesta som finns till VR sedan vi fick vår första DK1 för över tre år sedan. Rulla ögonen hur mycket du vill. Eller så kan du göra som nedanstående och dela med dig av din egen listna.

Skrivet av LordDaimos:

Känner att det saknas väldigt mycket på den där listan, och rätt mycket hör inte hemma där heller. Så för att inte gnälla utan att ge något tillbaka så kommer här min lista istället.
/ LordDaimos

Grym lista. Jag tycker det är intressant hur Oculus valt en liten annan väg med deras egen affär. Många av högprofilsspelen är också inte helt snälla mot balanssinnet. Luckys Tale och Eve Valkyrie får lätt känsliga personer att må illa. Har precis börjat lira Edge of Nowhere från Insomniac, det verkar lovande.

Det där är väldigt individuellt. Själv kan jag köra omkring som en galning i Valkyrie, elite och project cars utan att känna mig illamående. Det var först när jag testade spel som adr1ft och vanishing of ethan carter som jag började känna mig lite illamående. Men detta har blivit bättre och bättre, så känns som något man kan jobba bort.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:

Ja denna lista säger mer om FZ än om Vive eller VR som helhet för den delen.
Av alla grymma spel som finns så har de av nån anledning helt passerar obemärkt förbi "roll eyes"
Ni kanske skulle ha nån som är mer insatt i VR på redaktionen.

Haha, verkligen? Jag har testat det mesta som finns till VR sedan vi fick vår första DK1 för över tre år sedan. Rulla ögonen hur mycket du vill. Eller så kan du göra som nedanstående och dela med dig av din egen listna.

Skrivet av LordDaimos:

Känner att det saknas väldigt mycket på den där listan, och rätt mycket hör inte hemma där heller. Så för att inte gnälla utan att ge något tillbaka så kommer här min lista istället.
/ LordDaimos

Grym lista. Jag tycker det är intressant hur Oculus valt en liten annan väg med deras egen affär. Många av högprofilsspelen är också inte helt snälla mot balanssinnet. Luckys Tale och Eve Valkyrie får lätt känsliga personer att må illa. Har precis börjat lira Edge of Nowhere från Insomniac, det verkar lovande.

Det där är väldigt individuellt. Själv kan jag köra omkring som en galning i Valkyrie, elite och project cars utan att känna mig illamående. Det var först när jag testade spel som adr1ft och vanishing of ethan carter som jag började känna mig lite illamående. Men detta har blivit bättre och bättre, så känns som något man kan jobba bort.

Absolut. Det märkliga är att jag knappt kan åka karusell eller gunga utan att må illa men klarar ändå VR bäst av alla på redaktionen. Och oavsett den egna tröskeln så är det ett riskabelt move att involvera rörelsemönster som kan trigga balanssinnet negativt.


signatur
Medlem

Nej tack.. Det är på tok för dyrt just nu. Och utbudet är inte något för mig. Visst det är roligt en stund. Jag vill ha billigare vr (inte kosta som en bra dator, som man också behöver.) och bättre spel. Jag vill ha skyrim med 40h speltid, inte en jobbsimulator...

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:

Ja denna lista säger mer om FZ än om Vive eller VR som helhet för den delen.
Av alla grymma spel som finns så har de av nån anledning helt passerar obemärkt förbi "roll eyes"
Ni kanske skulle ha nån som är mer insatt i VR på redaktionen.

Haha, verkligen? Jag har testat det mesta som finns till VR sedan vi fick vår första DK1 för över tre år sedan. Rulla ögonen hur mycket du vill. Eller så kan du göra som nedanstående och dela med dig av din egen listna.

Skrivet av LordDaimos:

Känner att det saknas väldigt mycket på den där listan, och rätt mycket hör inte hemma där heller. Så för att inte gnälla utan att ge något tillbaka så kommer här min lista istället.
/ LordDaimos

Grym lista. Jag tycker det är intressant hur Oculus valt en liten annan väg med deras egen affär. Många av högprofilsspelen är också inte helt snälla mot balanssinnet. Luckys Tale och Eve Valkyrie får lätt känsliga personer att må illa. Har precis börjat lira Edge of Nowhere från Insomniac, det verkar lovande.

Det där är väldigt individuellt. Själv kan jag köra omkring som en galning i Valkyrie, elite och project cars utan att känna mig illamående. Det var först när jag testade spel som adr1ft och vanishing of ethan carter som jag började känna mig lite illamående. Men detta har blivit bättre och bättre, så känns som något man kan jobba bort.

Tror knappast du har några hundra timmar i VR , då hade inte listan sett ut sådär.
Gör folk sugna på VR och gör en ordentlig toplista istället , folk kan få för sig att det är en gimmick nu *dubbel roll eyes"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av gerald:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:

Ja denna lista säger mer om FZ än om Vive eller VR som helhet för den delen.
Av alla grymma spel som finns så har de av nån anledning helt passerar obemärkt förbi "roll eyes"
Ni kanske skulle ha nån som är mer insatt i VR på redaktionen.

Haha, verkligen? Jag har testat det mesta som finns till VR sedan vi fick vår första DK1 för över tre år sedan. Rulla ögonen hur mycket du vill. Eller så kan du göra som nedanstående och dela med dig av din egen listna.

Skrivet av LordDaimos:

Känner att det saknas väldigt mycket på den där listan, och rätt mycket hör inte hemma där heller. Så för att inte gnälla utan att ge något tillbaka så kommer här min lista istället.
/ LordDaimos

Grym lista. Jag tycker det är intressant hur Oculus valt en liten annan väg med deras egen affär. Många av högprofilsspelen är också inte helt snälla mot balanssinnet. Luckys Tale och Eve Valkyrie får lätt känsliga personer att må illa. Har precis börjat lira Edge of Nowhere från Insomniac, det verkar lovande.

Det där är väldigt individuellt. Själv kan jag köra omkring som en galning i Valkyrie, elite och project cars utan att känna mig illamående. Det var först när jag testade spel som adr1ft och vanishing of ethan carter som jag började känna mig lite illamående. Men detta har blivit bättre och bättre, så känns som något man kan jobba bort.

Tror knappast du har några hundra timmar i VR , då hade inte listan sett ut sådär.
Gör folk sugna på VR och gör en ordentlig toplista istället , folk kan få för sig att det är en gimmick nu *dubbel roll eyes"

Haha, vilken lustig inställning. Är du alltid så här sur och tvär eller är det bara på Internetz?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:

Ja denna lista säger mer om FZ än om Vive eller VR som helhet för den delen.
Av alla grymma spel som finns så har de av nån anledning helt passerar obemärkt förbi "roll eyes"
Ni kanske skulle ha nån som är mer insatt i VR på redaktionen.

Haha, verkligen? Jag har testat det mesta som finns till VR sedan vi fick vår första DK1 för över tre år sedan. Rulla ögonen hur mycket du vill. Eller så kan du göra som nedanstående och dela med dig av din egen listna.

Skrivet av LordDaimos:

Känner att det saknas väldigt mycket på den där listan, och rätt mycket hör inte hemma där heller. Så för att inte gnälla utan att ge något tillbaka så kommer här min lista istället.
/ LordDaimos

Grym lista. Jag tycker det är intressant hur Oculus valt en liten annan väg med deras egen affär. Många av högprofilsspelen är också inte helt snälla mot balanssinnet. Luckys Tale och Eve Valkyrie får lätt känsliga personer att må illa. Har precis börjat lira Edge of Nowhere från Insomniac, det verkar lovande.

Det där är väldigt individuellt. Själv kan jag köra omkring som en galning i Valkyrie, elite och project cars utan att känna mig illamående. Det var först när jag testade spel som adr1ft och vanishing of ethan carter som jag började känna mig lite illamående. Men detta har blivit bättre och bättre, så känns som något man kan jobba bort.

Tror knappast du har några hundra timmar i VR , då hade inte listan sett ut sådär.
Gör folk sugna på VR och gör en ordentlig toplista istället , folk kan få för sig att det är en gimmick nu *dubbel roll eyes"

Haha, vilken lustig inställning. Är du alltid så här sur och tvär eller är det bara på Internetz?

Rå Kritik mot innehåll möts med personpåhopp istället, festligt! Kommer en varning härnäst månne ?

Medlem
Skrivet av gerald:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av gerald:

Ja denna lista säger mer om FZ än om Vive eller VR som helhet för den delen.
Av alla grymma spel som finns så har de av nån anledning helt passerar obemärkt förbi "roll eyes"
Ni kanske skulle ha nån som är mer insatt i VR på redaktionen.

Haha, verkligen? Jag har testat det mesta som finns till VR sedan vi fick vår första DK1 för över tre år sedan. Rulla ögonen hur mycket du vill. Eller så kan du göra som nedanstående och dela med dig av din egen listna.

Skrivet av LordDaimos:

Känner att det saknas väldigt mycket på den där listan, och rätt mycket hör inte hemma där heller. Så för att inte gnälla utan att ge något tillbaka så kommer här min lista istället.
/ LordDaimos

Grym lista. Jag tycker det är intressant hur Oculus valt en liten annan väg med deras egen affär. Många av högprofilsspelen är också inte helt snälla mot balanssinnet. Luckys Tale och Eve Valkyrie får lätt känsliga personer att må illa. Har precis börjat lira Edge of Nowhere från Insomniac, det verkar lovande.

Det där är väldigt individuellt. Själv kan jag köra omkring som en galning i Valkyrie, elite och project cars utan att känna mig illamående. Det var först när jag testade spel som adr1ft och vanishing of ethan carter som jag började känna mig lite illamående. Men detta har blivit bättre och bättre, så känns som något man kan jobba bort.

Tror knappast du har några hundra timmar i VR , då hade inte listan sett ut sådär.
Gör folk sugna på VR och gör en ordentlig toplista istället , folk kan få för sig att det är en gimmick nu *dubbel roll eyes"

Eh, Varför citerar du mig? *trippel roll eyes"

123
Skriv svar