Halvtid – Vilket är årets hittills bästa spel?
Ganska många bra spel redan faktiskt. Svårt att bestämma mellan topp 3, men tror att The Division kommer etta. Trots alla problem, så finns känslan och stämningen där. Få andra spel som jag spelat på sistone som har lyckats få mig att "komma in i spelvärlden" på samma sätt.
(PS: Kan ni inte ha omröstningen i bokstavsordning nästa gång...)
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
jag måste nästan säga DooM, overwatch, stardew valley och firewatch
Jag trodde det enbart skulle vara jag som röstade på stardew valley, but nope, nån mer där ute har bra taste
haha ni är då inte ensam om det stardew vally är magiskt!
SD är framtiden! *Hoppas ni tar illa upp!*
Antingen Overwatch eller Stardew Valley.
Jag har spenderat otroligt mycket tid på Overwatch, så om man utgår från den faktorn är det årets spel för min del. Å andra sidan är ju Stardew Valley dels väldigt bra, men är också lite av ett bevis på hur långt man kan komma som utvecklare på bara en idé och passion för spel. (Samma sak gäller för övrigt Axiom Verge, som var årets spel 2015 för min del)
jag har återupptagit fallout 4 då jag inte ens var nära att klara hela första försöket börjar bli gammal antar jag.
bifogar en bild på moddarna för intresserade
värt å nämna den grova OCDn att samla och bygga saker samt inte ens ha kommit igenom 10% av main quest på 150 timmar. hehe, därav moddarna, Inget fuskande, bara förenklande.
//monster
Hmm, har spelat en massa overwatch, men givet loot box helvetet i spelet med deras giriga små mikrotransaktioner, den ganska lilla mängden content och hur trasigt competitive är så kan jag inte med gott samvete sätta det som bästa spelet.
Så bästa spelet får jag säga är Hearts of Iron IV. Det finns utrymme för förbättringar, men det är utan tvivel det mest kompletta spelet som paradox har släppt.
Sen vill jag ge ett hedersomnämnande till Banner Saga 2. Det var fantastiskt, spelade nästan igenom det i ett sträck.