Medlem
SCI-FI mmorpgs?

Vad finns det för bra Sci-fi mmorpgs? har kollat en del på mmorpg.com och inte hittat något som ser så där jätte kul ut men har kollat långt ifrån alla spel så är det någon som har några förslag?

Medlem

Det som jag kommer på är Eve och Star wars Galaxies. Galaxies suger säger alla dock men Eve ska vara kul


signatur

Videomupp

Medlem

Anarchy Online är Sci-Fi


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Beror ju på vad du vill ha. Bara Sci-Fi säger ju inte så mycket igentligen.

I Eve Online så flyger du runt med rymdskepp och gör diverse uppdrag och spränger saker i bitar.

Anarchy Online är mer det klassiska mmo där du springer runt med en gubbe

Så lite mer precis får du nog vara endå


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Spelar inte så jätte stor roll bara det är bra flytt i grafiken och inte som i AO där det är rätt laggit oavsett dator. (har spelat AO i par månader)

sen spelar det inte så jätte stor roll hur det är om det är flyga runt och skjuta lr rpg....testar EVE just nu och verkar rätt roligt men jag tar gärna i mot mer tips...

Medlem

Testa Face of Mankind, ett mycket bra sf-spel

http://www.fomportal.com/

Medlem

star trek online

kolla även www.13thfleet.com


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

matrix online är väl mer eller mindre sci fi.

ruskigt dåligt ska det va dock

Medlem
Skrivet av Robfox:

Testa Face of Mankind, ett mycket bra sf-spel

http://www.fomportal.com/

Testade betan för länge sen, spelade nog i en hel halvtimme sen avinstallerade jag det.

Fick börja i nått shoppingcenter, dröjde några sekunder sen började nått fån skjuta på mig. Så jag sköt tillbaks, då av nån anledning så började var enda en i närheten skjuta på just mig. Sprang iväg och dog på nån gata utanför.

Måste nog varit det spelet som jag fått det sämsta första intrycket av..

Medlem

fom är ju kasst så det förslår


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jo när jag provade FOM betan så var det inte direkt nybörjar vänligt, Men vill man sätta sig in i det kan det nog vara riktigt kul. Då allt i spelet styrs av spelare i princip. Finns inte färdiga quests som man får NPC'er typ. Utan spelarna skapar uppdrag inom sina faktioner med sånt som behövs, t.ex. vakta en bas eller anfalla en osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Jo när jag provade FOM betan så var det inte direkt nybörjar vänligt, Men vill man sätta sig in i det kan det nog vara riktigt kul. Då allt i spelet styrs av spelare i princip. Finns inte färdiga quests som man får NPC'er typ. Utan spelarna skapar uppdrag inom sina faktioner med sånt som behövs, t.ex. vakta en bas eller anfalla en osv.

Ehm.. Det låter ganska konstigt.. Menar, i princip alla spel har ju iaf newbie ställen med nån form av skydd från spelare som gillar att döda newbs. Hur ska man annars kunna fixa saker/skills för att överleva mer än nån sekund?

Eller är det meningen att man ska hoppa in direkt i värsta stridszonen med bara skräp med sig? Säkert ryssar som gjort spelet.

Medlem

Mack nej, det är ingen värsta stridszon. När jag började lite, så fick jag mitt första uppdrag, att vara vakt på våran bas. Och eftersom min faktion var neutral så skulle jag se till att ingen hadde vapen framme eller bröt mot regler, t.ex. "polis" faktionen fick inte komma in och gripa/döda folk, utan vår station var en fri zon. Så jag fick helt enkelt gå runt på basen i 20-30 min och vifta med mitt vapen om någon bröt mot reglerna. För detta fick man lite pengar så man kunde köpa bättre utrustning. Och sköter man uppdragen bra osv så litar ju de andra på dig och ger dig mer svårare uppdrag osv osv. Sen kan man inte bara gå runt och skjuta folk, utan dödar du någon kan han lämna in en token och det sätts en bounty på dig osv.

Spelet är inte alls som de flesta andra mmo, iallafall inte när jag spelade betan för läääääääänge sedan. Sen spelade jag bara nån vecka så jag vet inte särskilt mycket, men det verkade riktigt kul om man ville sätta sig in i det och det bara varit lite mer newbie vänligt osv.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det blev EVE för min del kör trail nu och det är jävligt roligt fixade min första cruiser igår. tack för alla tips.

Medlem

Om man spelade FoM för läääänge sen så ska man veta att spelet har ändrats RIKTIGT mycket den senaste tiden. Kan lugnt säga att det är det mest innovativa mmo-spelet som släppts de senaste åren. Att i princip allt styrs av spelare är så perfekt, det finns folk som försöker missbruka det, men räds ej, du får alltid hjälp av någon :D.

Medlem

FOM är det bästa MMORPG/FPS jag kört, slutade när det blev P2P. När jag körde var jag Simon Liberty Constable of LED, skulle gärna köra igen men P2P tyvärr. Det var inte så nybörjar vänligt dock.

Medlem

Nä, FOM är inte lätt att komma in i, men efter tag så rockar det fett.

Medlem
Skrivet av Mack:
Skrivet av Robfox:

Testa Face of Mankind, ett mycket bra sf-spel

http://www.fomportal.com/

Testade betan för länge sen, spelade nog i en hel halvtimme sen avinstallerade jag det.

Fick börja i nått shoppingcenter, dröjde några sekunder sen började nått fån skjuta på mig. Så jag sköt tillbaks, då av nån anledning så började var enda en i närheten skjuta på just mig. Sprang iväg och dog på nån gata utanför.

Måste nog varit det spelet som jag fått det sämsta första intrycket av..

Du.. det var så sen beta1


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

EvE är ruttet...allt sköts via autopilot...

Överlägset bästa är Star Sonata. www.starsonata.com

Medlem
Medlem
Skrivet av Ichinin:

Min fd drog: http://ng.neocron.com/

Ooooh.. Neocron
Lite synd att det inte uppdateras nåt vidare. Definitivt en av mina favoriter.


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Inaktiv

är neocron-universumet fortfarande befolkat? skulle kunna ge det en chans faktiskt, älskar sci-fi men har tröttnat på AO och EvE var ingenting för mig. bli personifierad endast som ett rymdskepp? nej tack..


signatur

supernoodle strikes again

Medlem

hade planet på att starta upp neocron igen, bästa mmorpg som gjorts, men tyvärr är det knappt några spelare kvar.

Spelade en trial för några veckor sedan och det är så dött på servrarna att det känns som ett singeplayer spel =/


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Planteside finns ju också. Vet inte om nån redan sagt det. Fick ett mail nyss att dom höjt månadskostnaden tack vare nya investeringar i hårdvara etc.

Medlem

aaah planetside, ett ljus bland mörker!
tyvärr tycker jag det blir hemskt enformigt efter några veckor, men fram tills dess är det fruktansvärt kul!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av WildThing:

Det som jag kommer på är Eve och Star wars Galaxies. Galaxies suger säger alla dock men Eve ska vara kul

"Alla säger att Star Wars suger", märkligt. Antalet nya spelare ökar förnärvarande och även många veteranspelare har kommit tillbaka efter de senaste uppdateringarna/episoderna.


signatur

“We all make choices, but in the end... our choices make us.”

- Andrew Ryan, 'Bioshock'.

Medlem
Skrivet av Kapazo:
Skrivet av WildThing:

Det som jag kommer på är Eve och Star wars Galaxies. Galaxies suger säger alla dock men Eve ska vara kul

"Alla säger att Star Wars suger", märkligt. Antalet nya spelare ökar förnärvarande och även många veteranspelare har kommit tillbaka efter de senaste uppdateringarna/episoderna.

Skitsnack, galaxies försäljningssiffror har varit närapå patetiska i staterna och Europa, samtidigt som antalet subscribers dalar i rask takt, nu är man nere på nära 40k betalande kunder.

JFreeman berättar intressanta fakta.

http://www.mmorpg.com/discussion2.cfm/userPosts/547413/page/4


signatur
Medlem

Vad är det som hänt med SWG egentligen? Jag spelade det under en sommar för ett par år sen och tyckte det var hyffsat kul att utforska Star Wars-universumet.

Medlem

[http://mmorpg.com/discussion2.cfm/thread/122754]

"Wow, my crafter is doing business again, WOOT!!"

"The population on my server Bloodfin, is steady in climbing to more players. Hopefully, the Pre-cu trolls will realize they should give the game another chance."


signatur

“We all make choices, but in the end... our choices make us.”

- Andrew Ryan, 'Bioshock'.

Medlem

Om FoM inte är nybörjarvänligt vad är EVE i såna fall?
Med en 3 timmar lång tutorial bara för att berätta hur du undockar från station

Soulless du får spela med riktiga spelare och inte köra ensam vetja
kom över till republiken och joina outcasters på werner

12
Skriv svar