The Lord of the Ring: Shadows of Angmar

Medlem
The Lord of the Ring: Shadows of Angmar

Vad tror ni om detta rollspel? Kommer det bli en wow-klon rakt av, eller kommer det vara värt att prova? Någon som har testat betan? Jag var ganska skeptiskt tills jag läste några speltester som var överlag positiva.

Hemsida: http://lotro.turbine.com/
Preview av betan: http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/setview/features/loadFeatu...

Inaktiv

Sisådär imo, Adventure kan nog bli nice med tanke på alla de olika questsen, dock är några av dem "det gamla vanliga"; "go kill x-amount of x-mod" etc
Men sen har du epic questen som verkar rätt intressanta.

Det som jag gillar minst är nog att man inte kan lira som "bad guy", men det har väl med storyn att göra...

Craftingen är ungefär som i EQ2, iaf när det gäller resource gathering, förutom att du har en "radar" som lokaliserar specifika spawn-typer innom en viss area...

EDIT: just det, man kan lira som en typ av magiker, vilket jag ogillar om det ändå skall vara LOTR... är ju inte precis som man ser massor av dem om man kollar på storyn, så om man nu tillåter folk springa runt med magiska egenskaper och skjuta eldbollar på folk, varför inte tillåta folk lira som orc så man kan slå in skallen på en hobbit?

Medlem

Erm ett MMO utan någonsomhelst PvP är ju ganska meningslöst, speciellt i LotR. Utan PvP så finns det inget utrymme att rollspela, och utan möjlighet att rollspela så är spelet inte särskilt interesant...

Rensa ut Moria lär ju inte vara särskilt kul 2352528 gången...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Är det helt confirmed att det inte blir något PvP? Det kan ju iof bli svårt, eftersom alla spelare tillhör "alliansen". Men de kunde ju ha något slags Free For All område eller liknande! Jag har iallafall anmält mig till betan nu, men chansen är väl inte överdrivet stor att man får en plats.

Medlem

Om alla tillhörsamma lag blir det som bäst en arena, vilket fortfarande är helt meningslöst.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

det skulle vara kul att köra 1000 vs 1000 spelare samtidigt


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

1
Skriv svar