Topp 10: årets hittills bästa spel

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Razken:

Kul att folk inser hur bra nya DOOM är!
Sorgligt att så väldigt många tycker att totalöverskattade Uncharted är sååå bra, när det i princip är självspelande med fruktansvärda covershooter-inslag. Så tråkigt att man spyr.

Handlar väl mest om att folk röstar på det man har spelat. AAA-titlar med hög försäljning kommer således alltid finnas med på denna typ av listor, oavsett om spelet är grymt, okej, eller dåligt.

Mjjaaa... Division var ju med på listan, men var ju ändå nära fel kant


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem

Witcher 3 är överlägset det bästa spelet,

Medlem

Inside fick min röst, overwatch hade fått min andra röst om det fanns en sån.

Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Overwatch... förstår inte vad som är grejen med det.

Det gör inget. Uppenbarligen är det tillräckligt många andra som förstår.

Medlem

Jag la min röst på Blood and Wine. Ett DLC som slår många fullpris AAA-spel på fingrarna. och ett bra slut på Witcher-sagan.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Razken:

Kul att folk inser hur bra nya DOOM är!
Sorgligt att så väldigt många tycker att totalöverskattade Uncharted är sååå bra, när det i princip är självspelande med fruktansvärda covershooter-inslag. Så tråkigt att man spyr.

Handlar väl mest om att folk röstar på det man har spelat. AAA-titlar med hög försäljning kommer således alltid finnas med på denna typ av listor, oavsett om spelet är grymt, okej, eller dåligt.

Mjjaaa... Division var ju med på listan, men var ju ändå nära fel kant

Det var med på listan. Precis. Sen skrev jag heller inte att ALLA AAA-spel tar sig in på listan.

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Razken:

Kul att folk inser hur bra nya DOOM är!
Sorgligt att så väldigt många tycker att totalöverskattade Uncharted är sååå bra, när det i princip är självspelande med fruktansvärda covershooter-inslag. Så tråkigt att man spyr.

Handlar väl mest om att folk röstar på det man har spelat. AAA-titlar med hög försäljning kommer således alltid finnas med på denna typ av listor, oavsett om spelet är grymt, okej, eller dåligt.

Mjjaaa... Division var ju med på listan, men var ju ändå nära fel kant

Det var med på listan. Precis. Sen skrev jag heller inte att ALLA AAA-spel tar sig in på listan.

DOOM var ju en droppe hopp i en annars helt hopplös "OVERWATCH" värld.
Allt ska spela sig själv.
Allt ska vara lätt.
Alla ska med.
Alla är lika.
A

Även om man är en dum jävel med IQ 45 så ska man känna sig som någon speciell och lyckad - Spel har verkligen fångat det nya samhället i ett nötskal.

DOOM var en någorlunda utmaning på nightmare, på ultra-nightmare eller vad det nu hette var det en utmaning men orka med att starta om hela spelet från början när man dör, skulle räcka med att starta om banan. Folk har faktiskt liv utanför spel.

Hur som helst. Jag hoppas vi får mer DOOM spel och mindre Overwatch spel med inbygda cheats så även en chimpanz kan få fina killstreaks och en stor video replay på hur duktig han var att spränga sin jävla jihad hjul.

Tänk er en värld där "RANK" spelar roll och man faktiskt kan filtrera servrar på RANK som betyder: DESSA VET HUR MAN SPELAR DETTA SKA BLI KUL. Inte bara ett siffra vid sin alias som säger hur många timmar man har grindat.

Orkar inte. Hejdå.

Medlem

inge pokemon go?

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av T.Mani:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Razken:

Kul att folk inser hur bra nya DOOM är!
Sorgligt att så väldigt många tycker att totalöverskattade Uncharted är sååå bra, när det i princip är självspelande med fruktansvärda covershooter-inslag. Så tråkigt att man spyr.

Handlar väl mest om att folk röstar på det man har spelat. AAA-titlar med hög försäljning kommer således alltid finnas med på denna typ av listor, oavsett om spelet är grymt, okej, eller dåligt.

Mjjaaa... Division var ju med på listan, men var ju ändå nära fel kant

Det var med på listan. Precis. Sen skrev jag heller inte att ALLA AAA-spel tar sig in på listan.

DOOM var ju en droppe hopp i en annars helt hopplös "OVERWATCH" värld.
Allt ska spela sig själv.
Allt ska vara lätt.
Alla ska med.
Alla är lika.
A

Även om man är en dum jävel med IQ 45 så ska man känna sig som någon speciell och lyckad - Spel har verkligen fångat det nya samhället i ett nötskal.

DOOM var en någorlunda utmaning på nightmare, på ultra-nightmare eller vad det nu hette var det en utmaning men orka med att starta om hela spelet från början när man dör, skulle räcka med att starta om banan. Folk har faktiskt liv utanför spel.

Hur som helst. Jag hoppas vi får mer DOOM spel och mindre Overwatch spel med inbygda cheats så även en chimpanz kan få fina killstreaks och en stor video replay på hur duktig han var att spränga sin jävla jihad hjul.

Tänk er en värld där "RANK" spelar roll och man faktiskt kan filtrera servrar på RANK som betyder: DESSA VET HUR MAN SPELAR DETTA SKA BLI KUL. Inte bara ett siffra vid sin alias som säger hur många timmar man har grindat.

Orkar inte. Hejdå.

Finns det inte spel och utrymme för alla smaker?

Medlem

Rofl, Overwatch. Säger allt om vilka som sitter på FZ nu för tiden.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Rofl, Overwatch. Säger allt om vilka som sitter på FZ nu för tiden.

Ja verkligen. Och vad röstade du själv på då, din gröngöling?

Medlem

Skulle spela Overwatch om det fanns single player-läge (spela mot dator) och kampanj.

Medlem
Skrivet av PsyX:
Skrivet av skogsvilden:

Overwatch... förstår inte vad som är grejen med det.

Ett spel med inbyggda cheats som har en cooldown timer så alla kan bli duktiga och vinna.

Genialt koncept, titta hur lyckat spelet är.

Förstår din tanke, däremot tycker jag att det ingår skicklighet i hur man försvarar sig/avbryter/undviker folk som drar sina ultis, ungefär som i Dota.
Spelet handlar inte bara om att skjuta headshots utan handlar om hur man bäst kontrar motståndarlaget.

Tyvärr så förstår inte folk detta och vägrar byta karaktär när ens laguppställning uppenbarligen inte fungerar.
Sen är där karaktärer som fungerar mer eller mindre bra beroende på vilket game mode man kör.

Medlem

Aldrig förstått folks förtjusning med Uncharted serien. Den är ju såååå otrooooligt tråkig. Noll utmaning, intetsägande karaktärer och story... Kommer aldrig förstå det.

Folk som säger att det inte finns något djup i Overwatch kan inte ha spelat det speciellt mycket. Just pga av att det introducerar saker som Ultimates och supportkaraktärer och liknande så ger det ju spelet många fler dimensioner än vanliga shooters där allt man gör är att fiska efter headshots

Medlem

Det är ju så med, vad ska man kalla det... Crowd-sourcade? ...Listor att till större grad än andra så vinner populärare spel då gemene man spelat mycket färre spel än "experter". Så det blir lite mer popularitetsmätning än nödvändigtvis kvalité.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar