Warhammer Online på svenska

Medlem
Skrivet av w4rhog:
Skrivet av david_dellblom:

hur dyrt var det då ..... du kan ju lika gärna skriva allt när du ändå skrev det där

Kan bli svårt. Du har inte sysslat med det själv låter det som.

Kommer ihåg att ett 2-pack med blyfigurer kunde kosta ~70 kr (när jag själv samlade för länge sedan) - ska man skapa en hel armé så blir det snabbt mycket pengar.

Allt är ju olika beroende på arme, men när jag började sa dem ungefär 2 kronor per poäng. Min IG arme slutade på 2.5 per poäng tror jag. Men allt är ju extremt olika med warhammer


signatur

Videomupp

Medlem

Man ska ju kunna köra pvp rakt igenom då det ger pengar, exp etc. Samt att många quests ska vara pvp relaterade, så nog kan du pvp vid låg level. Dessutom sa dem i en intervju att man ska som lite lägre level kunna gänga upp på högre level gubbar och döda dem, detta har verkligen saknats i tidigare mmorpg där folk blir odödliga bara för att dem är några levlar högre, förstör så mkt och öppnar för ganking.

Jag menar bara för att du är lvl 60 så ska du väl inte bli immun mot alla mina attacker när jag är lvl 40? Visst att du har mer liv och mer abilities men om jag går ihop 3-4 st så borde vi kunna ta livet av dig hyffsat enkelt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

pvp ger även items också. Så man kan (enligt dom) pvpa hela spelet igenom.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Högre månadskostnad faller ju om det är föräldrar som betalar.

Betalar man själv så är ju man troligtvis 18år o uppåt .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Man ska ju kunna köra pvp rakt igenom då det ger pengar, exp etc. Samt att många quests ska vara pvp relaterade, så nog kan du pvp vid låg level. Dessutom sa dem i en intervju att man ska som lite lägre level kunna gänga upp på högre level gubbar och döda dem, detta har verkligen saknats i tidigare mmorpg där folk blir odödliga bara för att dem är några levlar högre, förstör så mkt och öppnar för ganking.

Jag menar bara för att du är lvl 60 så ska du väl inte bli immun mot alla mina attacker när jag är lvl 40? Visst att du har mer liv och mer abilities men om jag går ihop 3-4 st så borde vi kunna ta livet av dig hyffsat enkelt.

Helt rätt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Nu fick jag ett skumt begär efter att reda ut saker och ting

Warhammer är ett bordsspel baserat på modeller skapat av det brittiska företaget Games Workshop på 80-talet, warhammer är stort i England men mindre stort i Sverige.
Blizzard Entertainment har helhjärtat hämtat inspiration från Warhammer-världen i både Warcraft-serien och i StarCraft serien, givetvis med Games Workshops tillåtelse. World of Warcraft och Warhammer Online innehåller alltså väldigt liknande världar, vem som har mest rätt att använda Warhammer världen är väl upp till var och en att avgöra. (Jag har hört diverse om båda spelen, WAR plagierar WoW och vice versa. Faktum är att båda spelen plagierar Games Workshop )

Har precis spanat in den här nya sidan, kollat igenom filmerna etc. Dök upp en massa nya ord som jag inte fattade ett dugg av
1) Vad är RvR?
2) Vad är PvE?
Och vad innebär det i spelet?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

RvR = Realm vs Realm, Tänkt Horde vs Alliance. Myntades i DAoC då det fannst 3 olika Realms som slogs mot varandra om fort och dylikt.

I detta spelet så innerbär det krig, där de olika lagen försöker ta över de andras huvudstad. High elves mot Dark Elves, Empire mot Chaos, Dvärgar mot Orker.

PvE = Player vs Environment men spelare mot AI styrda monster, ala instanser i WoW.

Och tekniskt sätt så plagierar inte WAR Games Workshop då dem har köpt/fått/mutat till sig en licens av dem för att göra ett Warhammer Online spel.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

RvR = Realm vs Realm, Tänkt Horde vs Alliance. Myntades i DAoC då det fannst 3 olika Realms som slogs mot varandra om fort och dylikt.

I detta spelet så innerbär det krig, där de olika lagen försöker ta över de andras huvudstad. High elves mot Dark Elves, Empire mot Chaos, Dvärgar mot Orker.

PvE = Player vs Environment men spelare mot AI styrda monster, ala instanser i WoW.

Och tekniskt sätt så plagierar inte WAR Games Workshop då dem har köpt/fått/mutat till sig en licens av dem för att göra ett Warhammer Online spel.

Och som jag förstod i en intervju med Jeff (?) så kan man som Dvärg t. ex åka och hjälpa Empire i kriget mot Chaos i RvR?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Och som jag förstod i en intervju med Jeff (?) så kan man som Dvärg t. ex åka och hjälpa Empire i kriget mot Chaos i RvR?

Korrekt.

Medlem
Skrivet av david_dellblom:

undrar en sak ....... jag har testat wow i ca 8 timmar totalt och jag tyckte det var svårt med tex quest och sånt där .... kommer jag h samma problem med warhammer också ?

Whoa... om man har svårt med Quests i WoW så lär man få det svårt i precis vartenda mmorpg då WoW utan tvekan är det absolut lättaste mmorpg-spelet att komma igång med, just pga ett simpelt och lättförstårligt Quest-system. Är väl knappast någon hemlighet varför WoW är såpass populärt som det är.

Inaktiv

Kolla in www.ageofconan.com Det första MMORPG som kommer få ratingen Mature ...Kommer äga sönder WAR
Ni kan också gå in på www.ageofconan.se och gå med i Sveriges hitils största AOC guild

Hare gött

Medlem

Svårt att veta vad som äger vad i förhand, spel idag är så otroligt hypade så först får dom motsvara hypen, därefter kan dom äga andra spel.

däremot så är det intressanta koncept som är under utveckling.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv

Spelar hellre Warhammer Online, Speciellt om man behöver Microsoft Vista för att köra Conan. Såg inte så märkvärdigt ut i trailern.

Inaktiv

tyckte age of conan såg samma ut med vista. ingen större skillnad!

Inaktiv

hehe nej nej...man behöver inte Vista för att spela Age of conan.. Men med Vista kan du spela Age of conan med DirectX10 ..Om du spelar AOC med windows Xp kan du bara lira med DirectX9 ..

Själv tycker jag War ser bra ut, men fortfarande likt WoW med grafiken (cartoonish) O sen tycker jag inte att WAR lägger fram nytt nytt i spelväg..Men Realm vs Realm kan va kul ..Ska inte dömma hunden efter håret

Inaktiv

vad menar du med real vs real vet inte vad det betyder?

och på war kan man förstöra varandras läger eller inte?

Inaktiv
Skrivet av david_dellblom:

vad menar du med real vs real vet inte vad det betyder?

och på war kan man förstöra varandras läger eller inte?

Realm vs realm ... Nej spelare kan iten bygga upp sina egna städer o ta över andras på WAR

Inaktiv
Skrivet av Rave:

hehe nej nej...man behöver inte Vista för att spela Age of conan.. Men med Vista kan du spela Age of conan med DirectX10 ..Om du spelar AOC med windows Xp kan du bara lira med DirectX9 ..

Själv tycker jag War ser bra ut, men fortfarande likt WoW med grafiken (cartoonish) O sen tycker jag inte att WAR lägger fram nytt nytt i spelväg..Men Realm vs Realm kan va kul ..Ska inte dömma hunden efter håret

Nu vet jag itne om det var det du menade, men RvR är inget nytt begräpp i mmorpg världen. DAoC har haft RvR i flera år, och är fortfarande det bästa spelet när det kommer till PvP strider imo. Frågan är om WAR kommer bli bättre än DAoC ur RvR synpunkt, förhoppningsvis, men man vet aldrig.

Inaktiv

haha okeey..Så WAR kommer alltså inte med något nytt? Samma sak som andra MMORPG..Varför ska ni lira det då Kan man lika gärna lira det man lirar nu.

Medlem

Mythic lyckades tydligen med DaoC, får se om dom kan upprepa framgången med WAR.

I slutändan spelar vi bara det vi tycker är roligt, förhoppningsvis, och så är det med den saken.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv
Skrivet av Rave:

haha okeey..Så WAR kommer alltså inte med något nytt? Samma sak som andra MMORPG..Varför ska ni lira det då Kan man lika gärna lira det man lirar nu.

Just nu spelar jag inget mmorpg för det inte finns något som tilltalar mig. men att mythic lyckades med DAoC får mig att hoppas att de gör ett lika bra spel av WAR.
Även om RvR i sig inte är något nytt så kommer de slipa på funktioner och lägga till mycket nytt.

Medlem
Skrivet av Rave:

haha okeey..Så WAR kommer alltså inte med något nytt? Samma sak som andra MMORPG..Varför ska ni lira det då Kan man lika gärna lira det man lirar nu.

Se på WoW, det tillförde ingent nytt gjorde bara saker bättre med bättre interface än vad de flesta tidigare MMO. Så det behövs inte vara något speciellt nytt för att bli bra, men visst lite nya koncept hjälper ju. Och War har tagit RvR steget längre än vad DAoC gjorde.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Det som WAR har och som dom andra saknar, är Paul Barnett. (Att han ens får gå lös! )


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Indeed, Barnett är kung


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

kommer inte in på sidan! Jag skriveer warhammeronline.se men kommer in gejm.se

Medlem

War verkar ju vara mycket mer intressantare än Vanguard....

Inaktiv
Skrivet av kevin94:

kommer inte in på sidan! Jag skriveer warhammeronline.se men kommer in gejm.se

Sidan har varit till salu ett tag nu så den är väl nerlagd:down:

Inaktiv

spelar WOW kommer WAR bli bättre? kommer det kosta i månaden?


signatur

SABATON!!!

Medlem

Ja det kommer att ha månadskostnad, och det kommer att bli PvP inriktad.
Om det är bättre beror på vad du är ute efter.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

vanguard FTW!

123
Skriv svar