Allt vi vet om Rares sjörövarspel Sea of Thieves

Robot
Allt vi vet om Rares sjörövarspel Sea of Thieves
Medlem
Allt vi vet om Rares sjörövarspel Sea of Thieves

Det här kan bli nåt. Skulle inte sitta helt fel att lätta ankar med några vänner och sätta skräck i Karibiens farvatten.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Avstängd

Kasst att det bara kommer till x-box och windows.


signatur

PS5 och inget annat.

Medlem
Skrivet av breahl:

Kasst att det bara kommer till x-box och windows.

MS äger Rare så det. är inte konstigt,
Sony låter inte sina spel hamna på xbox och bara några få spel kommer till windows.

Megadelux

Som sjöman sen 12 år godkänner jag detta.

Medlem

Tycker det ser rätt härligt ut med glada färger även om jag oftast föredrar lite mörkare spel.

Hoppas det blir bra och får väl sikta mig in på en scorpio om jag nu inte skaffar det till PC.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Buuhää jag trodde man skulle få spela som sån där häftig somalisk motorbåt-pirat åsså är det bara gammal haaar-haaar-papegoja-pirat.

Medlem

Ett tips för de som inte gillar de glättiga färgerna osv. är att spela Naval Action, betydligt mer realism osv. (och man kan vara pirat om man är sån). Bästa sjökrigsspelet någonsin, om man vill ha lite mer realism.

(ett spel som FZ dessutom inte har skrivit om alls så vitt jag vet, det förtjänar att skrivas om för bövelen!)

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Ett tips för de som inte gillar de glättiga färgerna osv. är att spela Naval Action, betydligt mer realism osv. (och man kan vara pirat om man är sån). Bästa sjökrigsspelet någonsin, om man vill ha lite mer realism.

(ett spel som FZ dessutom inte har skrivit om alls så vitt jag vet, det förtjänar att skrivas om för bövelen!)

Wow ja det ser ju riktigt tufft ut! Tack för tipset.

Medlem
Skrivet av Pa-pa-pastorn:
Skrivet av Ftmch:

Ett tips för de som inte gillar de glättiga färgerna osv. är att spela Naval Action, betydligt mer realism osv. (och man kan vara pirat om man är sån). Bästa sjökrigsspelet någonsin, om man vill ha lite mer realism.

(ett spel som FZ dessutom inte har skrivit om alls så vitt jag vet, det förtjänar att skrivas om för bövelen!)

Wow ja det ser ju riktigt tufft ut! Tack för tipset.

Varsågod! det är ju inte helt klart ännu och har en ganska brant inlärningskurva (ont om info i själva spelet) men det finns en bra wiki och folk brukar vara jävligt hjälpsamma i ingamechatten. Kan nog rekommendera att köra PVE-server tills man har kommit in i det lite. (rank aka level överförs tydligen mellan servrar så det går att byta sen, även om man inte får med sig sina skepp osv.). Ett tips är att köra "missions" i början, bra sätt att levla tills man får något lite finare skepp. Sverige finns med som spelbar nation också (men är väldigt utsatt i PVP då man bara har en jävla hamn, haha)

Ambassadör
Xbox

Naval action verkar ju fränt! Intressant att man aldrig hört talas om det på FZ, men det kanske inte är VR...;)


signatur

Jump in.

Medlem

grafiken har inte utvecklas mkt dom senaste åren ..verkar ha samma art director som battlefield heroes, tf2 och overwatch. Börjar kännas riktigt gammalt och tjatigt nu.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Naval action verkar ju fränt! Intressant att man aldrig hört talas om det på FZ, men det kanske inte är VR...;)

Har försökt tipsa dem om det ett par gånger men ingen respons tyvärr! Haha. Kanske är FÖR smalt?

Medlem
Skrivet av Ftmch:
Skrivet av Mortaigne:

Naval action verkar ju fränt! Intressant att man aldrig hört talas om det på FZ, men det kanske inte är VR...;)

Har försökt tipsa dem om det ett par gånger men ingen respons tyvärr! Haha. Kanske är FÖR smalt?

Mjaa men borde väl inte vara smalare än World of Tanks? Har inte spelat nån av dom än iofs.

1
Skriv svar